Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Ja? Precis som vilket annat spel som helst.

Nej faktiskt inte precis som.

Servrarna i andra spel är nästan alltid begränsade per världsdel så såvida inte du specifikt spelar på Pacific servern eller de spelar på EU kommer det inte ens hända. Och när vi pratar fps väljer du ( i min och mina kompisars erfarenhet iaf ) nästan alltid Svenska eller iaf Europeiska servrar och klaner.

Men en global community och server som SC har är det lättare att råka hamna i samma klan/grupp/mission/forum som någon på andra sidan världen utan att inse det.

Orginal poängen jag hade var dock att det påstods att 64 bitars arkitektur skulle lösa latency problemen som Dice påstod var "olösliga" för fps vilket alltså är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Hoppsan såg att Mod ingripit.

Vad snackar du om? Vadå mod har ingripit?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nej faktiskt inte precis som.

Servrarna i andra spel är nästan alltid begränsade per världsdel så såvida inte du specifikt spelar på Pacific servern eller de spelar på EU kommer det inte ens hända. Och när vi pratar fps väljer du ( i min och mina kompisars erfarenhet iaf ) nästan alltid Svenska eller iaf Europeiska servrar och klaner.

Men en global community och server som SC har är det lättare att råka hamna i samma klan/grupp/mission/forum som någon på andra sidan världen utan att inse det.

Orginal poängen jag hade var dock att det påstods att 64 bitars arkitektur skulle lösa latency problemen som Dice påstod var "olösliga" för fps vilket alltså är fel.

Fast jo, precis som andra spel. Du säger att du vill spela med någon i Australien och att ni då kommer sättas i samma server varpå pingen kommer bli lidande, precis som i vilket annat spel som helst. Varför skulle man vara medlem i en klan som har medlemmar utspridda över hela världen om man inte är beredd att spela med högre ping? Har man en så dåligt organiserad klan att man inte sätter upp riktlinjer för var medlemmarna ska befinna sig kanske man får skylla sig själv.
Och det lär knappast bli så att personer i Sverige blir ihopparade automatiskt med personer i Australien för ett "mission". Skulle du "råka" hamna i en server med dålig ping så lär det dessutom inte vara särskilt svårt att ta sig ur den fasansfulla situationen.

64-bittjofräset har du säkert rätt i

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Varför skulle man vara medlem i en klan som har medlemmar utspridda över hela världen om man inte är beredd att spela med högre ping?

Du är inte speciellt insatt i Star Citizen va? Nästan alla större klaner/organisationer är globala med medlemmar utspridda över hela världen och de flesta tror fanatiskt att Chris Roberts på något magiskt sätt kan lösa ping problem som ingen annan någonsin någonstans lyckats lösa.

De kommer bli besvikna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du är inte speciellt insatt i Star Citizen va? Nästan alla större klaner/organisationer är globala med medlemmar utspridda över hela världen och de flesta tror fanatiskt att Chris Roberts på något magiskt sätt kan lösa ping problem som ingen annan någonsin någonstans lyckats lösa.

De kommer bli besvikna.

Insatt så det räcker och blir över. Tvivlar starkt på att det sitter särskilt många personer som investerat i Star Citizen och tror att de ska få 20 i ping när de lirar med personer på andra sidan klotet. Har du någon källa på att de flesta av personerna i de stora klanerna tror att de ska lira med låg ping trots att deras medspelare finns utspridda i världen?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Vem påstod detta och har du en länk?

Skrivet av Ixos:

De kommer bli besvikna.

Och vilka är dessa "de flesta"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Har du aldrig funderat att skaffa spelet då?
det finns ju "package" att köpa för 400 spänn.

Själv funderar jag på att skaffa det när det släpps på riktigt och det finns rescensioner om det färdiga spelet

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Själv funderar jag på att skaffa det när det släpps på riktigt och det finns rescensioner om det färdiga spelet

Det är ju det smarta sättet!

Fast då får man ju inte prova en massa buggiga alpha moduler

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Det är ju det smarta sättet!

