Dator 8 000Kr - Behöver tips innan Black Friday
Hej,
Nedan dator har jag samlat ihop och tänkte köpa alla delar under Black Friday.
Räknar med att den hamnar på 7000 - 7500 eller 6000 - 6500 om det mesta beställs från Amazon.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8724311/2015-11-04

Tänker förklara mina tankar kring delarna så att ni vet hur jag tänkte. Jag vill försöka förbättra denna paket ännu mer om det går men samtidigt behålla priserna. Anledningen till att jag inte köper en dator för 10 000 eller 12 000 är just för att skärm och annat måste köpas och detta kostar också. Jag vill inte hamna på 15 000 + i slutändan för då hamnar jag hellre på 20 000 eller 25 000 och köper det bästa som finns.
1. Samsung 850-Series; Valde bara det billigaste. Kommer enbart köra ett spel i taget och behöver inte 1T hårddisken.
2. ASUS Z97-A + Intel i5 4690k; Fin paket, bra moderkort som passar bra med i5an och GPUn?. Finns även möjligheter till överklockning men jag köper ingen extra kylare till den och tänker inte överklocka utan låter möjligheterna finnas till framöver. Frågan är, klarar den sig med kylaren som följer med? Lite rädd när det gäller detta.
3. R9 380; Bästa kortet i denna prisklass med 4GB? Om jag kan få denna för 1500 under Black Friday så är den hälften så mycket billigare än 390. Dessutom så ser ingen poäng med 390 med tanke på vad jag spelar.
4. 650W Tesla 80+ Gold PSU; Tänkte köpa denna istället för 500 just för GPUn. Dessutom så finns möjligheter till uppgradering till en bättre GTX i framtiden. Dock ingen 390 för den kräver 750.
5. Crucial 8GB; Ser ingen mening med att ha 16GB, inte så mycket att säga om detta.
6. Chassi Corsair Carbide; Denna är jag inte så säker på. Den är cool och man kan se in och den kostar bara 500kr men jag vill inte att den ska låta allt för mycket, vill isolera ljudet så mycket som möjligt. Tipsa gärna om ni känner till någon bra chassi som är bra isolerad i denna prisklass.