Permalänk
Medlem

Titta vad jag grävde fram från vinden idag!

Ett Focus KeyPro FK-9000 från -92 med Alps SKCL Yellow switchar som påminner om lite lättare blåa cherries. Precis hur jag vill ha det!

Ingen aning om det fungerar, men ska ta och göra rent det & testa någon dag när jag har tid. Spännande

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det blev ganska bra, Gigabyte Aivia Osmium med Ducky S4 keycaps.
Nedre raden var lite knepig och det är lite mellanrum nu, men inget som stör.
Riktigt nöjd

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Flygman:

http://i.imgur.com/LA1uQrz.jpg
Ett Focus KeyPro FK-9000 från -92 med Alps SKCL Yellow switchar som påminner om lite lättare blåa cherries. Precis hur jag vill ha det!

Ingen aning om det fungerar, men ska ta och göra rent det & testa någon dag när jag har tid. Spännande

Mumma!

White Alps?

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Mumma!

White Alps?

Både vita och gula på olika tangenter ser det ut som

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@hoz: Viva Brazil!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@hoz: Viva Brazil!

heh, jag tänker nog mest på:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

http://i.imgur.com/LA1uQrz.jpg

Najs! Funkar räknaren?

Permalänk
Medlem

@hoz: HAH! Rätt tänkt, skaffa ett par såna här också

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Blev ju asbra. Om du inte har haft ett GON förut så kommer du bli asnöjd.
Vad bytte du bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Något av det snyggaste jag har sett på länge!
Gillas starkt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Vart hittade du 60%are med vita ISO Nordic caps? Hittar själv bara gråa pok3r, alternativt KB med iso-uk :/

Fina oavsett!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Vart hittade du 60%are med vita ISO Nordic caps? Hittar själv bara gråa pok3r, alternativt KB med iso-uk :/

Fina oavsett!

http://www.amazon.co.uk/Vortex-KBC-poker-Mechanical-Backlight...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS B650E-F | AMD 9800X3D | MSI RTX 5080
Corsair 32GB 6000MT/s

Permalänk
Medlem

Tack
Tråkigt att de bara fanns i clear. Blir nog ett grått med antingen blåa eller röda vid löning¡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@hoz: HAH! Rätt tänkt, skaffa ett par såna här också
http://cdn.keypuller.com/2014/09/turtle-power-2.jpg

hah, dom hade nog passat in rätt bra

Skrivet av Beltet:

Blev ju asbra. Om du inte har haft ett GON förut så kommer du bli asnöjd.
Vad bytte du bort?

har Gon's Mobik sen tidigare och är helt klart nöjd, Nerdy gui är så jäkla mycket trevligare än ps2avrgb som winkeyless har till sina pcb's, och tyvärr går inte Infinitypcb's att köpa löst.
vitt/rosa ducky engraved thick pbt och en rpi b+ med skal mot TEX-caset, resten är köpt:)

Skrivet av Flutters:

Något av det snyggaste jag har sett på länge!
Gillas starkt

tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Najs! Funkar räknaren?

Inte hunnit/orkat testa någonting riktigt. Misstänker dock att batteriet borde vara dött, så får isåfall leta upp något på ebay och byta ut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Vaun:

Om du ska ha en kompakt bräda ska du titta på V60, Poker II, dom går att hitta under 1000. Kolla på Amazon, där finns det några Poker 3 med ISO layout.

https://www.youtube.com/watch?v=8b7yxNbuNag är detta nåt att ha??

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Ingen erfarenhet av den men det ser ut att vara standardlayout så nya caps blir enkelt. Finns lite mer för 60 layout dock som ALU case osv.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

ISO (Engelsk) keycaps shop: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

GB på Tai-Hao orange/black ANSI/ISO (Engelsk) keycaps set:
http://ukkeycaps.bigcartel.com/product/group-buy-tai-hao-pbt-...

Ändring i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Idag kom det äntligen. Woohoo!

Ville ha en retro-modern look. Så som jag möblerar hemma. (Mycket danskt för den intresserade och en del Ikea, givetvis.)
Bygget känns bra. Den röda lampan (numlook) vill man inte titta på rakt ovan ifrån. Den blir som en laser rätt på näthinnan. Men i den vinkeln man sitter i gör det inget. Måste säga att det riktigt skönt att skriva med.

Innan köpet så beställde jag hem testkit med olika cherry switcher. Fastnade för bruna.

Alltså:
ISO-tangentbord från WASD Keyboards.
Cherry MX-brown. Inga o-ringar.
Nkey rollover genom ps2 adapter på usb'n.

Tack för all inspiration i denna tråd!

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Kommer nog bli ett köp tror jag. Även om jag inte är ett så stort fan av färg uppsättningen. Tai Hao har några snyggare set de säljer.

Skrivet av FabriciusRex:

Idag kom det äntligen. Woohoo!

Ville ha en retro-modern look. Så som jag möblerar hemma. (Mycket danskt för den intresserade och en del Ikea, givetvis.)
Bygget känns bra. Den röda lampan (numlook) vill man inte titta på rakt ovan ifrån. Den blir som en laser rätt på näthinnan. Men i den vinkeln man sitter i gör det inget. Måste säga att det riktigt skönt att skriva med.

Innan köpet så beställde jag hem testkit med olika cherry switcher. Fastnade för bruna.

Alltså:
ISO-tangentbord från WASD Keyboards.
Cherry MX-brown. Inga o-ringar.
Nkey rollover genom ps2 adapter på usb'n.

Tack för all inspiration i denna tråd!

http://i60.tinypic.com/vhahpf.jpg

Snyggt! Hoppas du blir nöjd med ditt WASD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Kommer nog bli ett köp tror jag. Även om jag inte är ett så stort fan av färg uppsättningen. Tai Hao har några snyggare set de säljer.

Snyggt! Hoppas du blir nöjd med ditt WASD.

Sant, Miami är ett av dom.

Bara synd att killen inte har mer grejor i sortimentet men det kommer kanske mer längre fram.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Sant, Miami är ett av dom.

Bara synd att killen inte har mer grejor i sortimentet men det kommer kanske mer längre fram.

Jag funderar på att höra av mig till Tai Hao och kolla om de har verktyg för att göra svenska tecken. Vore kul att köra en GB här på swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag funderar på att höra av mig till Tai Hao och kolla om de har verktyg för att göra svenska tecken. Vore kul att köra en GB här på swec.

Låter asballt! Men jag är rätt säker på att det inte är tillåtet att anordna gruppköp via forat, rätta mig gärna om jag har fel dock
Jag hade troligtvis varit intresserad av en uppsättning doubleshots i vacker kulör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Låter asballt! Men jag är rätt säker på att det inte är tillåtet att anordna gruppköp via forat, rätta mig gärna om jag har fel dock
Jag hade troligtvis varit intresserad av en uppsättning doubleshots i vacker kulör.

Det är lite mittemellan faktiskt. Det är inte någon form av försäljning/marknadsföring för personlig vinst, men det är fortfarande en form av handel. Jag löste det med moderatorerna förra gången jag gjorde ett mini gruppköp. Men jag skulle ju behöva "deala" med swec's ansvariga först innan det skulle kunna genomföras. Jag har också lite andra planer på hur det skulle lösas. Men allt ligger fortfarande i ett idé stadie och så måste jag också se att jag har tid också. Det är nästan svårare att lösa än alla andra problem tillsammans...

Permalänk
Medlem

@Beltet: Jag är mycket nöjd. Det är helt annan upplevelse att skriva med det jämfört med mitt tidigare tangentbord som var ett microsoft sidewinder x4.

Visa signatur

Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Låter bra.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Beltet: Jag är mycket nöjd. Det är helt annan upplevelse att skriva med det jämfört med mitt tidigare tangentbord som var ett microsoft sidewinder x4.

Det är för övrigt ett väldigt prisvärt rubberdome. Hade ett själv innan jag snöade in på mekaniska.
Tror det var x4:an som hade ett väldigt bra designat membran för att få en väldigt hög KRO utan att använda sig av dioder.

Permalänk
Medlem

@Beltet: Priset var helt klart avgörande när jag valde att köpa x4. Också deras anti-ghosting teknologi. Satt och lirade med ett apple keyboard innan som var katastrofalt dåligt på att registrera multipla tangentslag.

Hade egentligen inget behov av att uppgradera.....tills jag fann den här tråden.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av FabriciusRex:

Hade egentligen inget behov av att uppgradera.....tills jag fann den här tråden.

Vore intressant att veta hur många tangentbordsnördar som den här tråden har fött

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Vore intressant att veta hur många tangentbordsnördar som den här tråden har fött

Hej

Visa signatur