CMD(kommandotolken) startar inte

Permalänk
Medlem

CMD(kommandotolken) startar inte

Som topic: detta kommer upp när jag försöker starta CMD

Och sedan

Någon som vet vad som är fel? Detta påverkar mycket annat också då CMD är med i leken rätt ofta..

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Först och främst skulle jag testa med en annan användare på datorn om det är så att din användare blivit korrupt.

Andra saken jag skulle gissa är om cmd.exe eller någon fil den beror på blivit infekterad av ett virus och sedan blivit kaputt, isåfall skulle jag testa en återställning av systemet alternativt en ominstallation.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Blev samma sak på andra användare också..

Söker igenom för fullt med anti-virus/malware osv. men inget verkar hjälpa :<

Skrivet av webbson:

Först och främst skulle jag testa med en annan användare på datorn om det är så att din användare blivit korrupt.

Andra saken jag skulle gissa är om cmd.exe eller någon fil den beror på blivit infekterad av ett virus och sedan blivit kaputt, isåfall skulle jag testa en återställning av systemet alternativt en ominstallation.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Nu äre skumt asså.. gick in i msconfig och satte på att alla program skulle startas via uppstart och då funkar cmd.exe men bara ett tag, stänger jag den så kan jag inte öppna igen :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som att du har fått in någe skräp i burken... en ominstallation av Windows skulle göra susen.

Visa signatur

$ /dev/null

Permalänk
Rekordmedlem

Det går ju att kolla om sytemfilsgranskaren hittar nått problem, men är det ohyra i burken så kan den troligen maskera sig så det ser ok ut. Du får passa på att köra den om du får igång en kommandotolk.
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad säger eventvwr.msc om detta?

Visa signatur

$ /dev/null

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en systemåterställning några dagar bakåt och sedan dess har det funkat som det skall.
Rekommenderar ni att testa era tips ändå?

Skrivet av qworx:

Låter som att du har fått in någe skräp i burken... en ominstallation av Windows skulle göra susen.

Skrivet av mrqaffe:

Det går ju att kolla om sytemfilsgranskaren hittar nått problem, men är det ohyra i burken så kan den troligen maskera sig så det ser ok ut. Du får passa på att köra den om du får igång en kommandotolk.
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833

Skrivet av qworx:

Vad säger eventvwr.msc om detta?

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Isty:

Jag gjorde en systemåterställning några dagar bakåt och sedan dess har det funkat som det skall.
Rekommenderar ni att testa era tips ändå?

Varför reparera/ändra något som fungerar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.