Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för filmen. Lustigt nog såg jag den på morgonen samma dag.

Kommer det finnas någon form av crafting i spelet? Mining, säljs det i någon form av AH eller får man göra som i gamla hederliga SWG?

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/145...

Mining ser ut att bli väldigt intressant. Om det blir som i beskrivningen ovan så kommer jag nog först trucka runt med min Freelancer och när jag har råd satsa på en Orion eller liknande mining-rig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vill inte öppna den porten med frågor om SC för då kommer jag aldrig kunna stänga den.

"Men", en fråga. Antar att det kommer finnas något liknande "Guilds" (brist på bättre ord)?

Försökt trolla runt på Youtube och hitta videos som sammanfattar SC. Ville veta mer om "kringaktiviteter" i liret, crafting mm. Kom på mig själv att jag gjorde precis det jag skulle låta bli ett tag till. Så jag köper liret och pausar sen tills släppet närmar sig. Vill inte "överhypa" sönder det för egen del. Gjort det med spel förr så när det väl släppts så är jag i "meehh!?"läge redan. (Och tyvärr hänger mycket av mitt eventuella lirande på vad länsstyrelsen kommer fram till, men nog om det nu)

Kommit på att det är bättre att bli glatt överraskad.

Hej.
Ursäkta att det dröjde med svar. Jag blev spärrad i några dagar för att jag gav dig en referral kod.

Men ja, det är lätt att snöa in på Star Citizen när man väl blivit intresserad haha. Det har jag blivit om man säger så

Som svar på om det finns några guilds? YES IT DOES.
Vi har en organisation som heter Swetrust Enterprise, och vi är samtidigt del av vårt community Vindicta Gaming.
Så ja, det finns en hel del svenska "guilds" så att säga.
Vi är i nuläget 102 pers och har för jävla roligt i teamspeak på kvällarna.

och yes, det kommer finnas massa olika skepp till både mining och salvaging Orion och Reclaimer är 2 av dom. men dom är rätt stora skepp, har dock hört att det ska släppas mindre varianter med.

Du är välkommen in på våran ts om du vill tjöta lite skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/145...

Mining ser ut att bli väldigt intressant. Om det blir som i beskrivningen ovan så kommer jag nog först trucka runt med min Freelancer och när jag har råd satsa på en Orion eller liknande mining-rig.

Jag tror man kommer kunna tjäna stora pengar på mining
Speciellt om det görs i grupp så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Hej.
Ursäkta att det dröjde med svar. Jag blev spärrad i några dagar för att jag gav dig en referral kod.

Men ja, det är lätt att snöa in på Star Citizen när man väl blivit intresserad haha. Det har jag blivit om man säger så

Som svar på om det finns några guilds? YES IT DOES.
Vi har en organisation som heter Swetrust Enterprise, och vi är samtidigt del av vårt community Vindicta Gaming.
Så ja, det finns en hel del svenska "guilds" så att säga.
Vi är i nuläget 102 pers och har för jävla roligt i teamspeak på kvällarna.

och yes, det kommer finnas massa olika skepp till både mining och salvaging Orion och Reclaimer är 2 av dom. men dom är rätt stora skepp, har dock hört att det ska släppas mindre varianter med.

Du är välkommen in på våran ts om du vill tjöta lite skit

Köpte liret idag (utan referalkod )så nu är det bara att "glömma" det tills släppet närmar sig (och fiberbeslut blir positivt).

Har inget headset, var åratal sen jag körde ts. Men när släppet närmar sig kanske jag får komma in och trötta ut er med frågor?

Ser mycket fram mot detta med har samtidigt lite problem. Hur jag ska få plats med allt vid/på skrivbordet!? Warthog med gasreglaget. Skjutskiva för tangentbord och mus. Roderpedaler, om man har nytta av det.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Köpte liret idag (utan referalkod )så nu är det bara att "glömma" det tills släppet närmar sig (och fiberbeslut blir positivt).

Har inget headset, var åratal sen jag körde ts. Men när släppet närmar sig kanske jag får komma in och trötta ut er med frågor?

Ser mycket fram mot detta med har samtidigt lite problem. Hur jag ska få plats med allt vid/på skrivbordet!? Warthog med gasreglaget. Skjutskiva för tangentbord och mus. Roderpedaler, om man har nytta av det.........

Haha det var väll dumt att inte använda referral koden du fick

Du är välkommen in när du vill som sagt, vi har jävligt skoj på ts

Man får offra sig och köpa nytt. Själv så blir en hel cockpit här. Finns jävligt snygga att köpa online
Men vänar på att se om den "high end" hotas som skall komma till SC blir bra. sen köper jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Haha det var väll dumt att inte använda referral koden du fick

Du är välkommen in när du vill som sagt, vi har jävligt skoj på ts

Man får offra sig och köpa nytt. Själv så blir en hel cockpit här. Finns jävligt snygga att köpa online
Men vänar på att se om den "high end" hotas som skall komma till SC blir bra. sen köper jag

Koden var borttagen. Lugnt för jag har en pervers inställning att det är kul att "jobba sig upp".

Mining. Inget man kan sologöra? Finns någon form av AH i spelet?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv

Värt att köpa spelet nu innan de delas i två? Hur mycket måste man betala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Värt att köpa spelet nu innan de delas i två? Hur mycket måste man betala?

Ja absolut. Annars måste du köpa båda spelen sen. Det är sista dagen imorgon
Tror att det ligger på 45,50 Euro.
Här är länken till att köpa : https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/151...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Koden var borttagen. Lugnt för jag har en pervers inställning att det är kul att "jobba sig upp".

Jo du kan köra mining själv, men då måste du anställa NPC´er för att jobba på ditt skepp.
Men jag hörde talas om att dom även skule släpa mindre skepp till mining, och även riggar du kan använda för att "bryta ore" på planeter med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Här är länken till att köpa : https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/151...

Galet hur kunderna mjölkas hårt. Jag hoppas verkligen spelet blir så bra det kan bli men just nu känns det som vaporware.

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Galet hur kunderna mjölkas hårt. Jag hoppas verkligen spelet blir så bra det kan bli men just nu känns det som vaporware.

Mvh

Jag är helt övertygad om att detta kommer bli nästa stora spel.
Vi har ju fått ganska mycket redan nu, och jag anser att detta är bättre än andra "crowd funded" spel som inte visar nått vad som görs.. det är spel som inte kommer bli nått av.
Nu hänger vi ju med om vad som händer

Såg du "from pupil to planet" ? woooooow!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Troligen blir det så att man kan köra mining i större eller mindre skala. Exempelvis en Freelancer (eller ännu mindre skepp) med enbart mining laser och tractor beam utan avancerade analysinstrument eller refinery där man bryter malm utan att veta riktigt vad man får och sedan säljer den till någon som förädlar. Här räcker det troligen med en eller ett fåtal NPC som styr exempelvis tractor beam och man kan säkert komma igång utan att behöva spendera speciellt mycket pengar eller tid.
Det mest avancerade miningskeppet är Orion som kommer bära avancerade instrument, refinery och stort lastutrymme som tillåter långa missioner på tidigare okända platser. En hel grupp med spelare/NPC krävs och det hela är en rejäl investering som eventuellt även kommer kräva stöd i form av eskort och liknande. Förhoppningsvis blir det möjligt att beställa transport av förnödenheter och producerade råvaror så att riggen kan gå för fullt hela tiden.
Till detta kommer givetvis prospektering och god kännedom om marknaden/uppdrag. På pappret ser det utom om det finns goda möjligheter att göra mining väldigt intressant med rejält djup för den som önskar så.

Permalänk

@Aeig: Helt rätt. Låter alla vara betalande beta testare och om den slutgiltiga produkten är bra då köper jag spelet.
Tycker det ofattbart att folk har spenderat tusentals kronor i Star Citizen men jag respekterar deras beslut eftersom det är deras pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

@Aeig: Helt rätt. Låter alla vara betalande beta testare och om det slutgiltiga produkten är bra då köper jag spelet.
Tycker det ofattbart att folk har spenderat tusentals kronor i Star Citizen men jag respekterar deras beslut eftersom det är deras pengar.

ja alla har vi ju våra intressen.
Mitt är att skapa en gemenskap på SC, och det har jag lyckats ganska bra med 103 medlemmar och flera hundra tusen har spenderats inom orgen på skepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Troligen blir det så att man kan köra mining i större eller mindre skala. Exempelvis en Freelancer (eller ännu mindre skepp) med enbart mining laser och tractor beam utan avancerade analysinstrument eller refinery där man bryter malm utan att veta riktigt vad man får och sedan säljer den till någon som förädlar. Här räcker det troligen med en eller ett fåtal NPC som styr exempelvis tractor beam och man kan säkert komma igång utan att behöva spendera speciellt mycket pengar eller tid.
Det mest avancerade miningskeppet är Orion som kommer bära avancerade instrument, refinery och stort lastutrymme som tillåter långa missioner på tidigare okända platser. En hel grupp med spelare/NPC krävs och det hela är en rejäl investering som eventuellt även kommer kräva stöd i form av eskort och liknande. Förhoppningsvis blir det möjligt att beställa transport av förnödenheter och producerade råvaror så att riggen kan gå för fullt hela tiden.
Till detta kommer givetvis prospektering och god kännedom om marknaden/uppdrag. På pappret ser det utom om det finns goda möjligheter att göra mining väldigt intressant med rejält djup för den som önskar så.

Är mining nått som du kommer hålla på med tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Jag är helt övertygad om att detta kommer bli nästa stora spel.
Vi har ju fått ganska mycket redan nu, och jag anser att detta är bättre än andra "crowd funded" spel som inte visar nått vad som görs.. det är spel som inte kommer bli nått av.
Nu hänger vi ju med om vad som händer

Såg du "from pupil to planet" ? woooooow!!!

...om inte annat så får vi en riktigt bra krypsimulator

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Alltså bara för att Chris Roberts säger $45 Dollar betyder det inte att vi kan köpa det för det sen EU börjat med tull och skit.

$56.25 USD kostar det om jag tittar på billigaste paketet nu, och i europeisk valuta rabatterat tack vare Foundry42 kontoret €51.19 EUR
Det är en skillnad man bör nämna! Det är det priset jag hittar iaf -->
https://robertsspaceindustries.com/pledge/game-packages

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Är mining nått som du kommer hålla på med tror du?

Högst troligt. Trading och mining. Skjutande är jag måttligt intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

...om inte annat så får vi en riktigt bra krypsimulator

haha ja vem vet
Tror detta kommer bli nästa, i "storlekks mässigt" wow. man kan ju hoppas haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Alltså bara för att Chris Roberts säger $45 Dollar betyder det inte att vi kan köpa det för det sen EU börjat med tull och skit.

$56.25 USD kostar det om jag tittar på billigaste paketet nu, och i europeisk valuta rabatterat tack vare Foundry42 kontoret €51.19 EUR
Det är en skillnad man bör nämna! Det är det priset jag hittar iaf -->
https://robertsspaceindustries.com/pledge/game-packages

Kolla denna länk: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/151...
Du kollar på vanliga package du

och sätt att du ska betala med Euro på RSI sidan. då blir det 45.50 euro inklusive VAT
inte en krona mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Högst troligt. Trading och mining. Skjutande är jag måttligt intresserad av.

Jag håller med, allt skjutande är bara ett nödvändigt ont haha.
Kommer du spela med nån organisation eller kommer du köra "lone wolf" stilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Kolla denna länk: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/151...
Du kollar på vanliga package du

och sätt att du ska betala med Euro på RSI sidan. då blir det 45.50 euro inklusive VAT
inte en krona mer

"All existing Star Citizen backers"
Ja, för mig som redan har spelet ja. Men här handlar det väl lite om att locka nya spelare som inte backat än

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Jo du kan köra mining själv, men då måste du anställa NPC´er för att jobba på ditt skepp.
Men jag hörde talas om att dom även skule släpa mindre skepp till mining, och även riggar du kan använda för att "bryta ore" på planeter med!

Bryta ore på planeter!!! Ohhhh, SWG. Here I come!

Skrivet av Snody:

Kanon. Tack för klargörandet.

Mining skulle vara kul men ärligt talat så är det mest ett svepskäl för att höra vad som kan göras utöver "pangande" som jag vill undvika. Med ålderns rätt så vet jag att mina nervsynapser har lagt av så jag vill "sitta under korkeken och mina eller crafta".

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

@Aeig: Helt rätt. Låter alla vara betalande beta testare och om den slutgiltiga produkten är bra då köper jag spelet.

Ju mer pengar dom får desto ambitiösare blir det. Det är mycket som har ändrats efterhand just för att pengar fortfarande strömmar in. Det har visserligen i sin tur orsakat lite förseningar iom längre utvecklingstid, men slutresultatet blir desto bättre. Modulerna som dom har levererat så här långt, som nu är sammanslagna med mini-PU som huvudsakligt proof-of-concept, talar för sig själv. Utvecklingen går hela tiden framåt och dom fortsätter bara leverera på nivåer som andra utvecklare inte kan/vågar ge sig på. Det är därför förtroendet är på topp, och pengar fortsätter rulla in, inte för att folk blint kastar pengar på dom. Det kräver ju dock att man har lite koll på vad som händer på deras sida också.

Man betalar ju inte heller för att testa spelet, utan det ingår i alla game-packages. Förr kostade det en slant extra för nya backers att få tillgång till olika moduler i deras alpha-stadier, men eftersom dom har fått in så mycket extra pengar framförallt från subscribers, så har dom kunnat ta bort den kostnaden för alla. Det ligger ju nämligen stora trafik-kostnader i att låta så mycket folk ladda ner spelet om och om igen efter nya patchar, iom att det för närvarande nästan väger in på 30gb och blir bara större. Snällt va?

Det är så klart upp till var och en hur mycket man vill lägga på projektet, men att säga "helt rätt" åt att inte delta alls trots att man är intresserad är bara dumt. Det är inte så crowd-funding funkar. Tack vare de som har lagt tusentals kronor på det hela, och fortfarande spenderar pengar, så blir Star Citizen så mycket större än det var menat från början, plus att dom kan arrangera en hel del events och dylikt för communityn. Sen finns självklart alltid risken att man inte gillar slutresultetet trots allt, men det är en risk man får ta då något som låter awesome på papper inte alltid blir som man förväntat sig i praktiken, vilka förutsättningar man än har. Här täcker dom dock upp med möjligheten att kunna driva egna servrar samt mod-möjligheter, för de som inte är nöjda med den officiella upplevelsen.

I vilket fall, var så god

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Så vilket skepp tror ni mest på då?
Jag har några stycken, men det skeppet jag troligen kommer köra mest med lär nog bli drakes caterpillar. Den är sagd att vara det mest modulära skepp att köpa förutom reclaimern. Ifall det står sig räcker det med ett enda skepp för att göra det mesta i spelet. Ja, kanske inte odla grödor å sånt men allt annat. Har ni sett videon över caterpillarn när dom visar dom olika modulerna? Koppla samman 4 stycken constellations på samma gång med caten. Snacka om att bygga en flytande bas ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Så vilket skepp tror ni mest på då?
Jag har några stycken, men det skeppet jag troligen kommer köra mest med lär nog bli drakes caterpillar. Den är sagd att vara det mest modulära skepp att köpa förutom reclaimern. Ifall det står sig räcker det med ett enda skepp för att göra det mesta i spelet. Ja, kanske inte odla grödor å sånt men allt annat. Har ni sett videon över caterpillarn när dom visar dom olika modulerna? Koppla samman 4 stycken constellations på samma gång med caten. Snacka om att bygga en flytande bas ^_^

Caterpillar är riktigt nice, hade gärna haft det skeppet. Nu har jag dock bara 1 skepp förutom auroran och personligen kan jag inte lägga mer nu tycker jag då jag redan lagt ut motsvarande två 980ti kort! Sen har vi ju moms nu också vilket jag inte lagt en krona sedan det infördes och ovanpå det väsentligt sämre växelkurs på deras hemsida än för 1,5 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Caterpillar är riktigt nice, hade gärna haft det skeppet. Nu har jag dock bara 1 skepp förutom auroran och personligen kan jag inte lägga mer nu tycker jag då jag redan lagt ut motsvarande två 980ti kort! Sen har vi ju moms nu också vilket jag inte lagt en krona sedan det infördes och ovanpå det väsentligt sämre växelkurs på deras hemsida än för 1,5 år sedan.

Håller med dej. Köpte en massa presentkort innan VAT-AVGIFTEN kom för att köpa dom sista skeppen.

Jag väntar med uppgradering av burken tills PU beta kommer då det är sagt att det kommer bli en wipe mellan alpha och beta.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Discord:

Permalänk
Medlem

BBC News har varit på besök hos CIG, man får höra och se ett antal utvecklare och även Chris Roberts om hur det går eller att de håller på. Man får se en liten sneak peek av 6km långa Shubin bland annat och sen mixat med gammalt material.
http://www.bbc.com/news/technology-35555086

En annan variant lades upp tidigare(antagligen efter att det visats på tv), den 13 februari men den är blockad härifrån:
http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b070w3zm/click-13022016
--> En på CIG forumet länkade till ett yt klipp som jag antar är direkt från det klippet: https://youtu.be/V2fhkwMqXEY I slutet på detta klipp får reportern frågan, "You played portions of the game, is it any good?" Jag gillar svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det verkar som att CIG ändrat sej angående namnet på drake Monarch? Finns bara ett Subforum för drake Buccaneer, dvs det första namnet som fanns. Har dom fått backa på detta pga påtryckningar från comunityt eller? Buccaneer skall iaf vara en interceptor som skall vara ett form av komplement till cutlassen efter vilda diskutioner och sura miner. Tydligen blev inte cutlass så "nimble" som folk hade trott :/

Visa signatur

Discord:

Permalänk
Medlem

Detta kom på reverse the verse igår som förklarar namnet på skeppet:
The Drake 'Monarch', that changed to the Corsair, and changed to the Buccaneer, which should be the final name. Lots of arguments about it, name's too piratey, corsair's a cool name, too 'stupid' that butterflies come from a Caterpillar etc...

Visa signatur

Discord: