Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

Japp, mycket riktigt. Personer som köper från företag på distans har enligt lag rätt till ångerrätt.

problemet är att det är 2 privatpersoner som är säljare

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

problemet är att det är 2 privatpersoner som är säljare

Som registerar sig som företag på blocket och gör annat dumt. Jo, jag tror att det finns jädra massa saker dem kan bli åtalade för och tvingade att ge pengarna tillbaka. T.ex missvisande bild utan att berätta detta.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Samma trappuppgång som Café KRIS? (Kriminellas revansch i samhället).
Kan det vara ett sammanträffande för Ahmad Gaib?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av Snövit:

Samma trappuppgång som Café KRIS? (Kriminellas revansch i samhället).
Kan det vara ett sammanträffande för Ahmad Gaib?

ja undrar det ? men han har ju tillgång till en stor kunskapsbank & "Know-how" inom det område som Achmed vill syssla med.
kan ju vara en direkt fördel då man knappt behöver gå utanför dörren för att hitta flertalet personer med tiotals år av erfarenhet

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@SuperSverker: Spänningen stiger, Jag har inte hört så mycket från Tech&Meck,

Ska dra tillbaka min betalning senare ikväll och försöka avbryta köpet.

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem

Tråden ska hållas för vad den är gjord för, det håller jag med om. Dock tycker jag det är helt riktigt att skämma ut denna Ahmad för hans medvetna fel. De som har deltagit under hela resan (inklusive mig) vet att han har sett denna tråd. Han har ändrat på saker eftersom vi har nämnt det, men trots allt har han inte lyssnat på dem tips som nämnts för att göra hans "verksamhet" laglig och regelrätt. Ahmads annonser upphör att nämnas i denna tråd när han slutar ljuga och förfalska saker i sann blocketanda.

Jag föreslår att vi istället skapar en separat tråd här i konsumenträtt som heter "Tech & Mech techomeck.se" för att lättare kunna samla all vår information i en tråd ämnat för just den sidan. På detta sätt slipper vi sådant snack i denna tråd så kan folk som @bandless (med respekt och brist på annat ordval) sluta klaga och vara en buzzkiller för oss andra som livnär oss på detta komiska sammanträffande.

Faktum är att jag nyss skapat en tråd för detta då det passar utmärkt här i konsumenträtt. Se här

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredde997:

@SuperSverker: Spänningen stiger, Jag har inte hört så mycket från Tech&Meck,

Ska dra tillbaka min betalning senare ikväll och försöka avbryta köpet.

En röd flagg definitivt.

§8 /moderator
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tycker synd om killen men älskar det faktum att han ändå har orken att skriva en humoristisk annons. Hoppas han får tillbaka sina grejer alt. det löser sig på något annat sätt för honom. Är själv en fattig student så jag lider med honom.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §8 (förtal) och konsumenträttsreglerna*

Det är självklart inte ok att hänga ut folk med bild eller annan personlig information, se Regler: Konsumenträtt.

Citat:

§ 1 Personuppgifter
Det är inte tillåtet att publicera personuppgifter (namn, adress, telefonnummer, personnummer etc.) i forumet. Kom ihåg att förtalsparagrafen i brottsbalken gäller oavsett sanningshalten i påståendet.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur kan man få en skärm på köpet om man ända måste betala extra för den och hur ska han det, är det 17k eller 18k som gäller?
http://www.blocket.se/vi/62119651.htm
---
Speldator är väl ändå att ta i, eller har Christer stannat i tiden?
http://www.blocket.se/vi/62223892.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Ännu en som tycker det är OK att ta bilder från andra forum. hur kan Nils vara ägaren av datorn om overclock medlemmen sectionsone lever i Indonesien ? att ens "nils" försöker förstår ja inte? två Asus matrix 580 kort blev ett MSI GeForce GTX 580, Custum loop blev Corsair H70.
samma som en annan skojare så verkar det ända som stämmer vara chassit Cooler Master HAF X

http://www.blocket.se/ostergotland/Extrem_speldator_komplett_...
http://www.overclock.net/t/392179/the-official-cooler-master-...

Någon som råkar bo i Motala skulle bra gärna vilja ha några "äkta bilder" på den datorn har frågat nils men kommer troligen bara få fejk eller inget svar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Och jag som tyckte att han för några dagar sedan erbjöd ångerrätt och allt sådant. Vilken lurare, håller på och ändrar hit och dit med villkor som endast främjar han själv. Visste att det var en dum idé att beställa dator. Har hela tiden velat åka till hans hem och läxa upp han lite för hans dåliga svenska och oärliga, inexistenta företag. Ska giva han på moppo

Han har väl läst vad du skulle göra.

Fast konsumentköplagen gäller även honom.

Konsumentköplag (1990:932)

1 § Denna lag gäller köp av lösa saker som en näringsidkare säljer till en konsument.

Lagen gäller även i fall då säljaren inte är en näringsidkare, om köpet förmedlas för säljaren av en näringsidkare. I sådana fall svarar både näringsidkaren och säljaren för säljarens skyldigheter enligt lagen.

Lagen gäller i tillämpliga delar även byte av lösa saker.

I denna paragraf avses med

konsument: en fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet,

näringsidkare: en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten. Lag (2002:587).

2 § Lagen gäller även beställning av en vara som skall tillverkas. Om beställaren skall tillhandahålla en väsentlig del av materialet, gäller därutöver 4 § första stycket samt 6 och 7 §§ konsumenttjänstlagen (1985:716).

Lagen gäller inte avtal som innebär att den som skall leverera en vara även skall utföra arbete eller någon annan tjänst, om tjänsten utgör den övervägande delen av hans förpliktelse. Lag (2002:587).

osv...

Källa: https://lagen.nu/1990:932

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Hur kan man få en skärm på köpet om man ända måste betala extra för den och hur ska han det, är det 17k eller 18k som gäller?
http://www.blocket.se/vi/62119651.htm
---
Speldator är väl ändå att ta i, eller har Christer stannat i tiden?
http://www.blocket.se/vi/62223892.htm

Den första är överprisad visst men inte så överdrivet (för att vara blocket dvs). En ny dator med ungefär samma delar ligger väl på någonstans mellan 13.000 och 17.000 så han ligger på nypris ungefär. Han borde gå ned på närmare 10.000. Den andra är bara skrot.

Skrivet av S2:

Han har väl läst vad du skulle göra.

Fast konsumentköplagen gäller även honom.

Konsumentköplag (1990:932)

1 § Denna lag gäller köp av lösa saker som en näringsidkare säljer till en konsument.

Lagen gäller även i fall då säljaren inte är en näringsidkare, om köpet förmedlas för säljaren av en näringsidkare. I sådana fall svarar både näringsidkaren och säljaren för säljarens skyldigheter enligt lagen.

Lagen gäller i tillämpliga delar även byte av lösa saker.

I denna paragraf avses med

konsument: en fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet,

näringsidkare: en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten. Lag (2002:587).

2 § Lagen gäller även beställning av en vara som skall tillverkas. Om beställaren skall tillhandahålla en väsentlig del av materialet, gäller därutöver 4 § första stycket samt 6 och 7 §§ konsumenttjänstlagen (1985:716).

Lagen gäller inte avtal som innebär att den som skall leverera en vara även skall utföra arbete eller någon annan tjänst, om tjänsten utgör den övervägande delen av hans förpliktelse. Lag (2002:587).

osv...

Källa: https://lagen.nu/1990:932

Nu går han uppenbarligen på någon form av datorrelaterad eller programrelaterad linje (Som ger en behörigheter inom server och mjukvara). Och inte juridisk linje. Så jag tvivlar han ens vet vad han håller på med rent juridiskt. Se bara hur han vejlar mellan om han är ett företag eller inte. Ena sekunden är han det. Den andra inte..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Du glömde ju tangentbord+mus & T-shirten De har nog ett samlat värde av 500kr?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Du glömde ju tangentbord+mus & T-shirten De har nog ett samlat värde av 500kr?

Tänkte först att tangentbord+mus var något dyrt för ca 3-4k. Sedan klickade jag och...395 kr.
Måste nog vara T-skjortan som har ett samlarvärde på 8k

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

Trevligt att du hitta min annons, tänkte att folk som "köper nu" för priset man lagt som startbud skulle lägga ett rimligt bud och det fungerade skriver man 1kr tror vissa att datorn kommer säljas för 100kr. Fick för övrigt 6000kr och datorn har en supernöjd ägare.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Verkligen insane...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Högre än nypris. Måste ju finansiera sin nya dator

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Högre än nypris. Måste ju finansiera sin nya dator

Lägg märke till att den är 4k-ready dessutom...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Dessutom kan man få Haswell-E för samma pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Fast det är ju inte samma dator? Ska man ändå välja billigare alternativ så behöver man ju inte lägga hela 2500:- på ett moderkort heller... Är ju bara tre komponenter som stämmer överens paketen emellan, varvid enbart en komponent (chassit)är ett par hundralappar billigare.
Sedan vet jag inte hur det skiljer sig garantimässigt men Komplett tycks ju åta sig full service för hela paketet oavsett individuella komponenters garanti.

Håller med om att 40k är onödigt mycket pengar för något likvärdigt men ska jämförelsen bli rättvis får man ju jämföra samma komponenter.

/Lite morgonpetiga jag.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Fast det är ju inte samma dator? Ska man ändå välja billigare alternativ så behöver man ju inte lägga hela 2500:- på ett moderkort heller... Är ju bara tre komponenter som stämmer överens paketen emellan, varvid enbart en komponent (chassit)är ett par hundralappar billigare.
Sedan vet jag inte hur det skiljer sig garantimässigt men Komplett tycks ju åta sig full service för hela paketet oavsett individuella komponenters garanti.

Håller med om att 40k är onödigt mycket pengar för något likvärdigt men ska jämförelsen bli rättvis får man ju jämföra samma komponenter.

/Lite morgonpetiga jag.

Jo, dock ger dom väl max 3 år , vissa individuella delar kan ha 3 till 5 års garanti (så då får man ändå efter 3 år plocka ut just den trasiga delen och skicka in om butiken godkänner det).

Men inet kör bara 2 år på just när man väljer delar själv (om jag inte har fel), så viss poäng har du.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Dessutom kan man få Haswell-E för samma pris

Japp, man får till och med 5960X.

Skrivet av Zicsoen:

Fast det är ju inte samma dator? Ska man ändå välja billigare alternativ så behöver man ju inte lägga hela 2500:- på ett moderkort heller... Är ju bara tre komponenter som stämmer överens paketen emellan, varvid enbart en komponent (chassit)är ett par hundralappar billigare.
Sedan vet jag inte hur det skiljer sig garantimässigt men Komplett tycks ju åta sig full service för hela paketet oavsett individuella komponenters garanti.

Håller med om att 40k är onödigt mycket pengar för något likvärdigt men ska jämförelsen bli rättvis får man ju jämföra samma komponenter.

/Lite morgonpetiga jag.

De är samma, likvärdiga eller bättre.

Samma chassi.
Samma processor.
Samma moderkort.
Bättre kylare.
Bättre och kraftigare nätaggregat.
Bättre grafikkort (enligt vad recensenter tycker).
Bättre och aningen större SSD.
Bättre HDD.
Minnena är det väl frågan om, men 2x8GB ger utrymme för uppgradering.

Det var inte jag som satte ihop listan utan länkade från en annan tråd för att visa överpriset. Där stod det "Samma dator, bättre komponenter".

Inets monteringspaket ger tydligen två års garanti medan Komplett ger 3 år. 1 år är inte värt 9k.
Sedan måste minnena, kylningen och operativsystemet bytas för att Inet i dagsläget ska montera, men priset ändras med högst ett par hundringar.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

De är samma, likvärdiga eller bättre.

Samma chassi.
Samma processor.
Samma moderkort.
Bättre kylare.
Bättre och kraftigare nätaggregat.
Bättre grafikkort (enligt vad recensenter tycker).
Bättre och aningen större SSD.
Bättre HDD.
Minnena är det väl frågan om, men 2x8GB ger utrymme för uppgradering.

Det var inte jag som satte ihop listan utan länkade från en annan tråd för att visa överpriset. Där stod det "Samma dator, bättre komponenter".

Inets monteringspaket ger tydligen två års garanti medan Komplett ger 3 år. 1 år är inte värt 9k.
Sedan måste minnena, kylningen och operativsystemet bytas för att Inet i dagsläget ska montera, men priset ändras med högst ett par hundringar.

Får väl be om ursäkt då men det framgick inte så noga att du inte hade kollat vad det var du länkade.

Huruvida vissa komponenter är bättre eller sämre är helt irrelevant vid en prisjämförelse av denna typ - det enda intressanta är ju vilket pris de olika handlarna kan erbjuda för samma produkt.

Poängen är väl inte riktigt den om att jämföra äpplen och päron men kanske snarare gröna äpplen mot röda äpplen - de är lika men inte identiska, varför jämförelsen blir skev.

Nu blir förstås en mer korrekt jämförelse svår då vissa komponenter i Kompletts paket inte saluförs av Inet men det är i förlängningen irrelevant det med.

Slutligen håller jag, som sagt, med om att det är onödigt mycket pengar för Kompletts paket. Kan också hålla med om att det för övrigt är överprisat men det skiljer sannolikt mindre än 9000kr om man skulle valt komponenter av samma märke och modell.

Ursäkta om jag kanske är lite petig men tycker bara att rätt ska vara rätt och denna jämförelse är skev.

