Hej!
Jag har problem att installera mina spel nu efter att ha uppgraderat till Win 10. Drog igång 5 spel för nedladdning och gick från datorn ett tag. När jag kommer tillbaks har 1/5 spel blivit spelklara, de andra har laddats hem men ej installerats. Det står "Disk Write Error".
Från vad jag googlat mig till så kan det vara min SSD (Samsung 840(ej EVO/PRO)) som börjat fallera, ganska precis 2 år sedan inköp, men windows detekterar inga fel med den när jag kör den testmetod som Steam själva ville att man skulle göra. Har även testat validera de filer som blivit nedladdade (oddsen på att 4/5 skulle blivit fel?) samt stoppat och laddat ned ett mindre spel på nytt, samma problem.
-Nyss uppdaterat till Win 10. Oddsen på att SSD bestämmer sig för att visa första tecken på att ge upp samtidigt?
-Ett av spelen blev installerat utan problem.
-Testat SSD utan att windows ser några fel.
-Validerat filerna i Steam.
-Startat om (duh).
Någon som har samma problem, eller som känner till något som jag kan testa för att lösa problemet?
Tack på förhand.
Måste varit någon tillfällig bug. Installerade om själva Steam-programmet idag, och nu fungerar allt som det ska.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.