Ta ut chip och antenn ur Accesskort (SL)

Permalänk
Medlem

Ta ut chip och antenn ur Accesskort (SL)

Kom att tänka på detta då jag har en Oneplus 2 som har avtagbar baksida med bra utrymme mellan själva baksidan och mobilkomponenterna. Provade med SL-kortet i och penetrationen var inget problem, men jag kunde inte stänga baksidan helt. Så jag googlade och hittade denna tråd: http://www.swedroid.se/forum/threads/experiment-modda-sl-kortet-i-mobiltelefonen.97315, där experimentören använder sig av aceton för att lösa upp de organiska materialen (plast), utan att skada chippet och koppartråden (antenn) som är gjorda av metall. Nu vågar jag inte direkt göra detta med mitt kort just nu då jag inte har några över och behöver det i veckan, men om någon har ett accesskort över från 2014/15 och vill testa detta så är jag tacksam.

Finns kanske andra idéer också, så kom gärna med förslag på hur man kan göra

Permalänk
Skrivet av zinne:

Kom att tänka på detta då jag har en Oneplus 2 som har avtagbar baksida med bra utrymme mellan själva baksidan och mobilkomponenterna. Provade med SL-kortet i och penetrationen var inget problem, men jag kunde inte stänga baksidan helt. Så jag googlade och hittade denna tråd: http://www.swedroid.se/forum/threads/experiment-modda-sl-kortet-i-mobiltelefonen.97315, där experimentören använder sig av aceton för att lösa upp de organiska materialen (plast), utan att skada chippet och koppartråden (antenn) som är gjorda av metall. Nu vågar jag inte direkt göra detta med mitt kort just nu då jag inte har några över och behöver det i veckan, men om någon har ett accesskort över från 2014/15 och vill testa detta så är jag tacksam.

Finns kanske andra idéer också, så kom gärna med förslag på hur man kan göra

varför köper du inte bara ett tomt SL-kort för några tior ?
http://www.tim.se/kundservice/shop/sl-access-kort.html

alt beställ ett Klistermärke från Hallands Lokaltrafik testa om det går Ladda med SL det borde vara samma system

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Inte världens bästa video men såg detta på tv iförgår (The Gadget Show) där dem tog och smälte upp sitt busskort och satte fast det på en ljussabel. Ett rfid chipp samt koppartråd.

https://www.youtube.com/watch?v=8FPfVTeRAxY

Och som ovan säger det är bara att gå in och köpa ett kort på stationen för 10/20:- och testa på.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Köpte ett kort och har satt det i aceton i 2 timmar nu, men plasten är galet stark och vägrar ge sig. Något annat kul ämne man kan lösa upp det i som är starkare?

Permalänk
Skrivet av zinne:

Köpte ett kort och har satt det i aceton i 2 timmar nu, men plasten är galet stark och vägrar ge sig. Något annat kul ämne man kan lösa upp det i som är starkare?

thinner, lacknafta, bensin ? syror lär inte funka då det är plast.
skulle gissa testa dig fram med olika kolväteprodukter då plasten troligen är framställt från det, Lika löser lika som man brukar säga.

det finns ju galet giftiga saker som sexvärt krom men som är förbjudet i Europa, har du nån skyddsmask när du håller på ? du vill inte andas in ångorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nfc chip som du kopierar sl infon till kanse går... Bara en tanke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Skrivet av L.T.G:

krypterat, inte helt säker på att dom knäckt Algoritmen men du får inte ut samma info om du läser av den med en vanlig läsare som med SL-läsaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Satt och funderade på hur kontrollanter skulle reagera på detta.

Men nu när jag tänker efter, så de senate kontrollerna, har de "blippat" min plånbok, och sett att mitt kort är giltigt, så jag tror inte att man kommer möta på några problem.

Sen kanske man skall ha en lite smidigare lösning än den som de har på The Gadget Show...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett gammalt, ljusblått kort som var gjort av väldigt hård plast. Fått de nyare mörkblåa korten nu och de är mycket mjukare, blir att prova med aceton igen och se om de ger sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.T.G:

Nfc chip som du kopierar sl infon till kanse går... Bara en tanke

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag testat och kan meddela att det inte fungerar.

Med vänlig hälsning
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |