Permalänk
Medlem

Wii u frågor.

Hej. Nu står man i valet och kvalet om vi ska införskaffa ett Wii u. Känns som att det finns rätt många underhållande spel, jag har speciellt fått upp ögonen för super smash bros. Andra spel spelar man vid datorn, därför känns ps4/Xbox ganska ointressant just nu.

Nu till mina frågor.

En Wii u PRO kontroll, är det något att ha? Det verkar som om att det ska vara en rätt så bra produkt, funkar den bra till smash?

Sen blir man ju lite orolig när man läser om nx, är det ens säkert att det är en ny konsol?

Ska man vänta ett tag och se, eller är det lika bra att köpa ett Wii u nu?

Hoppas jag kan gå några svar på frågorna iaf :).

Ha de gött!

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem

@BaaPa:

En WiiU Pro-kontroll är ett måste tycker jag. Den är riktigt bra och det köpet ångrar jag inte. Kolla på prisjakt efter var den billigaste finns, det kan skilja flera hundra.

Visa signatur

Dator: Windows 11 | CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 17 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Wii u PRO kontrollen är dyr men suverän, fungerar jättebra till smash i mitt tycke. NX tycker jag inte att du ska fundera så mycket på. Det är ju ungefär 2 år bort och det är ju inga jättepengar Nintendo vill ha för ett WII U och har man missat WII så finns det ju enormt många bra och billiga spel till den som funkar på WII U.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Alright, tack för svaren :). Lutar kanske åt ett inköp då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Skrivet av BaaPa:

Hej. Nu står man i valet och kvalet om vi ska införskaffa ett Wii u. Känns som att det finns rätt många underhållande spel, jag har speciellt fått upp ögonen för super smash bros. Andra spel spelar man vid datorn, därför känns ps4/Xbox ganska ointressant just nu.

Nu till mina frågor.

En Wii u PRO kontroll, är det något att ha? Det verkar som om att det ska vara en rätt så bra produkt, funkar den bra till smash?

Sen blir man ju lite orolig när man läser om nx, är det ens säkert att det är en ny konsol?

Ska man vänta ett tag och se, eller är det lika bra att köpa ett Wii u nu?

Hoppas jag kan gå några svar på frågorna iaf :).

Ha de gött!

Jag säger såhär, du borde definitivt skaffa en Wii U nu eftersom det kommer dröja ett tag innan NX kommer ut. Sedan handlar det inte om att vänta för den senaste konsolen, eftersom du missar ut på många fantastiska spel som finns på föregångna generationer, när jag köpte min Wii U passade jag på att köpa några Wii spel också eftersom jag inte ville missa nånting och det ångrade jag inte en sekund på att jag gjorde. Därför råder jag dig att gärna skaffa en Wii U, och gällande kontroller borde du definitivt skaffa Wii U Pro controller och även Wii/Wii U plus remotes då de kommer behövas om du skulle spela Wii spel så som Super Mario Galaxy, The Legend of Zelda Twilight Princess, Skyward Sword, Punch Out, Donkey Kong Country Returns etc. Men börja med Wii U Pro controller i alla fall.