Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Detta var även min tanke. Verkligen skitkul att bli dominerad av någon med både sköld och jetpack när man själv är rank 1. Alla spelare borde få tillgång till alla vapen/uppgraderingar så man spelar på lika förutsättningar. Ett annat alternativ hade kunnat vara att återinföra klasserna från de gamla Battlefront-spelen.

Så att det blir som World Of Casualcraft?

Känns rätt meningslöst att sitta och spela utan att behöva xp för att få uppgradera sina vapen, perks osv.

Sry för dubbelpost.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Av det lilla jag spelade igår ( ca 30mins ) så kändes det väll sådär alltså... Objetives kändes oklara, UIn kändes console mode som fan...Grafiken var det inget fel på flöt på fint på High med 780 SLI dock så fungerade inte sli finns ingen profil ännu.

Det jag tyckte var att det kändes så rörigt , svårt att förstå vad man skulle göra och sedan kändes det EXAKT som BF4 fast med annat skin. Blir inget köp till en början iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nja, det var inte så roligt. Grafiken och ljudet är ju kanon, men rent spelmässigt faller det pladask.
Riktigt förvånad över att det var så pass dåligt faktiskt, trodde det skulle bli en av årets höjdpunkter.

Återstår att se om filmen kommer floppa lika hårt

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig , vetifan men det kändes tomt på något sätt kändes inte alls lika "tungt" som BF spelen till exempel. Allt kändes nerdummat typ... svårt att beskriva.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med dig , vetifan men det kändes tomt på något sätt kändes inte alls lika "tungt" som BF spelen till exempel. Allt kändes nerdummat typ... svårt att beskriva.

Håller med men detta spelet ska väl tilltala en bredare massa..?

Edit:
Battlefront<--------------------Battlefield-------------------->ARMA

Permalänk
Medlem

efter 30 min, det endå jag kom på mig själv göra som jag brukar göra i bf spel, flanka ta typ 10 i ryggen, dö, repeat -.- 1a på scoreboarden i kills, kul spel

Permalänk
Medlem

Fan vad alla gnäller, tyckte själv att det var riktigt roligt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Oneone:

Allt kändes nerdummat men du hade ändå svårt att förstå vad man skulle göra?

Jag spelade iofs bara första kartan (gick inte att hitta servrar till den andra), men jag tyckte det var uppenbart vad man skulle göra, det fanns liksom bara ett objektiv. Sen fick man ju en guide varje gång man anslöt till en server också?

Känns som att man inte ska dra allt för stora växlar från bara en karta. Metro kändes ju också jäkligt konsolaktig t.ex., men det blev ju bättre när större kartor släpptes.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Många som gnäller tycks vilja att det skulle vara som Battlefield fast med Star Wars skins. Samtidigt vill man inte att det ska vara det. Och det är det inte. Tycker det är helt ok fast det är en aning casual. LEGO-spelen brukar också var helt ok fast de mycket mer casual än detta.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tycker detta var riktigt kul, alla inställningar på högsta med ultra etc och 80-90 fps konstant. Optimerat är det allefall.

Permalänk
Avstängd

Spelet är gjort för att vara mycket enklare, pga bredare publik. Det här kändes rätt uppenbart från början. Spawnsystemet på Hoth är horribelt, men jag gillar spelet i sig. Enkelt och jävligt coolt, lite synd att det är precis lika bra accuracy med och utan ADS bara.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag försökte spela igår, strax efter kl 20 men fick bara upp "you must be signed in to your EA Account" och det gick inte att "connecta".
Någon som haft samma problem?

Var inloggad på Origin och fungerande internet.

Permalänk
Skrivet av Afrasbaba:

Detta var även min tanke. Verkligen skitkul att bli dominerad av någon med både sköld och jetpack när man själv är rank 1. Alla spelare borde få tillgång till alla vapen/uppgraderingar så man spelar på lika förutsättningar. Ett annat alternativ hade kunnat vara att återinföra klasserna från de gamla Battlefront-spelen.

Du blir ju level 5 på bara några matcher och kan köpa jetpack och hela skiten. Det är ju inte som att du springer runt som level 1 i 2 veckor liksom. Så det där argumentet håller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oloffn:

Jag har bara vunnit en gång som rebel. Har spelat ganska många matcher så känns inte som det bara har varit dåliga spelare i mitt lag. Uppenbarligen så är det möjligt att vinna som rebel, helt klart. Att slippa spawna framför fiender eller med fiender i ryggen skulle nog fixa en del på den fronten. Även som du sa, lägre hp på AT-AT.
Ett helt klart skoj spel annars
EDIT: Ursäkta dubbelinlägg.

Men första dagen på ett beta verkar de flesta inte ha någon aning om vad de ska göra. Senare låser man även upp bättre vapen och grejer som ökar skadan på AT-AT. Och så lär sig någon hur man tar ned dem med luft fightern.
Måste vara svårt att balansera när både spelarna och vad de låser upp kommer ändras ganska rejält.

Permalänk

Körde 4 timmar igår så jag kunde låsa upp allt. Tycker egentligen inte att spelet är dåligt men utan server browser, simplistisk gunplay, "powerup-korten" och att jag i princip redan tröttnat på walker assault blir det inte något köp för mig, framförallt inte för 600 spänn med DICE vanliga dyra map packs precis bakom hörnet. Ska jag va ärlig hade jag max betalt 200 för detta för att lira lite casual starwars nån gång då och då.

Permalänk
Medlem

Det är intressant att ni dömer ett spel efter betan, läs noga "BETAN". Är det många spel som förblir exakt som de var i beta-stadiet? Man undrar ju hur ni tänker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av El_Raspberry:

Körde precis en match, och det här med att levla vapen är inte min grej. Det borde finnas ett läge i början för att köra lite mer rättvist, rätt tröttsamt att springa runt med startvapnen mot granater, personliga sköldar och jetpacks.

Det här förstår jag inte riktigt, du behöver typ spela 1-2 matcher så har du låst upp granater och ett nytt vapen. Har själv spelat cirka 10 matcher nu och låst upp allt redan. Varför ska allt serveras på ett silverfat? Det tog ju inte alls lång tid och har personligen haft riktigt kul när jag spelat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det är intressant att ni dömer ett spel efter betan, läs noga "BETAN". Är det många spel som förblir exakt som de var i beta-stadiet? Man undrar ju hur ni tänker.

Detta släpper de ju för att locka oss att köpa och kanske rätta till några buggar om de orkar. Förr kallades det för Demo.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

beta betyder färdigt.
dvs all spel mekanik är färdigt och det betyder, tråkigt med battlefront.
inget av det ändras, konsol design igen av dice.
10 år nu av skräp, BF2 sista spelet av dice som var roligt att spela.
de vet inte hur de ska göra spelen roliga längre vilket var deras signum en gång i tiden.

ifall de anställde mig skulle det funka igen för dem.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ca 4 timmar nu.

Är det dåligt? Nej
Är det bra? Nej
Hur mycket är det värt? 200 kr för PC; 500kr för konsol.

Slutsats: Varför spela konsolspel på PC?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Förstår inte dessa höga prestandakrav. Mina rågamla GTX 680 SLI pallade med Ultra 1200p med 80fps+. Detta var dock lite missions och inte MP.

Permalänk
Medlem

Kört några fler timmar nu, och måste säga att det växer på mig Blir nog ett köp ändå.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Review: 6H spelat med TOP score på några rundor CTF Metro (Kills/Pods/Defend)

1: Dela hand med kamrat?
+- Jo varför inte, men inte allt då vissa saker är obalanserade.

2: CTF Metro a lá Star Wars?
+ Jepp in i högen å kötta.
- Enformigt
- Obalanserad karta

3: CTF spawn pickup "timers"
- Eländigt
- Obalanserat
- Flyga med musen är katastrof

4: Framtid å okända vapen / gadgets?
- Obalanserat då unlocks kommer att avgöra matcher.
+- Finns potential att få en unik karaktär.

