Väntetid för att få uppgraderingen?

Permalänk
Medlem

Väntetid för att få uppgraderingen?

Rubriken säger det mesta, hur länge fick ni vänta efter reservationen tills det att meddelandet om uppgradering kom?

Sitter just nu och skriver detta med sex dagar på nacken.

Permalänk
Medlem

Direkt, har du kört windows update?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Avstängd

Har heller inte fått min uppgradering men samtidigt kommer jag ändå att vänta ett par månader innan jag uppar. Känns som det är en del att fixa till innan allt funkar som det ska och innan all säkerhet är fixad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har kört ett xx antal uppdates efter reservationen, inte fått något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscarje:

Har kört ett xx antal uppdates efter reservationen, inte fått något!

Ta hem installern och uppdatera själv? så gjorde jag iallaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har heller inte fått min uppgradering men samtidigt kommer jag ändå att vänta ett par månader innan jag uppar. Känns som det är en del att fixa till innan allt funkar som det ska och innan all säkerhet är fixad.

Fixa till? Det upptäcks säkert säkerhetshot i Win XP, Win Vista, Win 7 och Win 8 varje dag, vad är skillnaden på att installera Win 10?
Jag har kört med Win 10 sen lansering och tycker det fungerar klockrent, inga hängningar, omstarter, blåskärmar eller något annat konstigt, alla gamla program och spel fungerar precis lika bra som de gjorde på Win 8.

OT: Jag laddade ner Intallationtool dag 1 och uppgraderade manuellt och sen en clean install efter det via USB sticka . Vem orkar vänta ?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Fick på HTPC:n idag, testade ett par timmar, har rullat tillbaka till Windows 7 nu. Gillar verkligen 10:an, kört TP ett bra tag men de två sakerna jag verkligen vill ha igång på min htpc var det enda som inte fungerade ordentligt (MPC HC och SB X-Fi). Blir till att avvakta lite till.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Jubileumsmästare

Ungefär en minut.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Skrivet av Oscarje:

Rubriken säger det mesta, hur länge fick ni vänta efter reservationen tills det att meddelandet om uppgradering kom?

Sitter just nu och skriver detta med sex dagar på nacken.

Till nu och längre, inte fått min uppgradering än.

Nu kom det till mig och sambon. Bara att ladda ner och hålla tummarna för att det får plats på SSD:n

Skrivet av f@boy:

Direkt, har du kört windows update?

Massa gånger, kört ett helt gäng tips hur man får igång det också men inget funkar. Står bara en bra bit bak i kön verkar det som

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Testat detta? knappt sett det rekommenderas och fått igång det 2 ggr så själv efter att testat de vanliga tipsen

1. Kör först https://support.microsoft.com/en-us/kb/971058
2. Sök sen efter uppdateringar som vanligt, stäng sen ner windows update.
3. Kör wuauclt.exe /updatenow.
4. Kör en windows update igen och uppdgradering borde dra igång.

Fugerar inte det så kolla i C:\Windows\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log vad som står längst ner.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem

Fick Win10 via Windows Update idag med systemet i sign.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aldric T:

Fick på HTPC:n idag, testade ett par timmar, har rullat tillbaka till Windows 7 nu. Gillar verkligen 10:an, kört TP ett bra tag men de två sakerna jag verkligen vill ha igång på min htpc var det enda som inte fungerade ordentligt (MPC HC och SB X-Fi). Blir till att avvakta lite till.

Sb x-fi funkar fint för mig på 10an.
Körde du in drivare från mobo hemsidan och körde in realtek drivaren först?

Permalänk
Medlem

Tack alla som svarade! Ska kolla om något funkar av ovanstående sedan återkommer jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Testat detta? knappt sett det rekommenderas och fått igång det 2 ggr så själv efter att testat de vanliga tipsen

1. Kör först https://support.microsoft.com/en-us/kb/971058
2. Sök sen efter uppdateringar som vanligt, stäng sen ner windows update.
3. Kör wuauclt.exe /updatenow.
4. Kör en windows update igen och uppdgradering borde dra igång.

Fugerar inte det så kolla i C:\Windows\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log vad som står längst ner.

Testade detta och funkade utmärkt! Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Bara att ladda hem Media Creation Tool.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-...

Kan även användas efter uppgraderingen till att skapa USB/ISO för en den installation. (OBS efter uppgraderingen)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man behöver ju dock inte vänta på det utan bara ladda ner:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Problemet löstes när man körde Windows Update och sedan wuauclt.exe /updatenow, som PeNMaX skrev!

Permalänk

Jag fick uppgraderingen tillgänglig idag via Windows Update, så det tog ju några dagar...
Funkar ju ändå inte att installera skiten...

Permalänk
Medlem

@Bosse78:
Skall slänga på skiten på laptopen också, funkar det med ISO program som exempelvis PowerISO?

Permalänk
Medlem

@Oscarje: Du behöver bara media creation tool programmet

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Sb x-fi funkar fint för mig på 10an.
Körde du in drivare från mobo hemsidan och körde in realtek drivaren först?

Onboard audio är off i BIOS så nej, det brydde jag mig inte om. Finns en miljard varianter av X-Fi, många fungerar, min verkar inte göra det, inte enligt Creative själva. Vill hur som inte vara utan ett bra program för uppspelning, det inbyggda känns handikappat på högsta nivå än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Testat detta? knappt sett det rekommenderas och fått igång det 2 ggr så själv efter att testat de vanliga tipsen

1. Kör först https://support.microsoft.com/en-us/kb/971058
2. Sök sen efter uppdateringar som vanligt, stäng sen ner windows update.
3. Kör wuauclt.exe /updatenow.
4. Kör en windows update igen och uppdgradering borde dra igång.

Fugerar inte det så kolla i C:\Windows\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log vad som står längst ner.

Perfekt. Funkade för mig också! Tackar!

EDIT: Datorn laddade ner win 10 men det kom upp en felkod under installationen: "80240020"

Jag reseta win update igen och får lov att vänta på att Microsoft släpper den till mig på vanliga sättet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Perfekt. Funkade för mig också! Tackar!

EDIT: Datorn laddade ner win 10 men det kom upp en felkod under installationen: "80240020"

Jag reseta win update igen och får lov att vänta på att Microsoft släpper den till mig på vanliga sättet.

Det finns ett sätt att fixa det med.

https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_...

Visa signatur

Intel i7 5820k @ 4,5GHz | ASUS X99-A | Corsair DDR4 16GB | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | EVGA SuperNOVA G2 750W

Intel i5 3570k @ 4,2GHz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair DDR3 8GB | ASUS Geforce GTX 660ti | Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av polifyr:

Detta fungerade.

Skrivs från en maskin som kör win 10

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Perfekt. Funkade för mig också! Tackar!

EDIT: Datorn laddade ner win 10 men det kom upp en felkod under installationen: "80240020"

Jag reseta win update igen och får lov att vänta på att Microsoft släpper den till mig på vanliga sättet.

Testa rensa C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och prova uppdatera igen mest troligt har du korrupta filer där

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Testa rensa C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och prova uppdatera igen mest troligt har du korrupta filer där

Tack för ytterligare svar. Inlägget innan löste det fär mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10