Muskampen 2025: Segraren korad!

Hårddiskar och Grafikkort på grund av åskan... snälla!!

Permalänk
Medlem

Hårddiskar och Grafikkort på grund av åskan... snälla!!

Tjena!

Nu har jag hållit på ett tag och handlat fina delar av alla er Sweclockers medlemmar...

***(tack för alla bra affärer från er)***

...och grejat sjyssta datorer åt mina 2 spel intresserade döttrar och 2 styv döttrar så allt har vart frid och fröjd här

Men nu för ca 1 vecka sedan kom katastrofen och åskan slog ner nära oss och blåste varenda propp i huset + det mesta i alla datorer :-/ Jag har kollat allt åt tjejerna nu och cpus, mobos o minnen har klarat sig, nätagg hade jag att byta ut med men konstigt nog är alla 7 hdd´s heldöd och alla deras grafikkort.

Så nu söker jag Hdd´s 300-500Gb sata och Gpu´s kring HD5870, gtx 560-570 för att fixa deras datorer igen, barn idag utan dator (WOW, LOL, D3) är inte att leka med

Våran ekonomi är inte den bästa så jag köper gärna flera saker samtidigt för att slippa höga fraktkostnader, men skicka gärna ett PM om ni har något till salu till en bra peng

Tack på förhand!

Henke

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Phanteks Evo pro M, Intel I7 2600K @ 4,5 Ghz, 16 Gb Corsair dominator 16000 Mhz, MSI Radeon R9 390 Gaming stock, Corsair HX 650M nätagg.

Permalänk
Medlem

Har 2 Gainward GTX 580 Phantom i original kartonger liggandes, och minst 1 hdd på ~500GB som jag kan skicka med. Är det av intresse så hör av dig

Visa signatur

Citera.

Permalänk

vill du ha ett 5770? dock bara 512mb vram men fungerade sist syrran använde det. köpte av en kille på SweC för kanske 2-3 år sen.
skänker det mer än gärna bara vi löser frakten

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Jag har ett HD 4890 1Gb DDR5 liggandes, har stöd för DX 10.1 som högst tror jag, det sitter en tyst och effektiv tredjepartskylare på det. Det är väl kylaren som är värd någonting över huvud taget, men har svårt att se att det är någon som vill betala någonting.

Visa signatur

[Ryzen R7 5800X3D] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [2x16GB Kingston Fury @3733MHz CL16] [PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound]

Permalänk
Medlem

Har ett knippe sega 5400rpms 2,5" hårddiskar på i runda slängar 300gb styck, fungerar utan problem - men är tagna från äldre laptops så det är inga prestandamonster. Kanske duger tills ni fått tag i något vettigare? Kan skänkas mot fraktkostnaden om det blir aktuellt.

PS. Jag är inte intresserad av att få PM av andra än TS! ds.

Permalänk
Medlem

Jag har en 2,5" 250gb sata-disk som suttit i en laptop jag kan skänka till dig om det är av intresse!
Då mot fraktkostnad!

Permalänk
Medlem

Har ett ASUS GTX 580 du kan få för kanske 400?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

God morgon och ett stort tack för suverän respons från er alla

Jag skickar PM till er så fort jag hinner, ser ut som detta kommer att lösa sig bra tack vare er

Mvh Henke

Visa signatur

Phanteks Evo pro M, Intel I7 2600K @ 4,5 Ghz, 16 Gb Corsair dominator 16000 Mhz, MSI Radeon R9 390 Gaming stock, Corsair HX 650M nätagg.

Permalänk

Har ett Radeon 3870x2 1Gb. Jag tror du har fått bättre erbjudanden tidigare här över, men vill du ha det, så räcker det gott med fraktkostnad! Skulle rekommendera att byta kylpasta på det dock

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inget att sälja annat än ett Nvidia GT 630 kort som säkert är för klent för att spela med.
Men: Täcker inte din hemförsäkring detta?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Har äldre grafikkort jag vill bli av med.

Från vänster till höger:
2x AMD Radeon HD 4870 1GB, 512MB
1x AMD Radeon HD 5770 1GB
1x AMD Radeon HD 4850 512MB

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd

hade jag haft kvar mina 2st gtx670 hade ja skänkt dem men vad säger hemförsäkringen?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Hej igen alla

Hemförsäkringen tar ju som vanligt inget ansvar för "natur katastrofer" och tydligen är åska en sådan :-/ Hade vart bättre jag tappa alla 4 datorer så hade det gått på min "drulle" försäkring men nu har jag dumt nog sagt att åskan tog allt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Twilight:
Åska är ingen naturkatastof, dem flesta hemförsäkringarna ska täcka skador orsakade av åska. Har du hört annat försöker försäkringsbolaget prata sig ur sitt ansvar... Givetvis är det avdrag på åldern av elektroniken(datorerna) bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Twilight:
Åska är ingen naturkatastof, dem flesta hemförsäkringarna ska täcka skador orsakade av åska. Har du hört annat försöker försäkringsbolaget prata sig ur sitt ansvar... Givetvis är det avdrag på åldern av elektroniken(datorerna) bland annat.

Håller med. Naturkatastrof är jordbävning, orkan, tsunami och annat jävulskap. Jag hade kollat försäkringstexten noga, innan jag hade köpt bolagets försök att "slingra sig ur".

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk

åskan ska täckas av hemförsäkring men sen finns de säkert dom som specifikt lagt in att de inte gäller . Är väl lite beroende på vilket bolag man har .

Permalänk
Medlem

Har nog en 250GB sata disk att sälja för en billig peng!
PM vid intresse!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

har allting löst sig eller du behöver fortfarande saker? har två 560ti till salu

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Jo man tycker ju att de ska betala en sådan här gång men med tanke på deras attityd och att jag köpt all begagnat utan kvitton så orkar jag inte tjafsa med dem, då läre barnen få va utan dator i ett halvår till :-/

Men tack för visat intresse

Mvh Henke

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen alla trevliga Sweclockers

Nu har det ordnat sig med alla delarna jag behövde tack vare er

Jag vill tacka för en fantastisk respons och omtanke från all i denna tråd, ni har räddat dagen för ungarna (och mig)

Jag har vetat att Sweclockers är det bästa datorforumet men nu vet jag också att det har de bästa medlemarna!!

Mvh Henke

Visa signatur