Permalänk
Medlem

Vapemail den här gången!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Fått hem en ny subtank mini nu till min subox. Läcker inte som den förra. Dock så föredrar jag rent smakmässigt att köra aspire nautilus mini med 1.8ohm coil och cirka 12.5W på suboxen, kör mouth to lung. Har inte riktigt fattat grejen än med sub ohm. Känns bara starkt och fränt med mindre ren smak för mig. Inte heller 1.2ohm brännaren som följer med subtank mini tycker jag smakar bra. Kan det bero på att jag använder 18mg? Eller vad är det som jag inte förstår/gör fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Bara börja beställa juice nu då Går åt riktigt mycket på Triton.

Glöm inte "fill/smoke"-reglaget. Missat några gånger och då..smakar det bränt

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, jo märker att det går mer juice. Men kör på typ 30 watt så inte så stor skillnad mot subtanken tycker jag
Smaken är överlägsen så jag kan nog leva med det.

Varit nära på att glömma reglaget en gång redan. Lite konstig design av Aspire

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Fått hem en ny subtank mini nu till min subox. Läcker inte som den förra. Dock så föredrar jag rent smakmässigt att köra aspire nautilus mini med 1.8ohm coil och cirka 12.5W på suboxen, kör mouth to lung. Har inte riktigt fattat grejen än med sub ohm. Känns bara starkt och fränt med mindre ren smak för mig. Inte heller 1.2ohm brännaren som följer med subtank mini tycker jag smakar bra. Kan det bero på att jag använder 18mg? Eller vad är det som jag inte förstår/gör fel?

Skulle tippa på att det är nikotinhalten som ställer till det. Om du nu inte försöker dra mouth to lung på sub ohm?

Jag köpte köpte juice med 12mg nikotin till min subtank mini, insåg väldigt snabbt att det var för starkt så dessa flaskor ska nog säljas... Kör på 3mg istället och det fungerar galant nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Alla verkar få vape mail idag

Kan starkt rekommendera vapers choice cotton. Cotton bacon är bra oxå med det är nästintill omöjligt att få en dry hit med vcc! Kör dual .28ohm clapton på 63 watt och går att köra på till bomullen är way past bone dry.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Cosmic fog Milk & honey luktar som en vanlig tobaks smak :/ Hoppas den smakar bättre.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Skulle tippa på att det är nikotinhalten som ställer till det. Om du nu inte försöker dra mouth to lung på sub ohm?

Jag köpte köpte juice med 12mg nikotin till min subtank mini, insåg väldigt snabbt att det var för starkt så dessa flaskor ska nog säljas... Kör på 3mg istället och det fungerar galant nu

Mouth to lung ska man alltså inte ens tänka på om man ska köra sub ohm? Känns mest naturligt för mig då jag nyss slutat röka cigg.. Har dock provat direct lung också med samma resultat. Får ta och prova med lite lägre nikotinhalt. Problemet är att det känns som om jag för tillfället behöver styrkan för att inte bli röksugen så 3mg låter väldigt lågt. Har hållt upp två veckor nu med ciggen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Mouth to lung ska man alltså inte ens tänka på om man ska köra sub ohm? Känns mest naturligt för mig då jag nyss slutat röka cigg.. Har dock provat direct lung också med samma resultat. Får ta och prova med lite lägre nikotinhalt. Problemet är att det känns som om jag för tillfället behöver styrkan för att inte bli röksugen så 3mg låter väldigt lågt. Har hållt upp två veckor nu med ciggen..

Låter snarare som att du ska prova MAX VG. Vad kör du för juice och vilken VG/PG ratio?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Låter snarare som att du ska prova MAX VG. Vad kör du för juice och vilken VG/PG ratio?

Kör Liquid Voyages juicer som är 70vg/30pg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Nja det tror jag inte, har testat det några gånger och det är hemskt hehe. Men finns säkert nån som kör så

Gick också från cigg när jag köpte mitt kit, tyckte det lät lite med 3mg nikotin men det var perfekt för mig. Skulle säkert inte puffa lika ofta om jag körde på typ 6mg dock. Ja du får experimentera helt enkelt

Kör på juice från LV btw.

Edit: Vilka smaker kör du med förresten? Jag har märkt att vissa har mer riv än andra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Skrivet av KKay:

Nja det tror jag inte, har testat det några gånger och det är hemskt hehe. Men finns säkert nån som kör så

Gick också från cigg när jag köpte mitt kit, tyckte det lät lite med 3mg nikotin men det var perfekt för mig. Skulle säkert inte puffa lika ofta om jag körde på typ 6mg dock. Ja du får experimentera helt enkelt

Kör på juice från LV btw.

Beställning lagd på Max VG 6mg från Namberjuice. Hoppas det blir bra. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Kan det börja lukta i lägenheten om man vejpar inne en längre tid?
Tror inte hyresvärden hade varit så glad om det luktade som Liquid Voyage's hemliga labb vid eventuell flytt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay: inte mer än vad ett doft ljus ger ifrån sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan det börja lukta i lägenheten om man vejpar inne en längre tid?
Tror inte hyresvärden hade varit så glad om det luktade som Liquid Voyage's hemliga labb vid eventuell flytt

Problemet är nog mer nikotinet som gör taperna gula

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@KKay: inte mer än vad ett doft ljus ger ifrån sig

Kanon! Får väl skylla på frugans doftljus om det nu skulle börja lukta hehe

Så glad att jag hittade den här tråden. Min astma har redan blivit mycket bättre, från att ta upp till 5 doser medicin varje dag till ingen eller en om dagen.
Pengarna som tidigare gick till cigg och medicin går nu istället till något som faktiskt är roligt att hålla på med!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay: skulle bli mäktigt imponerad om din hyresvärd identifiera lukten som e juice....dessutom är det enligt mig inga regler angående användning a e cig i lägenhet (så länge de uttryckligen inte har gått ut med det).
Roligt att det funkar för dig! Ja, det blir lätt en hobby...grymt roligt att hålla på joksa med ecigen...njut medans du kan för när regleringen slår till kommer det se annorlunda ut.

Permalänk

@yogiblod: Alla får inte vapemail idag
Fortfarande inget från 1life så jag mailade dom och fråga om det verkligen är skickat, fick till svar att nya basen är på väg och ska vara framme under den här veckan. Får hoppas den kommer samtidigt som min Coil Master Coiling Kit V3 från esmokes

Permalänk
Medlem

@Lightstar: Håller tummarna då att du får den till veckan...medans du väntar kan jag tipsa om att kolla på YouTube hur man bäst wickar en Goblin mini....det kan vara lite trixigt att få till det..speciellt då man måste tömma tanken för att komma åt bygg decken, ganska viktigt att få det rätt på första försök....har fortfarande två vape mail på g men nu ska jag nog ta det lungt med in handlandet av e juice...2 liter i lägret nu så enough is enough

Permalänk

@yogiblod: Jo, jag har kollat lite på det redan men ska uppdatera mig lite mer när jag väl har allt hemma.

Men en snabb fråga som dök upp som säkert har frågats ett antal gånger gällandes coil wrapping, så jag verkligen gör rätt och inte får allt för lågt bygge. När man ska köra dual coil och få ner till runt 0.5 ohm, då är det väl två coils på 1ohm vardera, eller?

Haha, nice med 2 liter Ska se om jag beställer en Goliath v2 ganska snart eller om jag väntar ett tag till innan jag beställer en till tank.
Men jag funderar lite på att beställa hem mer juice så jag inte behöver tänka på det på ett tag.
Beställde hem 50ml Pink Custard + Cookie Custard från LV och jag har en känsla av att båda kommer vara slut inom en månad
Vet inte än om det blir en till beställning från LV med lite andra smaker eller om jag ska beställa hem färdig 30/70 eller 20/80 basvätska + Mount Baker Vapor smakessenser för att komma igång med något enkelt DIY i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Men en snabb fråga som dök upp som säkert har frågats ett antal gånger gällandes coil wrapping, så jag verkligen gör rätt och inte får allt för lågt bygge. När man ska köra dual coil och få ner till runt 0.5 ohm, då är det väl två coils på 1ohm vardera, eller?

Precis, tänk dubbelt bara

Drog ihop en dual parallel 26AWG som landa på 0.23 ohm idag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Problemet är nog mer nikotinet som gör taperna gula

Har du någon källa på detta? Vet att det blir så med cigaretter, men elcigg har jag aldrig hört om det. Trodde det var tjäran i ciggen som gjorde tapeterna gula, inte nikotinet. Själv har jag puffat på i ungefär 2 år nu och märker inte av att väggarna har blivit gula.

Skrivet av Zippeer:

Precis, tänk dubbelt bara

Drog ihop en dual parallel 26AWG som landa på 0.23 ohm idag

http://i.imgur.com/LtzB8HV.jpg

Fan va snyggt du fick till det med paralellt, jag är själv usel på paralellbyggen, men de funkar så bra när de väl funkar

Permalänk

Jag har vejpat i cirka 1 år i min lägenhet och jag har fortfarande vita tapeter.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Hmm.. Cosmic fog Milk & honey luktar som en vanlig tobaks smak :/ Hoppas den smakar bättre.

Jag tycker den smakar gött som fan. En veckas steeping kommer nog hjälpa

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@KKay: skulle bli mäktigt imponerad om din hyresvärd identifiera lukten som e juice....dessutom är det enligt mig inga regler angående användning a e cig i lägenhet (så länge de uttryckligen inte har gått ut med det).
Roligt att det funkar för dig! Ja, det blir lätt en hobby...grymt roligt att hålla på joksa med ecigen...njut medans du kan för när regleringen slår till kommer det se annorlunda ut.

Juice eller inte, stinker lägenheten så ska den ju saneras Men juicen verkar ju inte sätta sig i tapeten så.

Men på tal om hur juice luktar!
Jag brukar avstå från att vejpa om det är mycket folk runt omkring, det känns som att det finns en risk när Svensson ser ett rökmoln och när det inte luktar tobak utan kanske sött istället, antar att det är något annat man puffar på. Kanske långsökt, men nåhot jag bruksr ha i åtanke
Någon som hamnat i trubbel på grund av vape?

Funderade precis på det här med regleringen, är det något som är på gång? Jag gissar på att de vill klassa det som medicin?
Om de tvingar oss att använda "cigalikes" så kommer jag bli tokig..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Fan va snyggt du fick till det med paralellt, jag är själv usel på paralellbyggen, men de funkar så bra när de väl funkar

Så om jag ska bygga Quad-coils på 24 AWG, hur många wraps? Provade igår och kom ner till 0.1 ohm, sen tvärnit till 0. Körde såklart 4 wraps, mest för att jag tänkte "hur fan ska fler wraps få plats??!"

Drog bort två av coilsen och hamnade på 0.3 då

Köpa 26 AWG istället och testa?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Juice eller inte, stinker lägenheten så ska den ju saneras Men juicen verkar ju inte sätta sig i tapeten så.

Men på tal om hur juice luktar!
Jag brukar avstå från att vejpa om det är mycket folk runt omkring, det känns som att det finns en risk när Svensson ser ett rökmoln och när det inte luktar tobak utan kanske sött istället, antar att det är något annat man puffar på. Kanske långsökt, men nåhot jag bruksr ha i åtanke
Någon som hamnat i trubbel på grund av vape?

Funderade precis på det här med regleringen, är det något som är på gång? Jag gissar på att de vill klassa det som medicin?

Vejpar heller inte när de e mycket folk omkring mig.
Trubbel o trubbel, vejpade på stan när några poliser gick fram till mig o frågade vad det var, jag sa att det var en elcigg, och de sa typ bara okej och gick iväg.
En lite ''värre'' grej som hände, var att det var nykterhetskontroll på vägen, och de tog in random bilar, de såg min box mod o frågade om vad det var, otrevliga var de med, ville ta en titt den o kolla igenom den typ, de tog ut batterierna på modden, o kollade tanken, o gav tillbaka allt. tog 5 min, sen fick jag tillbaka den, sen fick jag köra vidare med.
En rolig grej jag läste på reddit var att det var någon polis som frågade honom om han vejpade, han sa självklart ja, och sen tog polisen fram sin iStick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Har du någon källa på detta? Vet att det blir så med cigaretter, men elcigg har jag aldrig hört om det. Trodde det var tjäran i ciggen som gjorde tapeterna gula, inte nikotinet. Själv har jag puffat på i ungefär 2 år nu och märker inte av att väggarna har blivit gula.

Kanske är en blandning av båda, jag har hört att det är nikotinet men hittar ingen riktigt info

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gruppköpet avslutades på en dag med 16 deltagare, jävligt fin turnout, kör nog en runda till i augusti vid löning för det var en del som kom efter beställningen och ville vara med

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Någon som har bra koll på det här med reglering och politiken bakom i Sverige eller EU? Hur ligger det till, vore sjukt om något som hjälper folk att sluta röka blir "reglerat" eller förbjudet..men knappast så att man blir förvånad. Tvärtom.

Permalänk

Yay, äntligen vapemail!
Fick äntligen hem en ny bas till min Goblin Mini och som fungerar, fick även hem en Coil Master som verkligen underlättade en hel del

Tog några försök innan jag fick rätt ohm och det kommer behövas lite mer övning men fick det tillräckligt bra för att köra igång ganska snabbt. Helt klart skönare vape än med min eGo One!