5: Spawn locations
- Team spawn?
- Fixed locations
- Pods
- Blå "power up" fixed points

6: Serverlist
- Vilken, vad, hur?
+ Aldrig en död server

Summering:
DICE har gjort enastående jobb med att kopiera BF4 med nya texturer, simplifiera grafiken samt ändra gamemode layout´s till en nivå att allt känns helt unikt.
StarWars är väl i alla´s ögon om "Stjärnornas krig" så vars är dödsstjärnan?
Spelet erbjuder en mångfald av enkelhet som gör det lite "fruktaniskt" emellanåt då allt är för slumpat. Givetvis kommer framtida unlocks erbjuda annan känsla men grundupplägget på betan är ändå av stor saknad av unik karaktär å känsla för en nischad produkt.
Rekommenderas att köpa... både och, det har sina stunder men inte för den summan som anges i Origin.

Höj cooldown på alla perks då det annars ges för stor frihet att bara slumpmässigt dra av dessa.
Edit: å lägg för fan in så man kan stänga av "da da da daaaaa da da daaaaa"
Inte ett enda dugg intresserad att höra samma spam av ... ooo star wars musik "episkt"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Tycker själv det är ganska roligt! Mest spelat 16 spelar mapen så har inget att tillägga om 40 player läget! Annars tycker jag att spelet flyter på mkt bra men dom skulle klämt in en extra map då den börjar bli ganska tråkig! xD

Kanske blir ett köp!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Kanske meningen att "Walker Assault" ska vara obalanserat? Rebellerna och imperiet har ju inte samma mål i det spelläget och desto större glädje för rebellerna de gånger de vinner?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Även om jag var missnöjd med detta så satte det igång ett sug efter andra StarWars spel och att se om filmerna.

Fan alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

@Afrasbaba: Så att det blir som World Of Casualcraft?

Känns rätt meningslöst att sitta och spela utan att behöva xp för att få uppgradera sina vapen, perks osv.

Vad har WoW med detta att göra? Vill ha mer CS, där skill står i fokus och mindre CoD/Battlefield där uppgraderingar och perks ger ett övertag.

Skrivet av Fjellreven:

Du blir ju level 5 på bara några matcher och kan köpa jetpack och hela skiten. Det är ju inte som att du springer runt som level 1 i 2 veckor liksom. Så det där argumentet håller inte.

Det kommer bli exakt samma sak i full game-versionen – grinda till rank X och få perk Y. Bara för att det inte tar lång tid att bli rank 5 nu betyder inte det att det går lika fort att bli exempelvis rank 20.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Hittar ingen server på ps4, någon annan som har problem just nu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Men första dagen på ett beta verkar de flesta inte ha någon aning om vad de ska göra. Senare låser man även upp bättre vapen och grejer som ökar skadan på AT-AT. Och så lär sig någon hur man tar ned dem med luft fightern.
Måste vara svårt att balansera när både spelarna och vad de låser upp kommer ändras ganska rejält.

Jo jag vet. Jag tycker dock att det nog är både att spelare är nya och att det var en aning obalanserat.
Men det kommer säkert optimeras och folk kommer säkert att lära sig
Vilka vapen ger mer skada på AT-ATn btw? Verkar ha missat det i så fall. Upplever inte att nåt man skjuter på den när skölden är nere gör någon skillnad förutom när man skjuter med rymdskepp

Skrivet av Locnox:

Tycker det är flera av oss som ger konstruktiv kritik. Men visst, en del skriker kanske en aning överdrivet. Ingen av oss kan ju dock veta vad de kommer ändra på eller ha kvar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon259415:

Det här förstår jag inte riktigt, du behöver typ spela 1-2 matcher så har du låst upp granater och ett nytt vapen. Har själv spelat cirka 10 matcher nu och låst upp allt redan. Varför ska allt serveras på ett silverfat? Det tog ju inte alls lång tid och har personligen haft riktigt kul när jag spelat det.

Silverfat att kunna spela med andra med samma startvapen? Ok.

Permalänk
Medlem

Kan dom ta bort Skywalker/Vader från Hoth? fyfan va trist att ens se dom där och veta att man är död direkt...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4