Enorma lag-spikes på world of warcraft

Permalänk
Medlem

Enorma lag-spikes på world of warcraft

Hej!

Vet inte riktigt om det här är rätt ställe att skapa tråden men ger det ett försök!

På sista tiden så har mitt WoW varit väldigt ostabilt när det gäller min MS, först när jag loggar in ligger jag på omkring 40ms (home och world) men sen efter typ 30 sekunder så får jag lag-spikes som håller i sig tills jag stänger av spelet i princip, samtidigt som detta problem är "igång" så påverkas hela mitt internet, men så fort jag då stänger av WoW så blir resten av mitt internet normalt igen. Väldigt svårt att förklara problemet men någon förstår förhoppningsvis problemet, har sökt runt lite och verkar inte vara den enda med problemet, har stängt av dator och modem flera gånger i hopp om att det ska funka men det gör det inte...

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Sampled:

har stängt av dator och modem flera gånger i hopp om att det ska funka men det gör det inte...

Skulle du kunna specificera vad för dator, spelinställningar,router och internetavtal du har?

Skulle underlätta för oss att lista ut vad problemet är.

EDIT: Om du spelar WoW utan att ha laddat ner hela spelet kan strömmandet av återstående innehåll knasa till det med routern. Händer med min Asus AC66U som är kopplad till en mediaomvandlare för fiber med avtal på 100/100. Jag vet att det är routern som strular eftersom alla i hela huset klagar på att de tappar uppkopplingen när det händer.

kom på en sak till
Permalänk
Medlem
Skrivet av tdelta32t:

EDIT: Om du spelar WoW utan att ha laddat ner hela spelet kan strömmandet av återstående innehåll knasa till det med routern. Händer med min Asus AC66U som är kopplad till en mediaomvandlare för fiber med avtal på 100/100. Jag vet att det är routern som strular eftersom alla i hela huset klagar på att de tappar uppkopplingen när det händer.

Eller så beror det på att du lastar din uppkoppling. Vilket routern är tämligen oskyldig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Eller så beror det på att du lastar din uppkoppling. Vilket routern är tämligen oskyldig till.

100/100 ska AC66U klara utan att svettas ett enda dugg. Har själv problem med PL på 10% till och från med denna router och funderar på att byta ut den.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

@madtop: När folk har problem att hämta hemsidor som är ren HTML, få svar på DNS eller pinga routern är det svårt att dra några andra slutsatser. Speciellt när Routerns inbyggda QoS inställning är inställd för att garantera alla aktiva klienter (klienter som använder sig av prioriterade protokoll) en anslutning på åtminstonde 10 Mbit/s (10x5=50, 50/8=6.25MB/s) Vilket borde vara mer än tillräckligt både för att t.ex. ladda ner Orgrimmar eller någon annan storstad i en stor spurt på mindre än en kvart (åtminstånde lågpoly varianten) och dessutom kunna strömma/ladda ner annat innehåll samtidigt.

Med andra ord är jag ganska säker på att strömmningsprocessen i sig orsakar problem av något slag med QoS inställningarna i routern. När till och med Serverkatalogen för Rust får Routern att uppvisa liknande problem (som till min vetskap inte strömmar/delar saker i bakgrunden) men torrenttrafik/steamnedladdningar/FTPanslutningar/annan form av bandbreddsbelastning inte orsakar dessa problem börjar man misstänka om det faktiskt inte kan vara så att det är ett kombinationsfel orsakat av mjukvaran, datorn och routern.

Det jag kan erkänna är att det ligger något I QoS inställningarna jag behöver fixa, men då är det fortfarande Routern och allokeringen i programmen det är fel på.