SweClockers drop!

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

@Oneone: Jag ville ha spelet på Steam så därför köpte jag det på Steam. Eftersom GOG koden inte funkar där

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hmm ska det vara så här få ankare när man kör på svåraste? Har bara hittat ett ankare i Velen. Inte en endaste i Novigrad där jag vet det fanns massa förut och i Skellige verkar det bara finnas en per ö...

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

Hmm ska det vara så här få ankare när man kör på svåraste? Har bara hittat ett ankare i Velen. Inte en endaste i Novigrad där jag vet det fanns massa förut och i Skellige verkar det bara finnas en per ö...

Jag tycker inte det är så få? Visst att det inte finns så många i Velen/ Novigrad men tycker inte det finns så mycket behov av det där.

I Skellige tycker jag det är hamnar nästan överallt, och båtar finns det ju inte färre av precis spelar också på svåraste

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Har bara ett enda problem med witcher nu. Att den alltid växlar över till från Fullscreen till Borderless Window, vilket nollställer min gamma inställning i spelet. Finns det något jag kan göra åt det? det är sjukt irriterande att ställa in det varje gång jag startar spelet. Har testat att ställa in det manuellt i inställningsfilen, och sen låsa den "read only" men det hjälper inte.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har precis gått över till Windows 10, jag får inte SLI att fungera i Witcher 3 i 1.07... Det kan ju vara relaterat till hoppandet mellan fullscreen och borderless men det är sjukt irriterande! Någon som har samma problem?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag har precis gått över till Windows 10, jag får inte SLI att fungera i Witcher 3 i 1.07... Det kan ju vara relaterat till hoppandet mellan fullscreen och borderless men det är sjukt irriterande! Någon som har samma problem?

Vad jag läst runt här på forumet så funkar inte SLI i W10 alls än så länge. Så du får nog vänta på ny dirvrutin från nvidia. PS. Fan vilket jäkla monstersystem du har Tror det räcker med 1st titan för detta spelet :I

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har Win10 och spelet startar alltid i fullscreen och SLI fungerar. Så jag dunno

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad jag läst runt här på forumet så funkar inte SLI i W10 alls än så länge. Så du får nog vänta på ny dirvrutin från nvidia. PS. Fan vilket jäkla monstersystem du har Tror det räcker med 1st titan för detta spelet :I

Det fungerar fint med 1 Titan X, jag är bara förvånad över att det inte fungerar! SLI fungerar i 3DMark dock, skumt! Testade fler spel och det fungerar inte i något, endast 3DMark.

Skrivet av ronz:

Jag har Win10 och spelet startar alltid i fullscreen och SLI fungerar. Så jag dunno

Kör du också 353.63?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det startade i full screen ett tag för mig med, men plötsligt så började det starta i borderless och nu får jag inte bort det :/ helt random.

EDIT: Verkar har löst det nu. Tog bort user settings filen, och lät spelet skapa en ny. Sen ställde jag in fullsceren och låste filen. Nu håller den sig än så länge i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför är spelet låst till 60 fps? Går det inte att få mer?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lolflakes:

Varför är spelet låst till 60 fps? Går det inte att få mer?

Jovisst, men du måste aktivera detta i menyn. Där in du välja mellan 60 eller unlimited

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Sidan är ner så jag kan inte kolla changeloggen

Och GoG verkar ligga ner så kan inte ladda ner patchen xD

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sweets589:

Sidan är ner så jag kan inte kolla changeloggen

Och GoG verkar ligga ner så kan inte ladda ner patchen xD

Aj, då får man hoppas att det är löst till ikväll

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har nu spelat Witcher 3 för första gången och hållt på hela natten. Spelet är helt okej men inte i närheten så bra som jag hoppats på med tanke på alla recensioner. För det första så har Skyrim mycket mer upptäckarglädje och frihet än vad detta spelet har. Witcher 3 är ju bara att gå från en punkt till en annan osv. Självklart ska jag spela klart spelet men det är än så länge inte i närheten lika bra som Skyrim. Dessutom tycker jag att Skyrim har ett mycket mer varierat landskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har nu spelat Witcher 3 för första gången och hållt på hela natten. Spelet är helt okej men inte i närheten så bra som jag hoppats på med tanke på alla recensioner. För det första så har Skyrim mycket mer upptäckarglädje och frihet än vad detta spelet har. Witcher 3 är ju bara att gå från en punkt till en annan osv. Självklart ska jag spela klart spelet men det är än så länge inte i närheten lika bra som Skyrim. Dessutom tycker jag att Skyrim har ett mycket mer varierat landskap.

Storyn och quest i Witcher 3 är helt överlägsna Skyrim enligt mig. Skyrim är mycket bra, men att bara ta upp det som är bättre i en jämförelse är lite orättvist. Att det finns de som tycker Skyrim är bättre har jag inget problem med i övrigt.

Jag stängde snabbt av minimap med alla kartmarkeringar och i princip all UI i Witcher 3. På det sättet blev spelet mycket mer spännande och inlevelserikt. Jag gick inte alls från punkt till punkt efter det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Såklart så hann jag inte testa 1.08 igår. Är där några stora skillnader rent prestandamässigt?

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag gick ifrån att tycka spelet var en flopp första timmarna, till att spelet nu ligger på min top 5 lista ever

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Såklart så hann jag inte testa 1.08 igår. Är där några stora skillnader rent prestandamässigt?

Kändes som att den stutter som kom med 1.07 är borta. Svårt att säga dock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Håller med @-ronz. Känns som att fpsen är jämnare nu, den sjunker fortfarande i skogen och så men förändringarna inte lika aggressiva

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbart spel!

Har dock en fråga. Ibland när jag springer genom områden med mycket växter och träd och liknande blir skärmen lite grynig. Svårt att förklara, men man kan liksom se tusentals små prickar, om än för en väldigt kort stund, och bara knappt noterbart. Det är inget game-breaking direkt, men skulle vara intressant att veta vad det beror på. Någon som har en aning om vad jag snackar om?

Permalänk
Skrivet av Qonny:

Underbart spel!

Har dock en fråga. Ibland när jag springer genom områden med mycket växter och träd och liknande blir skärmen lite grynig. Svårt att förklara, men man kan liksom se tusentals små prickar, om än för en väldigt kort stund, och bara knappt noterbart. Det är inget game-breaking direkt, men skulle vara intressant att veta vad det beror på. Någon som har en aning om vad jag snackar om?

Låter som det är sharpening du inte riktigt tycker om. Har du prövat skruva ner den lite? Under Video>Post-processing

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Låter som det är sharpening du inte riktigt tycker om. Har du prövat skruva ner den lite? Under Video>Post-processing

Sharpening har jag redan på low, och det är av en annan anledning. Det jag pratar om kan liknas lite vid flimmer. Det flimrar till en extremt kort stund när kameran passerar vissa föremål, som buskar och träd t.ex.

Permalänk
Skrivet av Qonny:

Sharpening har jag redan på low, och det är av en annan anledning. Det jag pratar om kan liknas lite vid flimmer. Det flimrar till en extremt kort stund när kameran passerar vissa föremål, som buskar och träd t.ex.

Då har jag tyvärr ingen aning, aldrig varit med om "flimmer" :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qonny:

Det är inte "effekten" då av att allt som kommer för nära kameran försvinner? Så ett träd eller en buske inte blockerar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Qonny:
Fick liknande när jag red snabbt genom buskar,träd när jag hade mitt gtx 970 men har försvunnit nu när jag köpte gtx 980 ti
så prova sänk grafiken lite

Permalänk

Någon som vill dela med sig med sina bästa Geralt tips?
Jag är helt ny på witcher serien och känns som jag dör ganska snabbt. Spelar på "medel"
Dogar mest med space men känns som aldrig riktigt får in någon combo eller gör någon dmg när man slås och dör rätt snabbt. Är lv 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Jag är helt ny på witcher serien och känns som jag dör ganska snabbt. Spelar på "medel"
Dogar mest med space men känns som aldrig riktigt får in någon combo eller gör någon dmg när man slås och dör rätt snabbt. Är lv 4

Något som är viktigt är att meditera så att du fyller på dina potions , och beroende på svårighetsgrad healar han sig också minst 3 timmar har jag för mig.

Sen kolla beastiary hur du skall gå tillväga för att döda vissa typer av fiender, vilka oljor osv du skall köra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Du ska inte använda roll för att dodga, enbart när du behöver större distans från fienden för att tänka om situationen.
Använd WASD (dubbelklick) för att dodge/kliva åt sidan. På så sätt får du möjlighet att få in en counterattack och ett par combos.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Något som är viktigt är att meditera så att du fyller på dina potions , och beroende på svårighetsgrad healar han sig också minst 3 timmar har jag för mig.

Sen kolla beastiary hur du skall gå tillväga för att döda vissa typer av fiender, vilka oljor osv du skall köra

Skrivet av Vimm:

Du ska inte använda roll för att dodga, enbart när du behöver större distans från fienden för att tänka om situationen.
Använd WASD (dubbelklick) för att dodge/kliva åt sidan. På så sätt får du möjlighet att få in en counterattack och ett par combos.

Tack för bra svar Har inte tänkt på att man kan dubbelklicka för att dodge:a utan trodde man var tvungen att använda alt ^^
Det här kan jag säkert googla på, men frågar.

Beastiary, märkte när jag skulle fightas med någon spirit vid ett place of power, men den fanns inte med i boken. Måste man hitta böcker om alla eller kommer några upp automatiskt?

Oljor / bomber , köper man eller är det bäst att loota buskar man hittar ?