Fast då får man ju inte prova en massa buggiga alpha moduler

+ att när spelet släpps kommer man ha en del erfarenhet jämfört med de nya spelarna som kommer

Men det är nog bäst att vänta om man inte är intresserad av betan/alphan, särskilt när bara en väldigt liten del av det totala spelet är klart. Jag tror att spelet kommer nå upp till mina förväntningar, men det är svårt att veta i dagsläget hur det kommer bli när spelet tillslut släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Vem påstod detta och har du en länk?

Länk:

Skrivet av vr00mfondel:

4. 64 bitars system för hela spelet. Vilket innebär att man kan ha hög precision på extremt stora områden. T.ex. skjuta någon i benet i en karta stor som ett solsystem. Någon som DICE säger är "omöjligt" i ett spel av BF4's storlek t.ex.
http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...

Skrivet av sgt.bastard:

Och vilka är dessa "de flesta"?

Cirka 34215 av de 52817 aktiva på deras forum som inte håller i närheten av den kunskapsnivå inom hårdvaru/mjukvaru/nätverk som vi har här på Sweclockers.

De vill bara spela ett grymt rymdspel som på den gamla goda tiden när de kunde uppslukas av PC spel för 10 år sedan.

Ungefär så ser den typiska SC fanboyen ut, och de är inte speciellt insatta i vad latency är för något och gör misstag ungefär så som "vr00mfondel" ovan.

De stora organisationerna så som de jag länkar här lyfter till och med fram det som bra saker att de är: "worldwide organization", "multiple timezones", "Our members span the globe" osv osv osv:

https://robertsspaceindustries.com/orgs/CORP
https://robertsspaceindustries.com/orgs/XPLOR

Permalänk
Medlem

@Ixos: Eftersom det kommer att finnas förstörbara och "fångstbara" begränsade resurser i universumet som inte kan skyddas genom att logga ut (de största skeppen t.ex.) så tycker jag att det är fullt förståeligt att man gör reklam för sig med att säga att man är "worldwide". Om jag börjar spela hardcore så vill jag att min org ska kunna hålla och använda en super-carrier, men jag vill inte behöva gå upp mitt i natten varje dygn för att någon störig kid i Australien anfaller när jag sover.

Jag tror att det är detta som gör att man lyfter fram att man är worldwide, iaf var det min tolkning när jag läste rekryteringsannonserna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Om jag börjar spela hardcore så vill jag att min org ska kunna hålla och använda en super-carrier, men jag vill inte behöva gå upp mitt i natten varje dygn för att någon störig kid i Australien anfaller när jag sover.

Ingen av dessa organisationer är listade som hardcore dock, en av dem var till och med "casual", alltså raka motsatsen.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Länk:

Cirka 34215 av de 52817 aktiva på deras forum som inte håller i närheten av den kunskapsnivå inom hårdvaru/mjukvaru/nätverk som vi har här på Sweclockers.

De vill bara spela ett grymt rymdspel som på den gamla goda tiden när de kunde uppslukas av PC spel för 10 år sedan.

Ungefär så ser den typiska SC fanboyen ut, och de är inte speciellt insatta i vad latency är för något och gör misstag ungefär så som "vr00mfondel" ovan.

De stora organisationerna så som de jag länkar här lyfter till och med fram det som bra saker att de är: "worldwide organization", "multiple timezones", "Our members span the globe" osv osv osv:

https://robertsspaceindustries.com/orgs/CORP
https://robertsspaceindustries.com/orgs/XPLOR

Jag tror inte du förstår vad vr00mfondel skrev. Han menar att med 64bit(double precision) så blir det inte pannkaka(karaktären/skeppet skakar och fladdrar omkring) av allt ju längre bort man kommer ifrån 0,0,0-punkten i rymden.

Då kommer det bli ett kallt uppvaknande av de som inte fattar att det tar lite längre tid att skicka data till Australien. Men tveksam till att drygt 30,000 pers inte fattar detta.....

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

@Ixos: Eftersom det kommer att finnas förstörbara och "fångstbara" begränsade resurser i universumet som inte kan skyddas genom att logga ut (de största skeppen t.ex.) så tycker jag att det är fullt förståeligt att man gör reklam för sig med att säga att man är "worldwide". Om jag börjar spela hardcore så vill jag att min org ska kunna hålla och använda en super-carrier, men jag vill inte behöva gå upp mitt i natten varje dygn för att någon störig kid i Australien anfaller när jag sover.

Jag tror att det är detta som gör att man lyfter fram att man är worldwide, iaf var det min tolkning när jag läste rekryteringsannonserna...

Med tanke på hur stort varje sol-system kommer vara. Så kommer det kanske inte vara så svårt att "gömma" en Bengal/Idris. Du måste ju inte parkera den precis bredvid en rymdstation. Sen kan du ju bemanna skeppet med NPC's som tar hand om yttre hot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Jag tror inte du förstår vad vr00mfondel skrev. Han menar att med 64bit(double precision) så blir det inte pannkaka(karaktären/skeppet skakar och fladdrar omkring) av allt ju längre bort man kommer ifrån 0,0,0-punkten i rymden.

Läs artikeln han länkade, annars missar du hela sammanhanget. Den nämner öht inte 64-bit utan berör endast latency problem och hur dessa problemen är omöjliga att lösa.

Jag svarade att de är omöjliga att lösa, och du håller med mig att de är omöjliga att lösa så vad mer finns det att diskuttera i detta ämne?

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Läs artikeln han länkade, annars missar du hela sammanhanget. Den nämner öht inte 64-bit utan berör endast latency problem och hur dessa problemen är omöjliga att lösa.

Jag svarade att de är omöjliga att lösa, och du håller med mig att de är omöjliga att lösa så vad mer finns det att diskuttera i detta ämne?

Skrivet av Ixos:

Nähä, varför tog upp den kopplingen för då??

Permalänk

Det är inte lönt att försöka förklara för Ixos....

Givetvis sitter hela SC communityn och tror att CIG kommer dra fiber från allas datorer rakt in i deras servrar så vi slipper hög ping...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Vilken hemsida är det som gäller för Swetrust? Finns det en marknad där för den som vill sälja av sina extraskepp?

Permalänk
Medlem

Vilken hemsida är det som gäller för Swetrust? Finns det en marknad där för den som vill sälja av sina extraskepp?

Tja.
Våran hemsida är: http://www.vindicta-gaming.com
och våran hemsida på RSI är: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST

Tror att det finns många som vill köpa skepp, dock ej att sälja av.. Eller ja, vad vet jag
Intresserad av att joina oss eller?

Permalänk
Medlem

Försvann du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Försvann du?

Nej jag är kvar, men lite seg! Tack för info ska kika och joina via RSI.

Permalänk
Medlem

Nej jag är kvar, men lite seg! Tack för info ska kika och joina via RSI.

Ja gör det

och joina våran teamspeak och hemsida med. Så kan vi snacka lite

hemsidan har du i förra inlägget och här kommer ts info:

teamspeak adress: ts3.vindicta-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem

@The187: Referrals är inte tillåtna i forumet, se §9 i reglerna. Jag har redan sagt till om det tidigare; #15720425

Tänk på detta i fortsättningen.

Dessutom ber jag dig hålla klanprat i er egen tråd istället för här.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Ingen har väl missat att 2.0 finns på PTU?

Permalänk
Skrivet av sgt.bastard:

För de 1000 pers som har varit mest aktiva med buggtesting ja. Som det har gjorts tidigare så kommer mängden testare ökas efterhand att buggar fixas och servrarna blir stabilare. Osäker på om dom går efter backer-nummer då eller något annat.

Just nu är det dock otroligt ostabilt och krashar typ vart 5 minut av olika anledningar, om dom inte lyckats fixa det under natten. Så man hinner tyvärr inte göra så mycket än. Det är iaf ett gäng som streamar, tex BadNewsBaron som borde vara igång inom några timmar igen. Ser jävligt kul ut trots ständiga krasher och allmänt dålig prestanda!

Många nyheter från CIG's stream i torsdags också btw. Orkar dock inte rabbla upp allt för det är så dåligt intresse/aktivitet här. Men Mark Hamill relaterat material kan man ju länka iaf

Även ett nytt skepp i pipelinen, Anvil Crucible “flying toolbox”, som har en väldigt intressant design. Det är även stor ship-sale nu under några dagar för de som är intresserade av att köpa något nytt eller uppgradera/byta något. Även Avenger har äntligen fått koncept på sina fabriks-varianter presenterade, samt P-72 Archimedes.

Edit: Fulla streamen med tonvis av information finns att se här;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en hel del där ute med pengar över, nu närmare 2300 nya citizens sen i torsdags och en hel miljon extra på kontot, har de för länge sen insett att LTI säljer...
Fördelen med "Kruger P-72 Archimedes - LTI" €30.00 EUR är att den är möjlig att CCU (Cross Chassis Upgrades) till ett skepp som inte innehar LTI men att LTI "token" följer med, man kan ju även gå andra vägen. Växla in ett befintligt skepp utan LTI om man nu har ett och välj P-72, sen välj det man hade sen tidigare, kolla bara att den finns med i listan först och gäller inte själva spelpaket som jag tyder detta utan fristående skepp.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/ship-upgrades

Själv är jag sugen på en Anvil Crucible med tanke på hur ömtåliga alla skepp verkar vara av vad jag hittills har sett så verkar detta skepp ha potential att vara en välbesökt plats så fort någon tar ut sitt skepp ur hangaren, men är lite fundersam till hur den kan väga mer än en Reclaimer då den är betydligt mindre, inte för att man kan lita på ship-specs sidan men de verkar ha räknat väldigt fel.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

De släppte in 15000 till i PTU'n natten som gick. Men vet inte om de kommer att släppa några uppdateringar under helgen. De är väl upptagna med att flytta samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

haha nej
Snacka om att man är taggad!!

Permalänk
Medlem

@Punnisher: Jag har en Banu nu som är från förra Anniversaryn. Menar du att jag kan "melta" den och köpa en P-72 och sen CCUa den till en Banu när den säljs i veckan och få LTI på den? Jag tycker Banun är grymt cool, så hade varit awesome att få LTI till den (förutsatt att jag får tid att spela nån gång själv ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

@Punnisher: Jag har en Banu nu som är från förra Anniversaryn. Menar du att jag kan "melta" den och köpa en P-72 och sen CCUa den till en Banu när den säljs i veckan och få LTI på den? Jag tycker Banun är grymt cool, så hade varit awesome att få LTI till den (förutsatt att jag får tid att spela nån gång själv ).

Av alla inlägg och trådar jag läst så är det möjligt, har själv inte provat då jag redan har LTI på alla skepp.
Ställ en fråga i nån av alla LTI trådarna på forumet eller i chatten så svarar säkert någon annan det samma.
Priset kan dock gå upp några dollar eller euro nu då på vissa skepp fått en kostnadsökning(ex. M50 ursprungligen från $80 till $100 nu), sedan VAT infördes så bör man välja euro annars blir det betydligt dyrare, samt att när dollarna var låg och det inte var någon VAT så var det billigare att välja dollar, tack för en EU skatt på allt.
Prova att bara lägga Banu i köpkorgen på tisdag och se om det blir en kostnads skillnad, det ser man ju innan man pledge'ar. Ingen skillnad, rensa köpkorgen, smält den gamla, köp P-72, CCU upp till Banu.

edit, igen... Nu spårar jag iväg som vanligt, transaktionen har ju redan skett, de har pengarna redan så då sker ju inget nytt köp, därav ingen VAT.

Sen verkar Ship Repair and Maintenance ha potential att bli intressant och inte alldeles lätt

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!