Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv

Rare Replay är löjligt billig nu, 235kr hos Electroworld och Komplett. Om någon avvaktat så kan det inte bli så mycket billigare än så här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3198376

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Ursäkta dum fråga, men vilket paket?

det jag citera till (Rare Replay).

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Skulle en kylplatta hjälpa till att kyla xboxet nämnvärt? Den tar ju bara in ny luft från sidorna så vet nån om det blir tillräckligt stor skillnad för att det ska vara värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Skulle en kylplatta hjälpa till att kyla xboxet nämnvärt? Den tar ju bara in ny luft från sidorna så vet nån om det blir tillräckligt stor skillnad för att det ska vara värt det?

skulle hellre "bygga" en kylställning med datorfläktar och lite träpinnar så fläktarna sitter monterat där den tar in luft utan att fysiskt göra nånting med boxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

skulle hellre "bygga" en kylställning med datorfläktar och lite träpinnar så fläktarna sitter monterat där den tar in luft utan att fysiskt göra nånting med boxen

Jo jag tänkte det också, men om det skulle hjälpa att ha en platta under hade jag helst haft det, men det beror på om det blir någon skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jo jag tänkte det också, men om det skulle hjälpa att ha en platta under hade jag helst haft det, men det beror på om det blir någon skillnad

Upplever du problem med kylningen? För annars är det väl onödigt att göra något överhuvudtaget?

Om du nu prompt ska sätta in extra luftkylning så behöver flödet uppenbarligen vara vid ventilationshålen. Annars kommer den inte tillföra något, förutom möjligen lite kallare plast.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Upplever du problem med kylningen? För annars är det väl onödigt att göra något överhuvudtaget?

Om du nu prompt ska sätta in extra luftkylning så behöver flödet uppenbarligen vara vid ventilationshålen. Annars kommer den inte tillföra något, förutom möjligen lite kallare plast.

//Gorian

Alltså den är ju i ett instängt utrymme så det är ju knappast optimalt. Det blir väl en 50-60 grader där inne. Men det är inte så att jag VET att det är problem, det är mer av en säkerhetsåtgärd

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Alltså den är ju i ett instängt utrymme så det är ju knappast optimalt. Det blir väl en 50-60 grader där inne. Men det är inte så att jag VET att det är problem, det är mer av en säkerhetsåtgärd

Sitter du och spelar i 50 - 60 grader!!?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Sitter du och spelar i 50 - 60 grader!!?

Ja?

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Du känner inte att du har andra problem än att kyla Xboxen i den värmen? (ingen sarkasm utan alvarligt menat)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Du känner inte att du har andra problem än att kyla Xboxen i den värmen? (ingen sarkasm utan alvarligt menat)

Alltså jag känner mig lite efterbliven för jag hänger inte alls med på vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Alltså jag känner mig lite efterbliven för jag hänger inte alls med på vad du menar.

Doktor_krall trodde du menade att du sitter i ett rum som blir 50-60 grader. Inte att det utrymmet där xboxen står i blir så varmt som du menar ?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Ja ok, jag skrev ju ändå att "den är i ett instängt utrymme". Inte att jag sitter i det utrymmet.

hur som helst, det jag funderade på är om det verkligen skulle hjälpa att sätta fläktar på sidorna då det ändå är samma varma luft som sprutas in i xboxen

Permalänk
Medlem

Börjar bli less på att avinstallera spel för att installera nya.
Kan någon tipsa om någon extern hdd? Funkar dom bra?

Permalänk
Skrivet av KlockreN:

Börjar bli less på att avinstallera spel för att installera nya.
Kan någon tipsa om någon extern hdd? Funkar dom bra?

Kör med en 3TB av denna modellen. Funkar klockrent.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=WD%20Elements%20Desktop%20...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Att cirkulera samma (instängda) luft kommer inte hjälpa ett skvatt. Vad du behöver göra är att frakta bort den instängda luften. Alltså; fläktar som blåser ut luft ur det instängda utrymmet, samt öppningar där ny luft kan sippra in.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Att cirkulera samma (instängda) luft kommer inte hjälpa ett skvatt. Vad du behöver göra är att frakta bort den instängda luften. Alltså; fläktar som blåser ut luft ur det instängda utrymmet, samt öppningar där ny luft kan sippra in.

//Gorian

Det var det jag anade, jag har en 120mm fläkt som blåser in. Är det bättre att sätta den så den blåser ut så får ny luft komma in i springorna till dörren?

Permalänk
Medlem

någon vänlig själ därute som har invite till Xbox One Preview program? PMa gärna

Visa signatur

en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Det var det jag anade, jag har en 120mm fläkt som blåser in. Är det bättre att sätta den så den blåser ut så får ny luft komma in i springorna till dörren?

Ut vore bättre.
Ett redigt hål där ny luft kan strömma in vore också gott.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Strömma Xbox One till Windows 10 gillas skarpt. Kommer användas mycket framöver skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ut vore bättre.
Ett redigt hål där ny luft kan strömma in vore också gott.

Då får jag ta och vända på fläkten. Ja det kanske är lika bra att borra upp ett hål till för inluft

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Då får jag ta och vända på fläkten. Ja det kanske är lika bra att borra upp ett hål till för inluft

Räcker det att bara ha ett hål för inluft eller lär man ha in fläkt också?

Permalänk
Inaktiv

Min Rare Replay skickades idag, får se om den är framme redan innan helgen.

Permalänk

Kommer Xbox One bli "mycket" starkare med Windows10 och nya DirectX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Räcker det att bara ha ett hål för inluft eller lär man ha in fläkt också?

Ett hål lär räcka, men det är klart att ju mer luft som är i cirkulation desto bättre.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Jag ber om ursäkt för min Nexus 4-potatis men tyckte det var värt att dokumentera vad som kom med posten idag.

Då spelet lanseras först 4 augusti så undrar jag om det bara är att spela innan eller om spelet blockas eller ännu värre, mitt konto blockas eller något?

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag ber om ursäkt för min Nexus 4-potatis men tyckte det var värt att dokumentera vad som kom med posten idag.

http://i.imgur.com/ohIfW6c.jpg

Då spelet lanseras först 4 augusti så undrar jag om det bara är att spela innan eller om spelet blockas eller ännu värre, mitt konto blockas eller något?

Det är nog ingen fara med ditt konto, det står bara att man får lugna sig ett tag till om man köpt det online och försöker starta. Retar mig dock på att de nio 360 - spelen man fick med inte går att starta innan 4/8

BTW: Xbox appen till win 10 var ju riktigt nice

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Det är nog ingen fara med ditt konto, det står bara att man får lugna sig ett tag till om man köpt det online och försöker starta. Retar mig dock på att de nio 360 - spelen man fick med inte går att starta innan 4/8

BTW: Xbox appen till win 10 var ju riktigt nice

Med din input, en del kollande online samt ett ganska stort sug att prova så blev det att jag stoppade i skivan och installerade. Spelen verkar fungera, även 360-titlarna. Jag har hitills bara hunnit spela lite Blast Corps samt provat Viva Pinata och dessa fungerade fint. Värsta med denna samlingen är att det nästan är för mycket spel att välja på men samtidigt kommer det ta månader innan iallafall jag hunnit spela igenom allt jag tänkt spela.

Riktigt synd att MS inte bjuder på något spel att spela fram tills lanseringen för de som förbokat digitalt dock.

Instämmer! Det blir nog att luta mig tillbaks i datorstolen och spela lite Banjo Kazooie: Nuts & Bolts senare ikväll strömmat från konsollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Strömma Xbox One till Windows 10 gillas skarpt. Kommer användas mycket framöver skulle jag tro.

Du har fått Windows 10 installerat på PC:n? Min totalvägrar. Enormt enerverande tills jag fick för mig att det ännu inte gick att strömma från Xbox One. Sååå.. det går att strömma från Xbox One till PC redan?! 0o

Kan du använda mus och tangentbord till spelen du strömmar till PC?

Skrivet av anon5930:

Med din input, en del kollande online samt ett ganska stort sug att prova så blev det att jag stoppade i skivan och installerade. Spelen verkar fungera, även 360-titlarna. Jag har hitills bara hunnit spela lite Blast Corps samt provat Viva Pinata och dessa fungerade fint. Värsta med denna samlingen är att det nästan är för mycket spel att välja på men samtidigt kommer det ta månader innan iallafall jag hunnit spela igenom allt jag tänkt spela.

Riktigt synd att MS inte bjuder på något spel att spela fram tills lanseringen för de som förbokat digitalt dock.

Instämmer! Det blir nog att luta mig tillbaks i datorstolen och spela lite Banjo Kazooie: Nuts & Bolts senare ikväll strömmat från konsollen.

Vilka spel är det du/nu främst ser fram emot på "Rare-nyutgåvan"? De spel som jag sett har inte väckt något enormt intresse men har inte orkat (förlåt) titta på utbudet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Du har fått Windows 10 installerat på PC:n? Min totalvägrar. Enormt enerverande tills jag fick för mig att det ännu inte gick att strömma från Xbox One. Sååå.. det går att strömma från Xbox One till PC redan?! 0o

Kan du använda mus och tangentbord till spelen du strömmar till PC?

Vilka spel är det du/nu främst ser fram emot på "Rare-nyutgåvan"? De spel som jag sett har inte väckt något enormt intresse men har inte orkat (förlåt) titta på utbudet

Vad gäller Windows 10:
Jo, jag fick förladdningen redan under tisdagseftermiddagen men på onsdagsmorgonen insåg jag att något blivit fel med filerna Windows hämtat hem. Dessa instruktioner fick fart på den datorn: #15564478

Min laptop krånglade lite och där använde jag deras verktyg för att uppgradera med: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Fungerade överlag bra, nyckeln uppdaterades och aktiverades så allt ser bra ut. Båda datorerna körde engelsk Windows 8.1 Pro innan och är dessutom båda uppgraderade från Windows 7 Home Premium.

Själva Xbox-appen har fungerat relativt smärtfritt. Största problemet i mitt fall var att uppgradera till Windows 10.

Vad gäller Rare Replay:
För mig är det i princip alla titlar som följer med som lockar. Alltid gillat Rares spel så att få nästan allt de gjort samlat är riktigt nice. Perfect Dark, Blast Corps, Banjo Kazooie: Nuts & Bolts, Viva Pinata, RC Pro AM samt Snake Rattle & Roll är nog de jag kommer försöka prioritera framöver. Redan fastnat en skaplig stund med Viva Pinata. Bortsett från att spelet segar ner lite när man får achievements så rullar spelet på riktigt bra faktiskt. Vilket gör mig mer förhoppningsfull på att vi både får se exempelvis Red Dead Redemption och att spelet faktiskt fungerar tillräckligt bra på Xbox One.

Bör tilläggas att det inte har putsats alltför mycket på spelen, de flesta är väl ungefär som de varit tidigare. Battletoads ska väl ha fått coop-buggen fixad men annars är det nog inte så mycket gjort. Dock rullar spelen som sagt fint av det lilla jag hitills sett. Just Viva Pinata ser trots sin ålder (lanserad 2006, 9år sedan) fortfarande rätt bra ut med exempelvis.

Någon mer som fått hem sitt exemplar?