----

Tog för övrigt tillfället i akt och plockade ihop komponenterna löst hos Komplett (de som ingår i paketet) och då landar priset på 31590:- (pris för 1TB SSHD framgick inte men fann en av samma märke och storlek för 949:- som jag räknade in). Detta är dock exklusive t-shirt och deras treåriga garanti. De gör alltså ett tillägg på 8409:- vet inte vad de brukar lägga till för att bygga ihop en dator men även om vi slår av en tusenlapp på tillägget för det så tycks det ju vara hyfsad marginal på paketet. Ytterligare några mindre kostnader ska väl täckas in också, kanske de slängt in viss mjukvara och grejer de vill täcka upp för.

Det man åtminstone kan slå fast är väl att det trots allt inte skiljer så mycket i pris om man skulle köpt komponenterna löst hos Komplett. EVGA-kortet hos Inet är bara 10:- billigare än hos Komplett - så vill man spara en tusenlapp kan man ju välja det kortet.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Får väl be om ursäkt då men det framgick inte så noga att du inte hade kollat vad det var du länkade.

Huruvida vissa komponenter är bättre eller sämre är helt irrelevant vid en prisjämförelse av denna typ - det enda intressanta är ju vilket pris de olika handlarna kan erbjuda för samma produkt.

Poängen är väl inte riktigt den om att jämföra äpplen och päron men kanske snarare gröna äpplen mot röda äpplen - de är lika men inte identiska, varför jämförelsen blir skev.

Nu blir förstås en mer korrekt jämförelse svår då vissa komponenter i Kompletts paket inte saluförs av Inet men det är i förlängningen irrelevant det med.

Slutligen håller jag, som sagt, med om att det är onödigt mycket pengar för Kompletts paket. Kan också hålla med om att det för övrigt är överprisat men det skiljer sannolikt mindre än 9000kr om man skulle valt komponenter av samma märke och modell.

Ursäkta om jag kanske är lite petig men tycker bara att rätt ska vara rätt och denna jämförelse är skev.

----

Tog för övrigt tillfället i akt och plockade ihop komponenterna löst hos Komplett (de som ingår i paketet) och då landar priset på 31590:- (pris för 1TB SSHD framgick inte men fann en av samma märke och storlek för 949:- som jag räknade in). Detta är dock exklusive t-shirt och deras treåriga garanti. De gör alltså ett tillägg på 8409:- vet inte vad de brukar lägga till för att bygga ihop en dator men även om vi slår av en tusenlapp på tillägget för det så tycks det ju vara hyfsad marginal på paketet. Ytterligare några mindre kostnader ska väl täckas in också, kanske de slängt in viss mjukvara och grejer de vill täcka upp för.

Det man åtminstone kan slå fast är väl att det trots allt inte skiljer så mycket i pris om man skulle köpt komponenterna löst hos Komplett. EVGA-kortet hos Inet är bara 10:- billigare än hos Komplett - så vill man spara en tusenlapp kan man ju välja det kortet.

Vi har väl olika åsikt då, men jag tycker att jämförelsen är bra då delarna är samma, likvärdiga eller bättre (minnet kanske undantaget, men 2x8GB av samma modell som i Komplettdatorn kostar lika mycket som de i Inetlänken). Speciellt nätaggregatet hade jag mycket hellre tagit EVGA G2 eller till och med något platinum då det finns 8400-9000 att leka med.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

@ArcticFire: Skulle nog inte kalla det för olika åsikt direkt... Vill man ha exempelvis ett EVGA gtx 980ti så söker man ju inte på ASUS på typ prisjakt för att hitta vilken handlare som tillhandahåller det billigaste från EVGA...

@Broken-arrow: Nja, kikar du i mitt förra inlägg så verkar man ju kunna plocka ihop hela paketet löst hos Komplett och komma undan rejält billigare än att köpa själva paketet, så något gör de ju ett ordentlig påslag för. Till störst del för att få hög marginal skulle väl vara min spontana gissning än om vissa andra småkostnader även dem ska täckas in.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

@ArcticFire: Skulle nog inte kalla det för olika åsikt direkt... Vill man ha exempelvis ett EVGA gtx 980ti så söker man ju inte på ASUS på typ prisjakt för att hitta vilken handlare som tillhandahåller det billigaste från EVGA...

@Broken-arrow: Nja, kikar du i mitt förra inlägg så verkar man ju kunna plocka ihop hela paketet löst hos Komplett och komma undan rejält billigare än att köpa själva paketet, så något gör de ju ett ordentlig påslag för. Till störst del för att få hög marginal skulle väl vara min spontana gissning än om vissa andra småkostnader även dem ska täckas in.

Då gör man helt enkelt en egen jämförelse. Jag och den som gjorde köpkorgen ville se hur mycket billigare man kan få likvärdiga produkter för. Moderkortet och grafikkorten hade man dock kunnat få betydligt billigare. Men då försvinner funktioner och överklockningspotential.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?