Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Gillar vad du gjort med chassit, vad har du använt för färg när du målade det?

Permalänk
Medlem

Jag tror det är den vita versionen, finns svart och vit.

Permalänk
Medlem

Brukar sällan gilla vattenkylning utan gradade fittings, men det funkade verkligen här. Riktigt fint bygge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Stiligt och diskret.
Tummen upp!

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Så jävla vackert!

Permalänk

@VideoyGTX - du må ha rätten att agera kritisk och dela med dig av dina åsikter, men att komma fram med en spydig och nedlåtande karaktär är inte sättet. Är du rent generellt miserabel och extremt pessimistisk i din vardag? Annars gå och kverulera någon annanstans.

@retro123 - schyst bygge, stilrent. Tummen upp för dig och tummen ner för din "kamrat".

Permalänk
Inaktiv

Läckert!

Permalänk
Medlem

@retro123
Tänkte bara höra med dig vad du tycker om Venturi HP-12 PWM fläktarna.
Jag köpte nämligen nyss en för att testa och är om sanningen ska fram ganska besviken.

Krävs att jag går ner till 40% (under 700rpm) för att den ska bli tyst, och då avger den fortfarande ett visst motorljud som på billigare fläktar.
Sen mellan 40-70% så uppstår ett sjukt störande vinande ljud som skär igenom allt, låter som en 40mm fläkt på 6000rpm.
Den låter som bäst mellan 70-80%, då försvinner vinandet från motorn och den blåser på rejält, men då väsnas den för mycket för min smak även om det bara än vind sus.
Detta är oberoende om jag har den monterad på radiator/kylfläns eller helt öppet, sen vibrerar den mer och mer på allt över 1000rpm.
Sen om den monteras horisontellt istället för vertikalt så låter den för jävligt över hela spannet, kan detta vara normalt? : /

Edit:
Glömde säga att dit bygge är grymt, är riktigt avis

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 20kr:

@retro123
Tänkte bara höra med dig vad du tycker om Venturi HP-12 PWM fläktarna.
Jag köpte nämligen nyss en för att testa och är om sanningen ska fram ganska besviken.

Krävs att jag går ner till 40% (under 700rpm) för att den ska bli tyst, och då avger den fortfarande ett visst motorljud som på billigare fläktar.
Sen mellan 40-70% så uppstår ett sjukt störande vinande ljud som skär igenom allt, låter som en 40mm fläkt på 6000rpm.
Den låter som bäst mellan 70-80%, då försvinner vinandet från motorn och den blåser på rejält, men då väsnas den för mycket för min smak även om det bara än vind sus.
Detta är oberoende om jag har den monterad på radiator/kylfläns eller helt öppet, sen vibrerar den mer och mer på allt över 1000rpm.
Sen om den monteras horisontellt istället för vertikalt så låter den för jävligt över hela spannet, kan detta vara normalt? : /

Edit:
Glömde säga att dit bygge är grymt, är riktigt avis

Hallå, jag är ganska nöjd med ljudnivån faktiskt även om de helt klart hörs och jag hoppats på ännu lägre ljud, har ju dock ett antal av dem.. vinande ljud har jag dock inte upplevt. De är ju egentligen konstruerade för radiatorer så är det så du testat den? Som du beskriver det låter det som ett defekt exemplar. Planerar att så småningom byta ut mina mot de vita 2200rpm fläktarna (egentligen bara för utseendet) vet inte när det blir av men om det blir snart och du är intresserad skulle jag kunna skicka en fläkt till dig för att utesluta att det är fel på ditt ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Hallå, jag är ganska nöjd med ljudnivån faktiskt även om de helt klart hörs och jag hoppats på ännu lägre ljud, har ju dock ett antal av dem.. vinande ljud har jag dock inte upplevt. De är ju egentligen konstruerade för radiatorer så är det så du testat den? Som du beskriver det låter det som ett defekt exemplar. Planerar att så småningom byta ut mina mot de vita 2200rpm fläktarna (egentligen bara för utseendet) vet inte när det blir av men om det blir snart och du är intresserad skulle jag kunna skicka en fläkt till dig för att utesluta att det är fel på ditt ex.

Skönt att dina fläktar funkar bättre och saknar det där vinande ljudet, det verkar mer om mer som att jag fått ett måndags-ex.
Jag har testat fläkten på kylfläns/radiator och helt öppet, det gör i princip ingen skillnad, och det är i vertikalt läge.
När jag monterar den eller håller den i handen vågrätt så låter den än värre, typ som Arctic F12 fläktarna och dom är illa

Jag testade att jämföra fläkten mot en scythe GT 1850rpm, för dom borde ju ligga i samma liga.
Men Venturi:n behöver ligga ungefär 400rpm över GT fläkten för att hålla jämna steg när det gäller tryck och flöde, och redan när dom ligger på samma rpm så har GT fläkten ett övertag när det gäller ljudnivå och ljudbild.

Tycker det låter lite smått galet av dig om du ska byta ut fläktarna i riggen bara för syns skull, om du nu är nöjd med prestandan som den är.
Men för den sakens skull så tackar jag ju inte nej om du skulle vara hygglig nog att skicka över en fläkt i framtiden, (eller om min nyfikenhet tar överhand och jag köper en ny och samtidigt plockar upp en high-flow modell också)
Men just nu är jag inte jätte pepp på att lägga ut mer pengar på eventuellt skräp, dom kostar ju faktiskt 149kr styck : <
Om scythe GT fläktarna hade gjorts med pwm och tillverkats än idag så hade övriga aktörer kunnat skrota sina high-pressure sortiment

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Riktigt snyggt bygge, men varför har du inte moddat bort 5.25"plåten? Kör också primo och det var väldigt enkelt att göra, kan dessutom sätta tillbaks allt med tanke på att det finns tillräckligt med skruvhål ändå 4/5 på grund av det, annars 5/5

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fiddegath:

Riktigt snyggt bygge, men varför har du inte moddat bort 5.25"plåten? Kör också primo och det var väldigt enkelt att göra, kan dessutom sätta tillbaks allt med tanke på att det finns tillräckligt med skruvhål ändå 4/5 på grund av det, annars 5/5

Jo den är borta nuförtiden, håller på att modda lite med vit akrylplast, har även fått hem nytt heltäckande sidofönster från Mnpctech. Bilder kommer så småningom. Troligtvis 360 istället för 240 rad i fronten också då jag har en EK-XE 360 liggandes och skräpar..

Permalänk
Skrivet av retro123:

Jo den är borta nuförtiden, håller på att modda lite med vit akrylplast, har även fått hem nytt heltäckande sidofönster från Mnpctech. Bilder kommer så småningom. Troligtvis 360 istället för 240 rad i fronten också då jag har en EK-XE 360 liggandes och skräpar..

Det låter sjukt najs, ser fram emot att se en uppdatring på detta!

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fiddegath:

Det låter sjukt najs, ser fram emot att se en uppdatring på detta!

Inte "klart" men en uppdatering med sidofönstret och lite annat (vit akrylplast):

När sidofönstret var nytt glömde jag ett flertal gånger att ett fönster sitter där och sträckte min hand för att justera något.., nästan osynligt. Dessutom så är det ljuddämpande, väldigt tjock akrylplast som dämpar mycket mer än plåten som sitter som orginal sidopanel. Rekommenderas verkligen. Min plan nu är att montera SSD's på den vita akrylplasten och täcka för fronten ovanför 240 radden med akrylplast + justering av vissa slangdragningar. Eventuellt en 360 radd istället för 240 som ändå ligger och skräpar..

Permalänk
Avstängd

Ytterligare en liten uppdatering, SSD's monterade och akrylplast även i fronten + annan dragning av "utslangen" från pumpen och tagit bort bakre fläkten då den inte behövdes - ingen skillnad alls i värme vid stresstest av CPU och GPU. (mobilkamera tyvärr):

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av retro123:

Ytterligare en liten uppdatering, SSD's monterade och akrylplast även i fronten + annan dragning av "utslangen" från pumpen och tagit bort bakre fläkten då den inte behövdes - ingen skillnad alls i värme vid stresstest av CPU och GPU. (mobilkamera tyvärr):
http://i.imgur.com/7iptLUR.jpg

Saknar en 360/480Rad i fronten , Pumpen bakom radiatorn och sedan akrylslang hade gjort detta så snyggare med dragningen Men endå en 4/5 hade varit en klockren 5/5 om du hade fixat ovan nämnda saker Grymnt bygge men hade nästan rekommenderat att skippa fläktarna ovan nedre radiatorn och satt 90 graders koppling för att gå till pumpen/resen.

Bara för att få en finare placering av pump/ressen och rakare slangar

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andra94:

Saknar en 360/480Rad i fronten , Pumpen bakom radiatorn och sedan akrylslang hade gjort detta så snyggare med dragningen Men endå en 4/5 hade varit en klockren 5/5 om du hade fixat ovan nämnda saker Grymnt bygge men hade nästan rekommenderat att skippa fläktarna ovan nedre radiatorn och satt 90 graders koppling för att gå till pumpen/resen.

Bara för att få en finare placering av pump/ressen och rakare slangar

Har en ek XE 360 liggandes som sagt, får se om jag monterar den i fronten, har väntat på hur detta utvecklar sig..verkar trots allt som om raddarna är ok nu.. Finns inget flöde för luft mer än för en 240 som är monterad nu i fronten, inget som inte går att modda dock. Enda orsaken vore för utseendet om jag bestämmer mig för att göra det då jag är toknöjd med temperaturerna. Skulle även dölja "SSDmodden" så tror inte det blir av. Pumpen bakom radiatorn? Finns plats för pump helt dold brevid nätagget i chassiet om man har separat pump/reservoar. Vi får se vad som händer, har en del planer fortsättningsvis. Förmodligen står att måla svarta radhöljen vita + måla eller skaffa vita vardar fläktar högst på "todo" listan för tillfället. Väntar på att vita 140mm ek vardar fläktar släpps. Tack!

Permalänk
Medlem

4.0? Folk har ingen blick för detta. Solklar 5.0.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Avstängd

Stilren & elegant... 5/5

Permalänk
Medlem

Mycket fin!!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ruggit fräscht bygge! Gillar sidopanelen och SSD placeringen speciellt! Snygg slangdragning utan 45 och 90 graders. Nog för att jag har det själv men fattar inte varför det påstås vara ett "måste"..
Personligen hade jag nog kört alla radiatorer svarta, eller vita för enhetlighetens skull.

Snyggt byggt!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd

Tack allihopa, kul att det uppskattas!
Radiatorerna kommer lackas vita så småningom.

Permalänk
Medlem

Nice bygge

Permalänk
Medlem

snyggt! är det mjölk i slangarna?

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av accel1:

snyggt! är det mjölk i slangarna?

jepp, standardmjölk

Permalänk
Medlem

Schysst bygge, vad har du gjort med reservoarfästet? Ser bra mycket rymligare ut än standard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirazy:

Schysst bygge, vad har du gjort med reservoarfästet? Ser bra mycket rymligare ut än standard.

Tack! Tror de har ändrat det i tysthet, mitt ser inte ut som reservoarfästet i chassiet swec recenserade utan är mer utskuret med plats för längre kort och SLI.

Permalänk
Medlem

Känner mig lite dum just nu, men var har du gömt nätagget?

5/5 annars

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matsson82:

Känner mig lite dum just nu, men var har du gömt nätagget?

5/5 annars

Tack, nätagget sitter på baksidan, bakom "kåpan" som sticker upp bakom radiatorn längst ner.

Permalänk
Medlem

Läckert som attan, bra jobbat

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |