Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Är du helt färsk skulle jag börja med en single coil..du skrev inte vad för ohm dock men ju färre wraps du gör, desto mindre vrme bildning..mer trådytan ger en varmare vejp....ska inte krångla till det...jag har en tendens att göra det
Några saker du bör ha när du bygger:
Ohm mätare
Sidavbitare (men vanlig nagelklippare funkar så länge du inte jobbar med grov tråd 24awg och ner)
Coil jig ( för att wrapa dina coils..rekommenderar starkt coil master som gör det busenkelt att wrapa perfekta coil)
Steam engine app till android eller microcoil pro till iphone (bra app som låter dig specificera alla parametrar för att bygga coils till den ohm du vill)

Testa en 28awg kanthal A-1 runt 2-2.5 mm 0.8ohm-1.0ohm (har du en reglerad mod så finns det ingen anledning att bygga super låga sub ohm..vara att ställa in watten där det känns bra. Men 26awg funkar också..tar lite längre tid för coilen att glöda jämfört med 28awg på samma ohm men det är överkomligt med en reglerad mod..bara skruva upp watten lite för att minska ramp up time.

Men i slutändan kommer det ner till personlig smak så det bästa råd jag kan ge är att köpa lite olika trådstorlekar 26-28awg tex och pröva dig fram..och testa gärna nichrome tråd också! Grymt underskattad och perfekt för byggen av mer avancerade coils!

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte köpa Esmokes "Coilmaster DIY-kit" + Olika kanthal.

Tack för tipsen

Är väl ute efter mer smak, på vissa juicer, och mer ånga mest för skoj skull. Bra balans med 0.5 ohm-coils?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Proffsmoddare

Gjorde lite customwraps på ett gäng Vtc4 och 25r

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Tack för tipsen

Är väl ute efter mer smak, på vissa juicer, och mer ånga mest för skoj skull. Bra balans med 0.5 ohm-coils?

Det låter bra..själv tycker jag att 0.8-1.0 är bra start för smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Gjorde lite customwraps på ett gäng Vtc4 och 25r

http://i.imgur.com/g1LX3bs.jpg
http://i.imgur.com/4c6lPzu.jpg

Nice. Kör du fönster på luckan eller?

Permalänk
Medlem

Och så var Goblin mini färdigbyggd...hitting like a champ!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av yogiblod:

Nice. Kör du fönster på luckan eller?

Nej fan wrapsen är bara en kul pryl och ett sätt att hålla koll på paren

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nej fan wrapsen är bara en kul pryl och ett sätt att hålla koll på paren

Tänkte börja med det när min Whiteout mod kommer till hösten. Hur går du tillväga när du gör dessa?
Never mind....såg din post på reddit

Permalänk

@yogiblod: Jag antar att du är nöjd med den?
Tror jag hann få min före dig men du hann köra igång före mig. Väntar fortfarande på ny bas från 1life, hoppas på att den kommer riktigt snart!

Permalänk
Medlem

Gårdagens vapemail

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Tack för tipsen

Jag brukar köra dual coil 5-8 wraps med 26gauge runt 2mm på min Derringer t.ex. 0.4-0.6 ohm typ.

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Är det för att fira att homosexuellt giftemål är lagligt i USA?
Nej men, snyggt setup

Permalänk
Medlem

@Lightstar: Var lite orolig när jag började skruva på den efter det du skrev...allt som det ska vara på mitt ex men det var inte roligt att bygga på den....trångt..tack och lov har man byggt några gånger på en zephyrus så man har lärt sig att wicka korrekt (less is more). Den enda stora nackdelen är nog att man måste tömma tanken för att komma åt build decken och det där lilla fill hålet i botten...men inga deal breakers dock. Hoppas du får basen snart..tror du kommer bli nöjd med den!

Permalänk

@yogiblod: Hehe kan förstå det, men skönt att höra att din fungera bra out of the box.
Jag har suttit och kollat lite på min och jag tror att det kommer gå bra, det lär nog ändå vara lättare än med ego one coils.
Förhoppningsvis ligger den hemma idag annars bör den komma imorgon om det går på samma leveranstid som sist

Permalänk
Medlem

Dagens ny inköp!

Sigelei 100W+ en svart derringer med flat post och en nål flaska så att man kan fylla på Goblin mini utan att behöva spilla hälften
Då derringer inte passar så bra på subox så fick det bli en sigelei 100W+. På subox så hade den en tendens att hoppa i Ohm från 0.5 upp till 0.8 för att sedan inte fungera alls tills man "tryckte ner" och skruvade lite.(av någon anledning vet jag inte riktigt varför då den aldrig skruvades ner mer men det funkade i alla fall)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Blev en Dark Horse och en Derringer idag

Byggt första dual-coil. 0.2 ohm 5 wraps på 24 AWG

Endast byggt på DH:n men ska testa lite senare ikväll

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

@EyeNEye: Vad kör du för mod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@EyeNEye: Vad kör du för mod?

Sigelei 150W

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Sigelei 150W

Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Blev en Dark Horse och en Derringer idag

Byggt första dual-coil. 0.2 ohm 5 wraps på 24 AWG

Endast byggt på DH:n men ska testa lite senare ikväll

Körde också en dual coil 25awg som hamna på 0.26, 7 wraps dock.

För övrigt rekommenderar jag starkt derringer över dark horse! I alla fall den dark horse jag har

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Körde också en dual coil 25awg som hamna på 0.26, 7 wraps dock.

För övrigt rekommenderar jag starkt derringer över dark horse! I alla fall den dark horse jag har

Nice!

24 AWG, 7 wraps på Derringen. 0.3 ohm.

Derringen har markant mycket mer smak.
Har ingen ohm-mätare. Använder Sigelei:ns

DK är helt okej, större moln såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nice!

24 AWG, 7 wraps på Derringen. 0.3 ohm.

Derringen har markant mycket mer smak.
Har ingen ohm-mätare. Använder Sigelei:ns

DK är helt okej, större moln såklart.

http://i.imgur.com/AJ15ToC.jpg

Åk förbi cigoteket och köp verktygs kittet? 400kr eller vad det kostar är det helt klart värt enligt mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Åk förbi cigoteket och köp verktygs kittet? 400kr eller vad det kostar är det helt klart värt enligt mig

Ohm-mätarna var slut. Kittet är Esmokes som säljer vad jag vet :S

Var där idag Åkte 20 mil för att köpa ;_;

Din Derringer, vad för "cap" har du? Plast?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ohm-mätarna var slut. Kittet är Esmokes som säljer vad jag vet :S

Var där idag Åkte 20 mil för att köpa ;_;

Din Derringer, vad för "cap" har du? Plast?

Jag köpte mitt hoa cigoteket i fredags. Dock så fick jag sista och en kollega fick deras visninga exemplar fick även deras visnings exemplar av avart sigelei 100w+ idag då dem bara hade guld annars

Edit: Glömde svara på derringer frågan Mina är inte plast

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag köpte mitt hoa cigoteket i fredags. Dock så fick jag sista och en kollega fick deras visninga exemplar fick även deras visnings exemplar av avart sigelei 100w+ idag då dem bara hade guld annars

Edit: Glömde svara på derringer frågan Mina är inte plast

Hmm, vafan. Får plocka upp ett sånt kit sen. Har ingen förvaring just nu till alla mejslar/kuro coilers och allt.

Inte? Jag har i plast Skitsamma, det gör inget Hyfsat nöjd för dagens insats iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Är det för att fira att homosexuellt giftemål är lagligt i USA?
Nej men, snyggt setup

Hahaha nej av någon anledning gillar jag chockrosa. Att det sticker i ögonen på homohatare är bara en bonus

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Hahaha nej av någon anledning gillar jag chockrosa. Att det sticker i ögonen på homohatare är bara en bonus

Jag har fått mer vapemejl men jag väntar med att posta allt tills jag fått resten av grejerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DNA200 Gruppköp!

Är folket sugna på hyfsat prisatt DNA200 mod?
Jag arrangerar ett gruppköp atm, ni med facebook-konton, hoppa in o checka.
VTbox200 från VapeCige

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Fått lite vejpmail under ett par veckor

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Fick min Triton idag, är riktigt nöjd med den Nu väntar jag bara på att Pegasus ska släppas...

Edit: Sorry för gigantisk bild..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fick min Triton idag, är riktigt nöjd med den Nu väntar jag bara på att Pegasus ska släppas...

Edit: Sorry för gigantisk bild..

Bara börja beställa juice nu då Går åt riktigt mycket på Triton.

Glöm inte "fill/smoke"-reglaget. Missat några gånger och då..smakar det bränt

Visa signatur