Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Jag steepar aldrig någon juice. Och om din doughnut pounder smakar motorolja så kan det bero på en av två saker antingen är det fel på juicen eller är det fel på dina smaklökar!!

haha! Joooo men vafan!

Luktade nu, och det luktar åt arraksbolls-hållet. Vad luktar din?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Köpte en triton för någon dag sen, är sjukt nöjd!, men nu måste jag uppdatera mitt mod kör på vamo v6 och den är inte så jätte kapabel med subohm men den fungerar fint med 1.0 ohm coil på 20w men måste dock säga att den blir rätt varm ibland.
Kör med Liquid Voyage och det blir rena mun orgasmen efter varje bloss
Funderar på att köpa något kraftigare mod inom kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Hur snabb brukar leveransen från 1life.dk vara med paket som bör vara i storleken att platsa i en brevlåda (tänk lägenhet)?
Mailade dom igår angående coil-skruvarna som inte går att lossa på från basen till min Goblin Mini och fick svar under eftermiddagen att dom skulle skicka ut en ny bas till mig.
Känns lite drygt att ha produkten liggandes här hemma men inte kunna använda den

Normal leveranstid 1-3 dagar. Mest beroende på danska och svenska posten. 1life skickar direkt.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

vilken tabbe.. Derringer passar inte i subox.. Får väl åka in imorgon igen och köpa sigeli 100w plus..

Vad menar du? Att den inte skruvar ner hela vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Vad menar du? Att den inte skruvar ner hela vägen?

Jepp.

Jag skulle kunna köra den på min clopour mini men då kan jag inte bygga under 0.5 och första bygget jag gjorde hamnade på 0.4 så flyttade över det till goblin mini istället

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du vet att det går att fila ner kontakten på rdan? Finkornigt sandpapper/slippapper funkar alldeles utmärkt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EyeNEye:

haha! Joooo men vafan!

Luktade nu, och det luktar åt arraksbolls-hållet. Vad luktar din?

Min luktar och smakar Munkar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Du vet att det går att fila ner kontakten på rdan? Finkornigt sandpapper/slippapper funkar alldeles utmärkt.

Vet inte hur det ska hjälpa mig när den inte når ner hela vägen från början

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vet inte hur det ska hjälpa mig när den inte når ner hela vägen från början

Är kontakten på derringern justerbar? Jag har två stycken, varav en av dem går att skruva ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Är kontakten på derringern justerbar? Jag har två stycken, varav en av dem går att skruva ut.

Nej tyvärr inte..

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ett par småcoils 2x11wraps 20gauge på 3mm @0,18 ohm blir nice på Congestus med Stackade 26650 @7v ca 270 watt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Ett par småcoils 2x11wraps 20gauge på 3mm @0,18 ohm blir nice på Congestus med Stackade 26650 @7v ca 270 watt

http://i.imgur.com/WTgwP7A.jpg

wtf, 270W? hmm hmm..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

wtf, 270W? hmm hmm..

Funkar helt ok

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hehe, vaping för de som vill spruta eld och inte puffa ut små moln. Håll inte inne avtryckaren för länge bara.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Hehe, vaping för de som vill spruta eld och inte puffa ut små moln. Håll inte inne avtryckaren för länge bara.

Ingen risk man får ta snabba hårda bloss annars slår det eldflammor ur drippern

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Planerat att köpa Aspire Odyssey kitet som släpps i Augusti(?), men vet inte om jag bara beställer Triton nu och sedan köper Pegasus vid ett senare tillfälle.
Men frågan är då, kan jag köra en Triton på min mod som kom med Kanger subtank mini kitet? Kbox mini?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ingen risk man får ta snabba hårda bloss annars slår det eldflammor ur drippern

Det hade varit något. Vi får läsa i aftonbladet om den kända moddaren som tände eld på sina lungor.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Planerat att köpa Aspire Odyssey kitet som släpps i Augusti(?), men vet inte om jag bara beställer Triton nu och sedan köper Pegasus vid ett senare tillfälle.
Men frågan är då, kan jag köra en Triton på min mod som kom med Kanger subtank mini kitet? Kbox mini?

Det kan du. Vejpar nu på Subtankmodden + Triton med 0.4-ohm's coil på 50W(högsta) och det funkar.

Köper du Odyssey-kitet så sparar du några slantar. Hur många vet jag inte, men Triton ligger ju kring 429-459 kr just nu, finns säkert billigare.

Tänk på att Triton surplar i sig mycket juice. Fyllde på tanken för ett tag sedan...börjar ta slut redan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det kan du. Vejpar nu på Subtankmodden + Triton med 0.4-ohm's coil på 50W(högsta) och det funkar.

Köper du Odyssey-kitet så sparar du några slantar. Hur många vet jag inte, men Triton ligger ju kring 429-459 kr just nu, finns säkert billigare.

Tänk på att Triton surplar i sig mycket juice. Fyllde på tanken för ett tag sedan...börjar ta slut redan.

Okej, tack

Tror jag sparar runt en hundring ungefär, så beställer nog grejerna separat.
Vad kör du för VG? Och hur mycket drar den i jämförelse med Kangers tank?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej, tack

Tror jag sparar runt en hundring ungefär, så beställer nog grejerna separat.
Vad kör du för VG? Och hur mycket drar den i jämförelse med Kangers tank?

65 VG/ 35 Flavoring(så ingen PG) Unicorn Blood 6 MG

Ska om en stund prova Epicloud - 100VG - Glacier Banana 6 MG

Triton drar i sig rätt så mycket. Av någon anledning så vill jag gå tillbaka till Subtank:n då den levererar mer ånga, åtminstone vad jag upplever. Kanske bara jag som fått vejp-sjuka och inte ser skillnad.

Provade igår att markera med fingret på tanken där juice-nivån låg, puffade några rejäla och kunde se att det sjunkit markant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sigeile 100W plus eller 150W?

Pros och Cons mellan dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Snabb googling:

150W
Lägre "minimum resistance" än vad 100+ har.
Mer kräm (duh)
Byggkvaliteten är högre enligt folk.

100+
Ljud som brummar/låter (fan..provade nyss på min 150W...ljudet finns där med..fuck)
"Firebutton" hänger sig och fastnar.

GG jämför 100W/150W

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Är förövrigt väldigt nöjd med in ipv3 LI och den är dessutom billigare (svenska priser) och uppgraderingsbar via mjukvara..var 165watt..är nu via uppgradering 200watt...har även temp control med nickel och titanium byggen..tycker även att byggkvalitén är snäppet bättre på ipv3 LI..äger även Sigelei 150watt men den får inte lika mycket playtime längre. Sen kan det vara värt att vänta på Cloudmakertech Whiteout moden;
https://cloudmakertech.com
Massa uppgraderingsmöjligheter! En mod som verkligen är framtidssäkrad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Är förövrigt väldigt nöjd med in ipv3 LI och den är dessutom billigare (svenska priser) och uppgraderingsbar via mjukvara..var 165watt..är nu via uppgradering 200watt...har även temp control med nickel och titanium byggen..tycker även att byggkvalitén är snäppet bättre på ipv3 LI..äger även Sigelei 150watt men den får inte lika mycket playtime längre. Sen kan det vara värt att vänta på Cloudmakertech Whiteout moden;
https://cloudmakertech.com
Massa uppgraderingsmöjligheter! En mod som verkligen är framtidssäkrad!

100 kr billigare än 150W och 100kr dyrare än 100W plus vad jag kunde hitta

Men den såg väldigt intressant ut faktiskt! (IPV3 LI) ingen lust att sitta och vänta på den andra även om den också såg väldigt trevlig ut.

Gjorde en dual coil på derringer, (lyckades få den att passa på subox? Kanske byggde för lågt första gången?)

0.4 Ohm, 8 eller 9 wraps kommer inte riktigt ihåg, 26awg

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Älskar min Sigelei 100w plus.

Pros:
Justerbar 510
Snygg som fan IMO
Magnet bakdörr till batterierna
Snygg o simpel meny
Kommer med ett silikonfodral.
Hållbar
Den stämmer bra överens till vad det står för watt o vad det är för watt. Många moddar på senare tid har haft problem med det.
Går ner till 0.15 ohm

Cons:
+ och - knappen är lite svåra att klicka på om man har på silikonfodralet.
När man ska ändra watt o håller i knappen lite för länge så går watten upp aldeless för snabbt, men byter man inte watt efter varje puff är de nog inget problem.

Just skillnad på Sigelei 100w plus o 150w modellen är egentligen bara att du får 50w mer vilket IMO är onödigt, jag vejpar aldrig över 80W själv. Du får dock lite annat utseende på 150w modellen.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Snabb googling:

150W
Lägre "minimum resistance" än vad 100+ har.
Mer kräm (duh)
Byggkvaliteten är högre enligt folk.

100+
Ljud som brummar/låter (fan..provade nyss på min 150W...ljudet finns där med..fuck)
"Firebutton" hänger sig och fastnar.

GG jämför 100W/150W

Har aldrig varit med om att det är ett ljud som brummar eller låter. Min är helt tyst. Firebutton har aldrig fastnat eller hängt sig för mig. Kass batch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Har aldrig varit med om att det är ett ljud som brummar eller låter. Min är helt tyst. Firebutton har aldrig fastnat eller hängt sig för mig. Kass batch?

Varit väldigt mycket folk som haft problem med att firebutton fastnar, grimgreen påpekade det också men sa även att trycker man lätt på den så är det inga problem men trycker du lite för hårt eller "lutar" den åt ett håll samtidigt som du trycker så kommer den fastna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Varit väldigt mycket folk som haft problem med att firebutton fastnar, grimgreen påpekade det också men sa även att trycker man lätt på den så är det inga problem men trycker du lite för hårt eller "lutar" den åt ett håll samtidigt som du trycker så kommer den fastna.

Konstigt, tur att min knapp funkar bra iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det går att öppna upp boxen och reglera ringen som håller knappen på plats..var själv tvungen att reglera knappen på min..men man ska h lite vana med d att ta isär modar för att göra något sånt..finns klipp på YouTube, om jag inte har fel, som visar hur man går tillväga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Dåliga öron? Litet coilwhine typ.

Prova att trycka på knappen och sätt örat i närheten utav 510-gängan så borde du höra (i bästa fall inte).
Hörs det något?

Visa signatur