INET otroligt dålig service

Permalänk
Medlem

INET otroligt dålig service

Hej!

Jag är riktigt riktigt besviken på er support, inte första gången det händer utan andra gången. Första gången köpte jag ett grafikkort som hade artefakter från stock(out of box) återkom med den SAMMA DAG, 2 timmar efter köpet och ville byta eller lämna tillbaka men blev blå nekad.. Det är ju ett fabrikationsfel, de bad mig klocka ner kortet UNDER klockfrekvenserna som var out of box.. Det ska jag aldrig behöva göra, efter ett massa snack så gick dom till slut med på att byta ut det.. Vilket skall vara självklart, det löste sig till slut och det var dålig erfarenhet från min sida, tänkte att jag var kanske 1 av 1000 som fick dålig support.

Handlar hos er igen, en skärm då. Skärmen står snett på sin fot, lämnar in den och dom säger att det är "vanligt" och försöker sälja på mig ett fäste för 699:-, så jag fråga om det var vanligt att en skärm står snett? Får svaret, ja. Herregud tänkte jag.. Efter lite snack så ville jag ändå att dom ska skicka in den till ACER eftersom vi pratade med Acer support när jag var inne i butiken i Stockholm. Då bestämde vi för att skicka in den direkt till Acer eftersom Acer sa att den inte ska vara sne och att dom ville att vi skulle skicka in den. Säljaren på INET sa att det kan ta upp till två veckor innan jag får skärmen tillbaka, men 2 veckor senare har dom precis skickat skärmen till Acer..? Förstår inte hur det kan gå till. Ska det ta 12-13 dagar för att skicka vidare en skärm som INET inte ens skulle titta på? Dessutom försöker sälja mig ett fäste för 699:-, det här är katastrofalt och jag kommer ALDRIG att handla hos er igen.

Ärende nr: 177112

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Surt :/

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

@noobonur: Ja även solen har sina fläckar

Låter ju inte alls bra det du skriver.

Har bara haft att göra med dem 1 gång (2012) då fläkten i mitt chassi inte lös som den skulle, de skickade en ny fläkt på en gång utan att vilja ha tillbaka den gamla. Suveränt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Pratade du med olika snubbar båda gångerna eller var det samma säljare? Var du inne i butiken i stockholm?

Jag har alltid tyckt att Inet är fantastiska när det gäller leverans/support. Speciellt i Uddevalla när polarn skulle köpa ny dator så hjälpte dom att sätta på processorn så att vi inte vid misstag gör sönder pinsen.

Men det låter på dig som att du var face 2 face med en snubbe inne i Inets butik i Stockholm.

Förhoppningsvis är det bara en färsk anställd.

Permalänk
Medlem

Har haft kontakt med Inet många gånger via deras webbservice och bemöts alltid på ett schysst sätt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Det du råkat ut för går väl inte riktigt att försvara men personligen har jag alltid haft bra erfarenhet av både råd och support om något felat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

inet är rätt överskattade här men ändå vinner dom en tårta varje år.. man undrar ju hur det kan stämma.

Permalänk
Medlem

Ska det inte gå på dead on arrival och att man får en likadan produkt när produkten är trasig direkt ur förpackning? Känns konstigt att det ska bli garantiärenden av dem..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

En uppdatering!

Fick ett samtal från Inet angående det här, och de ville byta min skärm som var på "lagning" till en likadan men kunde dessvärre inte erbjuda mig det alternativet eftersom den inte fanns inne. Fick då en likvärdig Asus skärm, och fick betala 591kr i mellanskillnad. Det blev löst, tackar Inet för det men tycker att det har varit dåligt hanterat. Har man inte heller en vara inne (likadan) så borde man kunna kompensera till en likvärdig utan mellanskillnad ELLER erbjuda pengarna tillbaka.

Skärmen jag lämna in: http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hl#/...

Skärmen jag "köpte" nu: http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe#/moreinfo

Hälsningar
Onur

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Hur kunde du betala 591 kr i mellan skillnad? Vad jag ser så är prislapparna något annat, har du blivit lurad tredje gången gillt?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Detta då butikernas subforum inte är till för enskilda ärenden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hur kunde du betala 591 kr i mellan skillnad? Vad jag ser så är prislapparna något annat, har du blivit lurad tredje gången gillt?

Haha.. Inet alltså. De är aldrig billigast och supporten är minst like dålig/bra som Komplett, Webhallen osv.. inget speciellt alls.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

inet är rätt överskattade här men ändå vinner dom en tårta varje år.. man undrar ju hur det kan stämma.

För att fler personer är nöjda än missnöjda?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

En uppdatering!

Fick ett samtal från Inet angående det här, och de ville byta min skärm som var på "lagning" till en likadan men kunde dessvärre inte erbjuda mig det alternativet eftersom den inte fanns inne. Fick då en likvärdig Asus skärm, och fick betala 591kr i mellanskillnad. Det blev löst, tackar Inet för det men tycker att det har varit dåligt hanterat. Har man inte heller en vara inne (likadan) så borde man kunna kompensera till en likvärdig utan mellanskillnad ELLER erbjuda pengarna tillbaka.

Skärmen jag lämna in: http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hl#/...

Skärmen jag "köpte" nu: http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe#/moreinfo

Hälsningar
Onur

Haha, blev du lurad eller? =D De har ju satt ner priset på skärmen och mellanskillnaden är 300:- =D

Permalänk
Medlem

Riktigt surt, väldigt tråkigt när man ska behöva tjafsa. Skärmen du fick köpa istället är samma som min. Helt ok skärm och 144 hz funkar som det ska, känns mer flytande. DOCK Är det en pain att ställa in allt och få det exakt som man vill. Det finns en del guider och färg-profiler men det är ett hassle.. Betyget sjunker mycket när man ska behöva göra research och mixtra med inställningar i två veckor för att få någorlunda bild. Jag ångrade mig att jag inte köpte någon annan skärm som man inte behövde jävlas med lika mycket, om det nu finns någon sådan.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Haha, blev du lurad eller? =D De har ju satt ner priset på skärmen och mellanskillnaden är 300:- =D

Acerskärmen ändrar pris jävligt ofta har jag märkt så förmodligen köpte TS den för ett lägre pris, något som förklarar den högre mellanskillnaden. Annars tror jag inte TS hade gått med på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Acerskärmen ändrar pris jävligt ofta har jag märkt så förmodligen köpte TS den för ett lägre pris.

Ja, det låter ju mest troligt. Förhoppningsvis stämmer detta så TS inte dör av en allt för tidig hjärtinfarkt pga inet!

Min första tanke var att skärmen har gått ner i pris under dagen efter TS fick samtalet från inet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

inet är rätt överskattade här men ändå vinner dom en tårta varje år.. man undrar ju hur det kan stämma.

Pingvinstång.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

inet är rätt överskattade här men ändå vinner dom en tårta varje år.. man undrar ju hur det kan stämma.

För att alla andra har dålig service också.

Inet var bra förr men ligger på de övrigas nivå idag men de skickar med godis till kunderna så något ska de väl ha för det .

Permalänk
Medlem

Osäker på vad skaparen vill med tråden.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat av inet. Kommer nog inte att göra det heller.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Valonen:

Osäker på vad skaparen vill med tråden.

Frågeställningen är något skev då tråden bröts ut ur Inets subforum (då det inte är tillåtet med enskilda ärenden där).
Så....allt är mitt fel som vanligt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Osäker på vad skaparen vill med tråden.

Han ville väl mest gnälla av sig lite men jag förstår att han blir sur. Lång väntetid är aldrig roligt.
Inget jag har upplevt här i Göteborg dock. Bara bra service och glada miner hela tiden.
(Och en jäkla massa pingvinstänger)

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Pingvinstång.

Beställde en skrivare ifrån INET för något år sedan. Det var enda gången jag inte fick någon pingvinstång. Eftersom skrivaren skickades i sin originalkartong utan något ytterligare emballage, så kunde de inte packa ned någon. xD

Permalänk
Medlem

Jag tycker fan de konstigt.. Kanske någon ny där just båda gångerna?
Vet att jag oftast fått butikschefen som hjälp mig.. 3-4 gånger nu i stockholm. Viktor eller något heter han, inte vart där på 1år nu så kanske minns namnet fel.

Första gången handlade de om Ram minnen. Gick dit dagen efter och sa att datorn lägger av vid start precis innan jag försöker installera Windows. Testat si o så, kommit fram till att det är Ram minnena som håller på. Ok säger han, kan du vänta en stund. 5-10 min senare kommer han ut och säger att det stämde och ger mig ett paket nya Ram minnen. Jag frågade då även ifall det var ok att öppna dem nya i butik och testa dem i butiken innan jag åkte hem då det tar ca 1.5h hem. Vart inga problem, han testa dem där och kom ut med dem sen bättre kan man bara önska sig.

Andra gången, gick in med 2 AMD 7970 där båda hade coil whine. 1 dag efter köp. Fick dem utbytta direkt.

Tredje gången, sluten vattenkylare som lät för djävligt. Han såg att jag använt den då kylpastan som kommer med var bort torkat. Han tog in den o testa, fick en utbytt direkt. Fick t.o.m. välja luftkylare istället.

Vet inte varför du fick en sådan service. Men varje gång jag vart där har jag fått mer än vad man kan önska.. Fan jag fick t.o.m. behålla AMD korten vid köp av de 2 grafikkorten. 2ggr var de Viktor och den sista gången var det en blond snubbe Topp service!

Ifall du har klagomål så tycker jag du skulle skrivit ett mejl till dem istället för att skriva av dig här.. Den här tråden lär nog inte ändra mycket Tyvärr

Permalänk
Medlem

Det första inlägget var ju mailet jag skickade till kundservice. Nej, är faktiskt inte här för att gnälla jag ifrågasätter endast butikens service med tanke på att Inet vinner varje år här på Sweclockers, vet inte hur de lyckats eller om jag haft EXTREMT OTUR. Ringde även kundservice innan jag skickade mail till dom, fick svaret att dom inte kan göra något.

Nej, blev inte lurad för mellanskillnaden. Jag köpte skärmen för 2199:-, så det blir 591kr i mellanskillnad dock så tycker jag att dom borde kunna fixa något schysst med tanke på att dom inte har en likadan inne, har haft liknande ärenden hos andra kända butiker som skött det och kompenserat med en likadan eller bättre produkt.

Men men.. Det är löst nu och kommer troligtvis INTE att handla hos Inet igen, handlat 2 gånger hos Inet och båda gångerna har det blivit strul så betalar hellre mer någon annanstans.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Om du reklamerar en vara och reklamationen godkänns så har du rätt att få varan reparerad eller utbytt mot en likadan/likvärdig. Om de inte kan tillgodose dina rättigheter utan måste häva köpet mot din vilja (d.v.s. om du krävt reparation eller omleverans) så har du rätt att göra ett s.k. täckningsköp, d.v.s. du kan köpa en likadan/likvärdig vara hos ett annat företag och låta det företag som hävde köpet stå för eventuell mellanskillnad om det nya köpet blir dyrare.

Du har alltså rätt att få en sådan vara du köpt, eller en likvärdig, för det pris ni avtalade. Du skall inte behöva betala någon mellanskillnad. Du skall inte hamna i en sämre situation än om varan hade varit hel från början.

Om de erbjudit sig att uppfylla sina skyldigheter genom reparation alternativt omleverans av likadan eller likvärdig vara, så står det dem dock fritt att erbjuda dig fler alternativ (t.ex. annan vara mot mellanskillnad), men de måste åtminstone erbjuda dig ett alternativ där du får vad du köpt (eller likvärdigt) utan extra kostnad. Grundprincipen är att kunden skall hållas skadeslös vid en godkänd reklamation.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Det första inlägget var ju mailet jag skickade till kundservice. Nej, är faktiskt inte här för att gnälla jag ifrågasätter endast butikens service med tanke på att Inet vinner varje år här på Sweclockers, vet inte hur de lyckats eller om jag haft EXTREMT OTUR. Ringde även kundservice innan jag skickade mail till dom, fick svaret att dom inte kan göra något.

Nej, blev inte lurad för mellanskillnaden. Jag köpte skärmen för 2199:-, så det blir 591kr i mellanskillnad dock så tycker jag att dom borde kunna fixa något schysst med tanke på att dom inte har en likadan inne, har haft liknande ärenden hos andra kända butiker som skött det och kompenserat med en likadan eller bättre produkt.

Men men.. Det är löst nu och kommer troligtvis INTE att handla hos Inet igen, handlat 2 gånger hos Inet och båda gångerna har det blivit strul så betalar hellre mer någon annanstans.

Om det strular första gången, varför köper du där igen? Vore det inte enklare att beställa från någon av de andra 10 butikerna med samma priser och sortiment?

Permalänk

Har själv köpt 2st skärmar på inet och båda var snea, har pratat med dom men det är vanligt och får inte byta ut mina skärmar... Blev tillslut förbannad och köpte ett skärmställ ifrån en annan sida. Så åka till DH eller någon kompis med dom skärmarna lär bli omöjligt om jag inte drar med hela skärmstället till 6 skärmar

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Katastrof säljare, är inte Inets fel utan folket dom anställt men dom får fixa soppan.