Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

FLYTTAD

Tråden passar bättre i köpråd då detta inte längre handlar om bara radeon.

Ändrad frågeställning.
Permalänk
Medlem

@Akaiko:

Om vi drar slutsatsen från samma kylare för 290x och 290 så är ju sapphire den bästa, tystas och bra överklockningspotential väldigt sval också för dem korten. Att du har 600 watts nätaggregat säger inte mycket, märke och modell behövs, är det ett ok nätaggregat ska det inte vara några som helst bekymmer!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

@Akaiko:

Om vi drar slutsatsen från samma kylare för 290x och 290 så är ju sapphire den bästa, tystas och bra överklockningspotential väldigt sval också för dem korten. Att du har 600 watts nätaggregat säger inte mycket, märke och modell behövs, är det ett ok nätaggregat ska det inte vara några som helst bekymmer!

Verkar som han har ett GS600 från Corsair! (Tittade i en av hans gamla trådar).

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Verkar som han har ett GS600 från Corsair! (Tittade i en av hans gamla trådar).

GS600 stämmer! Kanske borde haft med det. Verkar dock som att iallafall Sapphire kortet och msi kortet ska gå utan problem med mitt agg. Problemet är ju att jag förmodligen måste såga/borra/greja lite med chassit om sapphiren ska få plats. Frågan är ju om det är värt det eller om msi funkar lika bra (inget grejade då heller)

Vet inte ens hur mycket det går att greja. Är på jobbet och råkade komma på det bara. Får slå en titt på chassit sen. Men som sagt, är det ingen större skillnad kör jag bara på msi istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Akaiko:

Jag har en annan tråd (#15501328) där jag fick tips om Sapphire R9 390 men då jag kollade runt lite verkar det vara problem med drivarna, iaf om denna video är något på spåren https://www.youtube.com/watch?v=E_1MOiafL_4&ab_channel=Gamers...

Kan vara värt att följa upp?

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |

Permalänk

Du har ett Fractal chassi vilket betyder att du kan möblera om hårddisksburarna för mer plats till grafikkort.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Ah jag går nog för MSI om det blir ett 390, orkar inte greja runt. Är ju dock lite tvek på mitt nätagg men det verkar ju som att det ska gå bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

@Akaiko:

Nitro kylaren är en vidareutveckling utav Tri-X kylaren med semi passiv drift.

Skrivet av Kärlekstrollet:

Du har ett Fractal chassi vilket betyder att du kan möblera om hårddisksburarna för mer plats till grafikkort.

Define R2 och R3 har en fast HDD bur.

Skrivet av Akaiko:

Ah jag går nog för MSI om det blir ett 390, orkar inte greja runt. Är ju dock lite tvek på mitt nätagg men det verkar ju som att det ska gå bra.

GS600 är väl inte toppkvalité men bör klara jobbet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Nitro kylaren är en vidareutveckling utav Tri-X kylaren med semi passiv drift.

Define R2 och R3 har en fast HDD bur.

GS600 är väl inte toppkvalité men bör klara jobbet.

Drar väl en liten bump på den här.

Är så att jag klockat upp min i5 till 4.2 på 1.275 fast volt.

Tror ni fortfarande att mitt gs600 räcker?

På inet står det min 750 watt på grafikkortet(msi 390) men det är ju såklart överdrivet. Dock så står det bara min 600w på netonnet på samma kort. Lite förvirrande.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akaiko:

Drar väl en liten bump på den här.

Är så att jag klockat upp min i5 till 4.2 på 1.275 fast volt.

Tror ni fortfarande att mitt gs600 räcker?

På inet står det min 750 watt på grafikkortet(msi 390) men det är ju såklart överdrivet. Dock så står det bara min 600w på netonnet på samma kort. Lite förvirrande.

Tack på förhand!

Det blir på håret, kvalitén på komponenterna som återfinns i ett Corsair nätaggregat är väldigt varierande.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Det blir på håret, kvalitén på komponenterna som återfinns i ett Corsair nätaggregat är väldigt varierande.

Alternativen då är ju:

1. Chansa och kanske behöva köpa nytt nätagg (totalkostnad på 4900 ish om man ska ha evga g2 750)

2. Få tag på ett beggat 980 och lägga lite mer från start samt behålla nätaggregat tills vidare

3. Köpa ett 970 och leva på det så länge som det går

Antar att beggat 980 är bäst men sparar helst så mycket som möjligt. Är det bästa alternativet för mig att bara gå på ett 970 sålänge? Vill ju gärna klara av VR ordentligt men det ska ju 970 göra. Kör inga andra grafikkrävande spel utan har klarat mig rätt fint med mitt 6950 hittills. Är mest för VR jag ska uppgradera.

Värt att tillägga att jag kör två skärmar på 1080p 60hz. Inga planer på att uppgradera det på ett tag.