[Minecraft] Hemligastugan Survival/Pvp/Vanilla/Creative/Games Server!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mushuu:

Tsukanai är mitt ingame nick, tar gärna SweC prefixet!

Jag har lirat minecraft länge innan, så jag har bra koll

Hittade inget på ditt nick men fixar det när du har varit inloggad

Skrivet av Hiraeth:

Hur fungerar detta med denna server?
Jag spelade för något år sedan, men har en tjejkompis till mig som börjat spela först nu haha. Så hon får lira på mitt acc, hur som helst tycker hon det är bättre på PS4 än PC då det knappt går att hitta någon server... Är detta smidigt på något sätt?

Det är väldigt olika, folk kör på massa olika sätt, de flesta kör Survival och bygger i nån stad men det finns personer som bygger med några vänner och några som bara bygge saker själv.
Smidigt beror ju lite på hur man ser på det, folk brukar hjälpa varandra i chatten om det är något som man undrar över, sedan så kan man självklar bara skicka ett meddelande i denna tråden eller pm ifall man undrar

en sak att tänka på är att man inte är flera på samma konto då detta bryter mot en av reglerna men självklar är det inga problem om hon lånar ditt konto och spelar så länge inte ni båda kör på samma konto

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Hittade inget på ditt nick men fixar det när du har varit inloggad

Det är väldigt olika, folk kör på massa olika sätt, de flesta kör Survival och bygger i nån stad men det finns personer som bygger med några vänner och några som bara bygge saker själv.
Smidigt beror ju lite på hur man ser på det, folk brukar hjälpa varandra i chatten om det är något som man undrar över, sedan så kan man självklar bara skicka ett meddelande i denna tråden eller pm ifall man undrar

en sak att tänka på är att man inte är flera på samma konto då detta bryter mot en av reglerna men självklar är det inga problem om hon lånar ditt konto och spelar så länge inte ni båda kör på samma konto

Ah, vad bra! Vilken IP är det man ska gå in på?

Permalänk
Hedersmedlem

@Hiraeth: mc.hemligastugan.se

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Poisonnn ingame, hej till shady och alla andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poisonnn:

Poisonnn ingame, hej till shady och alla andra!

fixat

Välkommen till hemliga!

//shady39

Permalänk
Medlem

Hej! Jag och min sambo hoppar gärna på non-PvP survival om det går bra. Våra nicks är lunait (jag) och BlueArmadillo (hon).

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lunait:

Hej! Jag och min sambo hoppar gärna på non-PvP survival om det går bra. Våra nicks är lunait (jag) och BlueArmadillo (hon).

Hej!, fixar era grupper när jag ser er online.
ip är mc.hemligastugan.com

Välkommna!

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Är det många som kör factions eller är det för det mesta non-PvP survival som gäller på denhär servern?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av freak:

Är det många som kör factions eller är det för det mesta non-PvP survival som gäller på denhär servern?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är flest personer som spelar på non-pvp survival

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Det är flest personer som spelar på non-pvp survival

På så vis, jag som är mer för PvP å grejer Men kanske man ger servern en chans i alla fall, verkar ju helt okej!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Server nere?

Är det bara jag som inte kommer in på servern?
Ville gräva lite i mitt hål idag. Men kommer inte in, precis som att jag vore bannad eller dyligt

Edit: precis då kom jag in igen

Permalänk

Är man välkommen in som relativt oerfaren Minecraft-spelare? Vetekli är mitt användarnamn.

Permalänk
Medlem

@AndreasA88: Du är så välkommen in. Så fort jag ser dig så fixar jag så du hamnar i swec gruppen på servern.

//shady39 admin

Permalänk
Medlem

mrwhilla

Permalänk
Medlem

Tips om Tävlingar!

Rätta mig om jag har fel! kanske skriver på fel ställe men inte lärt mig Sweclockers än! men jag prövar! jag tykcer Vi på Hemliga stugan borde ha mer Aktiva tävlingar inom PvP samt saker man kan göra på serven (minigames tävlingar osv) för att kanske få igång dom aktiviteterna för nya spelare (som aldrig prövat sånt) samt kanske få igång det så det börjar andvändas igen! Mvh Mrwhilla!

Permalänk

Jag har spelat ett tag på servern men har skulle va skoj om man kunde få komma med i Sweclockers gruppen

Ingame heter jag Juniorjesper

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av whillaHD:

Lägger till dig i gruppen

Skrivet av whillaHD:

Rätta mig om jag har fel! kanske skriver på fel ställe men inte lärt mig Sweclockers än! men jag prövar! jag tykcer Vi på Hemliga stugan borde ha mer Aktiva tävlingar inom PvP samt saker man kan göra på serven (minigames tävlingar osv) för att kanske få igång dom aktiviteterna för nya spelare (som aldrig prövat sånt) samt kanske få igång det så det börjar andvändas igen! Mvh Mrwhilla!

Vi skall ta med oss detta och se vad vi kan göra framöver, kan inte lova nåt men det är inte omöjligt att vi fixar nån form av tävling

Skrivet av juniorjesper:

Jag har spelat ett tag på servern men har skulle va skoj om man kunde få komma med i Sweclockers gruppen

Ingame heter jag Juniorjesper

Lägger till dig i gruppen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Jag vill också läggas till Upptäckte ju servern på sweclockers

nickname: dubisoft

Permalänk
Hedersmedlem

@dubisoft: Har lagt till dig nu, Välkommen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Kan du lägga till mig me blom?

heter TheFamousCowsie ingame elr vad det heter =P

Permalänk
Hedersmedlem

@TheFamousCowsie: Du är nu tillagd

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Mitt namn är Giggy28 (spelar inte mycket Minecraft men ibland får man sina ryck)

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Hedersmedlem

@Giggy28: Du är tillagd i gruppen, Välkommen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

@bl0m1:
Tack så mycket!

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem

Bl0m1 kan du lägg till mig? heter Simme_H in game

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

@SimmeHS: du behöver ha ditt konto lite längre på swec, du skapade det 5 minuter före du skrev i denna tråden

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Hemligastugan 4.0

Hej alla glada Minecraftare!

Nu på lördag den 8 Augusti kl 12.00 kommer Hemligastugans minecraftserver stängas ned för att flytta till en ny serverdator!

Tack vare donationer från vanliga spelare och medlemmar i staff så har vi fått möjlighet att köpa en alldeles egen server att köra Hemligastugan på! Den är mycket kraftfullare än vår nuvarande server (Circa 4x bättre) så vi ser verkligen fram till att kunna ta in mycket mer spelare utan lag!

Bytet av servern kommer att ta lång tid, och även fast vi inte kan garantera att vi är igång innan helgen är över så kommer vi att sikta på att vara igång före midnatt mellan lördag och söndag

På grund av denna nedtid kommer Byggtävlingen att förlängas 2 dagar till på tisdag!

Trevlig helg!

MVH Staff

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

@Alto:

Kul att höra! Bra att veta då!

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu är serverflytten klar och alla våra servrar är igång!

Obs! Nu har vi flyttat över helt till vår nya adress: mc.hemligastugan.SE
Skillnaden är alltså att det är .SE i slutet istället för .com

Kom också ihåg att byggtävlingen har blivit förlängd till på tisdag, så det finns fortfarande möjlighet att delta!

Välkommen in!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182