Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag har själv funderat länge på en Lumia 640, men Lumia Icon ser väldigt intressant ut, tråkigt nog så ser den bara ut att säljas i USA. Fungerar den bra i Sverige för dig, om du importerade den?

Kolla reviews på 930 innan du köper den. Jag är då inte nöjd iaf!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Make.Sense:

Jag är bosatt i Singapore så jag kan inte säga mycket om hur bra just denna fungerar i Sverige, men det är ändå utanför USA och allting fungerar bra här på 3G-nätet här i alla fall. Innan Icon hade jag en 928, Verizons version av 925, som fungerade bra hemma i Sverige och Icon bör vara samma. Problemet som finns på båda telefonerna är dock att det inte går att skicka MMS utanför Verizons nät, men för Lumia Icon så finns det en fix för det om man kör W10M, så det blir ett icke-problem om man tar sig 10 minuter någon dag.

Det fina med Icon är att de går att få väldigt billigt också. Jag gav 112 USD+shipping för min och fick en telefon i fabriksnytt skick. 120-130 USD verkar vara vad de går för på eBay vanligtvis. Vissa listar dem som 929, vissa listar dem som Icon. Samma telefon.

Dock är den ju identisk med 930. Jag köpte den bara för att den är betydligt billigare än en 930.

Tack för den matnyttiga informationen, jag ska hålla koll åt olika håll för att se om det finns något bra erbjudande.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Måste säga att desto mer jag kör Windows 10 desto bättre känns det. Har haft det i två dagar nu och lekt med. Det går snabbt, bra och stabilt. Attlåsskärmen ibland visar klockan är den enda bugg jag stött på. En bra uppgradering från WP8.1 när det släpps på riktigt. Telefonen känns mycket mer kompetent nu.

Dessutom har man ju öppnat upp operativet väldigt nu med Windows 10. Vem som helst kan sideloada appar, "roota/jailbreaka" är nu fullt möjligt, och många Androidappar går nu att köra med hyffsad framgång vilket gör att problemet med apputbud precis blivit ett problem mindre. Vidare såg jag på xda-dev att man nu också lyckats få igång appar som kräver Google Play-tjänster. Med tanke på hur väl det verkar fungera för folk redan nu, så blir det väldigt intressant i framtiden.

Ska sätta mig med det imorgon och få in lite Androidappar och pröva sideloada lite grejer

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga att jag var påväg i morse och köpa en S6 på rean men efter att jag såg Andriodappar går att köra så besluta jag mig för att vänta lite till.

Permalänk

Kraschar inställningar appen för er när ni öppnar dataanvändning i nätverk och trådlöst med den senaste WM10 versionen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Låter ju jättebra det där!

Själv velar jag fram och tillbaka i valet om att köpa 640 XL eller LG G4. Vet att LG G4 är prestandamässigt bättre, men vet ej om jag har lust att lägga så mycket pengar på en lur då jag mest använder telefon till att ringa och texta (inget spelande eller så).

Det är absolut tillräckligt med prestanda 640 xl Ibland kan man önska att den hade snabbare CPU och 2gb mer ram men den är inte seg. Och så får man ju tänka på prisklassen vilket är den största fördelen

Glöm inte att köpa till ett snabbt minneskort eftersom mobilen bara har 8gb lagring inbyggt så du har någonstans att lägga appar kort och filmer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är absolut tillräckligt med prestanda 640 xl Ibland kan man önska att den hade snabbare CPU och 2gb mer ram men den är inte seg. Och så får man ju tänka på prisklassen vilket är den största fördelen

Glöm inte att köpa till ett snabbt minneskort eftersom mobilen bara har 8gb lagring inbyggt så du har någonstans att lägga appar kort och filmer.

Alright. Men vilken är mest värd pengen då? Lumia 640 eller Lumia 640 XL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Alright. Men vilken är mest värd pengen då? Lumia 640 eller Lumia 640 XL?

Är ju mer vilken skärmstorlek du föredrar annars är de iprincip likadana. Xl har lite mer mp på kameran.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Kraschar inställningar appen för er när ni öppnar dataanvändning i nätverk och trådlöst med den senaste WM10 versionen?

Fungerar utmärkt för mig på min Lumia Icon.

Visa signatur

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ibland, händer på fler ställen, batterianvändning, sim inställningar osv. Är dock inte jätteofta.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

För ett par år sedan så var jag här med min lumia 800. Jag var då relativt ok me den men det fanns plats för mycket förbättring. Efter 2 år med den telefonen så köpte jag en Asus padfone.. och hatade hela året som jag blev tvungen att använda den. Har nu bytt tillbaka till windows phone, närmare sagt en Lumia 1020 som jag fick för ett bra pris på en second hand butik. Jag älskar den, Den har verkligen blivit helt missad utav foto anthusiaster. kommer numera vara aktiv här igen och skriva mer on lumior, foto, och appar! Så hej igen alla godingar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aldhissla:

För ett par år sedan så var jag här med min lumia 800. Jag var då relativt ok me den men det fanns plats för mycket förbättring. Efter 2 år med den telefonen så köpte jag en Asus padfone.. och hatade hela året som jag blev tvungen att använda den. Har nu bytt tillbaka till windows phone, närmare sagt en Lumia 1020 som jag fick för ett bra pris på en second hand butik. Jag älskar den, Den har verkligen blivit helt missad utav foto anthusiaster. kommer numera vara aktiv här igen och skriva mer on lumior, foto, och appar! Så hej igen alla godingar!

1020 är säkert riktigt bra för foto, minns min N8 som var mycket bra i det avseendet. Dock, som jag säkert skrivit tidigare tar min nuvarande iphone 5s betydligt bättre bilder överlag än vad min 920 gjorde så i det avseendet är jag förvånad, jag trodde 920 skulle ha en bättre kamera. Eller kamera, kanske är det telefonen i övrigt som inte kan processa bildinformationen på ett lika bra sätt. 5s är ju en raket i jämförelse.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Make.Sense:

Måste säga att desto mer jag kör Windows 10 desto bättre känns det. Har haft det i två dagar nu och lekt med. Det går snabbt, bra och stabilt. Attlåsskärmen ibland visar klockan är den enda bugg jag stött på. En bra uppgradering från WP8.1 när det släpps på riktigt. Telefonen känns mycket mer kompetent nu.

Vill du att klockan på låsskärmen ska synas hela tiden, eller aldrig? Den kanske är inställd intervall eller att reagera genom närvarosensorn (aka. "the Jedi Wave" hehe).

Hur som haver, om du inte hittar snabbkollsskärmen under "tillägg" i inställningarna (känd bugg) så finns det ett sätt att komma åt den ändå. Ladda ner appen SysApp Pusher och sök fram snabbkollsskärmen i listan (kan heta "glance screen" också, kommer inte ihåg). Om du klickar på den så tas du till snabbkollsskärmen på Store och där ska finnas en "öppna" knapp som öppnar appen och låter dig ändra inställningarna.

Edit: Alltså, ovanstående gäller klockan som ska synas då skärmen är släckt. Jag feltolkade "låsskärm" i all hast. Men buggen med att det dröjer ett tag innan klockan och övrig info på låsskärmen syns ska ju vara fixad i senaste builden. För mig i alla fall, det är en liten fördröjning fortfarande men inte mer än 0,5-1 sek.

Permalänk
Medlem

Prövade att dra in lite olika Androidappar igår. Bank- och taxiapp här för Singapore, olika webbläsare och lite så. Fungerar riktigt bra måste jag säga! Om det implementeras bra i slutversionen så sluter man ju i princip gapet i apputbud totalt.

Har även dragit in en .xap för att kunna göra en registerändring så jag kan skicka MMS utanför Verizons nät i USA eftersom jag har en Lumia Icon. Inga problem någonstans.

Skrivet av MrPhilicorda:

Glance och så går inte att installera via SysApp pusher för mig dock, men det är inget jättestort problem att klockan inte visas på låsskärmen.
Hittar inget i inställningarna gällande det heller. Smällar man får ta när man kör en Previewversion helt enkelt.

Tack för infon oavsett! Hade helt missat SysApp pusher.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fungerar pushtjänster och sånt också i andriodapparna, dvs sånt som inte använder googles api?

Permalänk

Finns det någon app till Windows Phone som man kan kolla sin Gmail med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Finns det någon app till Windows Phone som man kan kolla sin Gmail med?

Inbyggda mailappen. Lägg till ett Google-konto bara.

Permalänk
Medlem

Efter några värmande glas innanför västen och 2 fina kubaner så ska det installeras Win10 på luren, vi får se varthän detta bär av.

Edit: Tjoho va snabbt det inte går

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Efter några värmande glas innanför västen och 2 fina kubaner så ska det installeras Win10 på luren, vi får se varthän detta bär av.

Edit: Tjoho va snabbt det inte går

Viken modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Viken modell?

Lumia 640 Dual Sim (snart klart). Se om det sparkar igång igen med Insidern. Goda erfarenheter ifrån Insider på datorn åtminstone.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Prövade att dra in lite olika Androidappar igår. Bank- och taxiapp här för Singapore, olika webbläsare och lite så. Fungerar riktigt bra måste jag säga! Om det implementeras bra i slutversionen så sluter man ju i princip gapet i apputbud totalt.

Har även dragit in en .xap för att kunna göra en registerändring så jag kan skicka MMS utanför Verizons nät i USA eftersom jag har en Lumia Icon. Inga problem någonstans.

Glance och så går inte att installera via SysApp pusher för mig dock, men det är inget jättestort problem att klockan inte visas på låsskärmen.
Hittar inget i inställningarna gällande det heller. Smällar man får ta när man kör en Previewversion helt enkelt.

Tack för infon oavsett! Hade helt missat SysApp pusher.

Lumia Icon och 930 har skärmar som inte stödjer Glance, så det är nog så det ska vara (tyvärr!).

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan stänga av volymknapparna i WP 8.1? Svärfar lyckas ofta stänga av ljudet på sin Lumia 535 när han stoppar ner telefonen i fickan så han inte hör när det ringer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur får man fram nån startskärm med tiles på senast win10builden? Om det går..

Edit: Jag fann. Nästa problem, skype måste jag öppna genom Store...Tips tas gärna emot. Skype ligger inte med på installerade appar vad jag kan se, men när jag letar upp den i Store så finns den uppenbarligen installerad. Inte hållbart att öppna den genom Store känner jag.

Edit igen: Fixat

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Är det någon som vet om man kan stänga av volymknapparna i WP 8.1? Svärfar lyckas ofta stänga av ljudet på sin Lumia 535 när han stoppar ner telefonen i fickan så han inte hör när det ringer.

Borde finnas på alla telefoner och märken. Ett skjutreglage i form av en liten knapp som låser både skärmtoutch och knappar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Skickades från m.sweclockers.com

Säg åt han att låsa telefonen innan han stoppar ner den. Ett tryck på strömknappen. När skärmen är låst kan inte ljudet ändras heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Säg åt han att låsa telefonen innan han stoppar ner den. Ett tryck på strömknappen. När skärmen är låst kan inte ljudet ändras heller.

Exakt. Hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem

grymt sugen på XL

Permalänk
Medlem

Meh. Kunde de inte hållit den vanliga under 5" så att det blir nån skillnad.

Inte för att jag köper så dyra telefoner ändå iofs

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Meh. Kunde de inte hållit den vanliga under 5" så att det blir nån skillnad.

Inte för att jag köper så dyra telefoner ändå iofs

Undra vad de kommer kosta. Går och lägger mig ifall XL ligger över 7..