Reklamation av 15 Bråvalla biljetter. [LÖST]

Permalänk

Reklamation av 15 Bråvalla biljetter. [LÖST]

Hej!

Min köra mor ringde mig häromdagen, med andan i halsen. "Jag har råkat köpa FEMTON biljetter till Bråvalla festivalen, men jag ville bara ha en. Femton var förinvalt i scrollistan och jag valde att betala via faktura. Hjälp, här kommer en räkning på 18kkr." Jag tyckte det var askul och garvade till hennes stora missnöje. Hon är rätt olycklig nu.

Leverantör var Biljettshop.se, betalsättet faktura och leverans via snigelpost.

Finns det någonting vi kan göra i reklamationsväg? Vad är era tips annars?

Permalänk
Medlem

Kontakta biljettshop och förklara läget?

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Jag kanske var otydlig, men det är planen. Men har man rätt till ngt? Är det helt avhängigt på deras goda vilja? Det är ju uppenbart att morsan är den som klantat sig.

Det som känns lite olustigt är just att sidan ser rätt funky ut, och att 15 är förinvalt. Om man är lite konspiratoriskt lagd så kan man tänka att det är just sånt här de hoppas på, och att de kommer ha liten förståelse.

Permalänk
Avstängd

Läste på deras sida lite snabbt... Är det möjligt att ångra sitt biljettköp och lämna tillbaka biljetterna till BiljettShop.se?
Ångerrätt gäller inte på evenemangsbiljetter enligt distansavtalslagen. När kunden har godkänt köpvillkoren och genomfört sin beställning kan biljettköpet således inte ångras.

Det står också att de säljer vidare biljetter just eftersom det inte går att lämna tillbaka.

Men som sagt så kan man ju försöka kontakta dem och förklara misstaget. I annat fall kanske någon vill köpa biljetter?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Jag läste detsamma. Så det kanske blir så fånigt att de själva vill köpa tillbaka biljetterna för en spottstyver?

Stort tack för Er hjälp.

Permalänk
Medlem

Kolla intresse på svarta marknaden annars, brukar inte festivalbiljetter försvinna rätt fort?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Tyvärr gäller inte ångerrätten. Här finns ett liknande fall:

http://lawline.se/answers/angerratt-vid-distanskop-av-konsert...

MEN! Ring fort som fan till dem och be dem stoppa ordern. Har de ännu inte skickat borde de kunna avbryta den. Annars är du nog körd och får punga ut 18k.

Permalänk

Uppdatering: Biljettshop var mycket vänliga och ordern makulerades imorse. Tack alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gött

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |