Ojämna FPS drops och ojäm GPU load med 290x

Permalänk

Ojämna FPS drops och ojäm GPU load med 290x

Tja!

Har ett problem som är extremt störande. Till och från när jag spelar får jag brutala fps drops. Kan ligga på stabila 90 fps och sedan helt plötsligt åker den ner på 2-20 fps för någon sekund och sedan åker den upp igen. Det händer helt random och verkar inte direkt påverkas av vad jag gör när jag spelar. Det händer dessutom bara i BF4.
jag körde ett övervaknings program när jag spelade och som ni ser här så verkar det som att mitt grafikkort (R9 290X) helt plötsligt får för sig att clocka ner sig till och från.

Någon som har någon aning om vad detta kan bero på och hur jag löser det..Börjar bli riktigt frustrerande nu!

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk

Ominstallerat drivrutiner?

Ominstallerat windows?

Har du bytt grafikkort ifrån något annat?

Updatera BIOS

När du har gjort dessa steg så kan du ringa återförsäljaren och fråga om du kan få ett nytt

Permalänk

Löste det. Installerade gamla drivrutiner istället och då fungerade det. 14.4 var det som installerades.

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |