Köra en fil innefrån ett c++ prog

Permalänk

Köra en fil innefrån ett c++ prog

Har gjort ett program som skriver en reg fil som sedan skall läggas till i registret... hur gör jag för att registrera allstå "executa" .reg filen från programmet?

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

ShellEx tror jag det heter..

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

någon som kan syntaxen..?

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Används registerfunktionerna för att ändra i registret istället. Mycket bättre.

Visa signatur

//cykze

Permalänk

Tja, jag använde system("start.exe");
Fast om det fungerar med reg-filer vet jag inte

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

ShellExecute("null, open, www.minsida.com, null, SV_MAXSIZE ")

Ungefär så gör man för att öpnna default browser med www.minsida.com. Vet inte riktigt om det fungerar med reg filer.

Du kan använda System("sökvägen till din regfil") också men det fungerar väl bara på windowsplatformar om jag inte minns fel...

Permalänk
Medlem

Fast man bör väl använda CreateProcess istället för ShellExecute. system är ju för lite kompabilitet mellan plattformar, men hur många plattformar förutom Windows har ett register?

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-Force
Fast man bör väl använda CreateProcess istället för ShellExecute. system är ju för lite kompabilitet mellan plattformar, men hur många plattformar förutom Windows har ett register?

Haha, så långt tänkte jag inte!

Permalänk

tackar så mycket för alla svar, ska se va ja lyckas pilla ihop

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks