Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Playstation 4 - Roliga spel?

Permalänk
Medlem

Playstation 4 - Roliga spel?

Hej!

Jag och en vän har nyligen köpt en varsin Playstation 4 och jag undrar om det finns något spel som är riktigt roligt som vi borde prova. Gärna Co-op.

De spel vi redan har som vi tänkte spela är:
Destiny
Plants vs Zombies - Garden Warfare

Kommentera eller skicka ett meddelande om ni har något tips, alla tips uppskattas!

Tack

Mvh
z0rks

Permalänk
Medlem

Solar 2, Hoard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Solar 2, Hoard

Är det spel som man köper på playstation store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Är det spel som man köper på playstation store?

Oklart.
Satt och spelade dom hemma hos kompisen på hans PS iaf, kan det ha varit någon ananstans? Jag köpte dom till PC för att det var lite roligt med indiespel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Oklart.
Satt och spelade dom hemma hos kompisen på hans PS iaf, kan det ha varit någon ananstans? Jag köpte dom till PC för att det var lite roligt med indiespel.

Okej förstår, tack för tipset

Permalänk

Man kan väl köra The Crew co-op? Om de går prova det.

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om Helldivers, 1-4 spelare över nätet och/eller i soffan, finns både på skiva och i Playstation Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Man kan väl köra The Crew co-op? Om de går prova det.

Skrivet av suzieq:

Vill tipsa om Helldivers, 1-4 spelare över nätet och/eller i soffan, finns både på skiva och i Playstation Store.

Tack så mycket för tipsen!

Permalänk
Medlem

Dynasty warriors!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Rocket league

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Inget COOP men kan vara kul o tävla mot varandra ändå i vem som kommer längst.
SUPER Meatboy
Gratis för PS+ medlemmar
Korta snabba banor som är blir svårare och svårare.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Diablo 3 Reaper of Souls

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk
Medlem

"Lara Croft and the Temple of Osiris" tyckte jag var ganska underhållande, annars har ni ju "Little Big Planet 3".
Som ovan talare sa så är ju inte "Super Meatboy" Coop, men det är ett jäkla bra hårslitande irriterande as till spel om man gillar utmaningar!

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla tips, nu har jag och min vän en hel del att kolla igenom!

Permalänk
Medlem

LittleBigPlanet tycker jag är riktigt roligt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Rayman Legends, fast det är couch co-op

Permalänk

Kan rekommendera Borderlands handsome collection och Diablo 3 ROS

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe_david_90:

Kan rekommendera Borderlands handsome collection och Diablo 3 ROS

Borderlands blir nog nästa spel vi spelar ihop, för tillfället blir det mycket Destiny!

Är Diablo verkligen roligt på konsol, känns lite lamt. Men det är en del som rekommenderat det faktiskt!

Permalänk
Medlem

Just nu är Magicka 2 gratis för PS+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Just nu är Magicka 2 gratis för PS+

Yes tankade faktiskt ner det igår, är det kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Yes tankade faktiskt ner det igår, är det kul?

Har inte kört det på PS4an än men på pc är det kul

Permalänk
Inaktiv

Rory McIlroy PGA Tour kanske? Om ni nu gillar golf det vill säga.

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Borderlands blir nog nästa spel vi spelar ihop, för tillfället blir det mycket Destiny!

Är Diablo verkligen roligt på konsol, känns lite lamt. Men det är en del som rekommenderat det faktiskt!

Jag kör Diablo på Ps4 och tycker det är roligare där än på PC :).

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat the last of us så gör det. Det är dock till största del single player.
Rocket league är ett bra tips

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Har inte kört det på PS4an än men på pc är det kul

Okej härligt att höra!

Skrivet av anon183825:

Rory McIlroy PGA Tour kanske? Om ni nu gillar golf det vill säga.

Det är nog inget för oss, men tack för tipset!

Skrivet av Dangerdan:

Jag kör Diablo på Ps4 och tycker det är roligare där än på PC :).

Ah okej det är ju rätt bre betyg skulle jag säga hehe! Är det i princip samma?

Skrivet av infigo:

Om du inte spelat the last of us så gör det. Det är dock till största del single player.
Rocket league är ett bra tips

Hört att det ska vara oerhört bra så det måste jag nästan spela!

Ja det lär man nog köpa det var rätt billigt såg jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

...Är Diablo verkligen roligt på konsol, känns lite lamt. Men det är en del som rekommenderat det faktiskt!

Jag körde Diablo3 på PC men när expantionen kom så köpte jag det till sonen och hans PS3. Måste säga att handkontrollen funkar riktigt bra till spelet. Tyckte det var riktigt kul på PS.. Funderar på att köpa det åt mig själv också till mitt PS4

Permalänk

@z0rks:

Jag har spelat igenom lite olika spel, och ett par favoriter är:
Gta V - Grymt snyggt, håller länge..
Dragon Age inquisition - Ett av de bättre rollspelen ever!
Last of Us - Vackert spännande spel med en story som fick mig att gråta en skvätt mer än en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Hej!

Jag och en vän har nyligen köpt en varsin Playstation 4 och jag undrar om det finns något spel som är riktigt roligt som vi borde prova. Gärna Co-op.

De spel vi redan har som vi tänkte spela är:
Destiny
Plants vs Zombies - Garden Warfare

Kommentera eller skicka ett meddelande om ni har något tips, alla tips uppskattas!

Tack

Mvh
z0rks

Jag tror inte det senaste Tomb Raider-spelet - Rise of the Tomb Raider - är coop, men det är snyggt och verkar spännande. Bara för PS4 och Xbox One första året.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kollat igenom samltiga inlägg.

Men om du har PSN+ så finns magica 2 gratis att ta hem
sen har ni helldivers, diablo 3

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

@AMD-Hippie: Du menar bara för Xbone första månaderna, sedan PC och efter ett år så släpper dom exklusiviteten för Microsoft så att PS4 äntigen kan få det.

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |