Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv

Just ja, för sent nu men jag fyndade en Xbox One-kontroller med 3,5mm jack och Play & Charge kit för 349kr och en mottagare för kontrollen till PC för 229kr inatt. Kan lova att de gick åt fort dock. Själva kontrollen lär användas till min Xbox One och den gamla som följde med till PC'n. Den trådade Xbox One-kontrollen jag har idag är lite väl sliten.

Skrivet av kallekotte:

Nej, det står bara:
On Xbox One, go to Xbox Store > Games > Use a code.

Har provat detta, har även provat via EA Access-appen samt via hemsidan.

Såhär ser det ut. Första bilden är från när jag skrivit in koden. Sedan ska man trycka på Confirm, då får jag felmeddelandet som syns på andra bilden.
http://imgur.com/a/h6c5S

Hm, det var knepigt. Och du är säker på att alla tecken också stämmer?
Låter som det är något du bör ta upp med Xbox-supporten om det fortsätter att krångla. Hoppas det löser sig för dig.

Skrivet av saigon:

Bra pris, finns inga erbjudanden på Fallout 4?

449kr hos Webhallen: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/188703-fallout_4...

Ca 100kr billigare än övriga och PC-utgåvan kostar från 379kr för att jämföra den billigaste utgåvan. Ganska mycket fortfarande men spelet släpptes också för två veckor sedan. Kan ju hända att det kommer något bättre erbjudande under dagen eller helgen. Sedan är det Cyber Monday på måndag och kan ju hända att något händer då.

Jag är uppe i 131 timmar i PC-utgåvan och får du ut 100 timmar så är det ändå rätt mycket underhållning/krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just ja, för sent nu men jag fyndade en Xbox One-kontroller med 3,5mm jack och Play & Charge kit för 349kr och en mottagare för kontrollen till PC för 229kr inatt. Kan lova att de gick åt fort dock. Själva kontrollen lär användas till min Xbox One och den gamla som följde med till PC'n. Den trådade Xbox One-kontrollen jag har idag är lite väl sliten.

Vart köpte du med 3,5 mm jack?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Vart köpte du med 3,5 mm jack?

Finns i de flesta butiker:

Såsom ex:
https://www.dustinhome.se/product/5010878163/xbox-one-wireles...

Se alla här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3286141

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Vart köpte du med 3,5 mm jack?

Det var denna: https://www.komplett.se/product/851631
Den tog slut inatt men minst en gång under dagen tog Komplett in fler ordrar på den. 349kr för det paketet är riktigt bra faktiskt, får se hur lång tid det tog då även min order kom in lite för sent och måste invänta ny leverans.

Kan nog vara värt att hålla lite koll ifall de dyker upp igen antingen hos Komplett eller någon annan butik.

EDIT:
Nya versionen med 3,5mm jack har egen produktsida och MaxFPS har den för 379kr. Paketen med Play & Charge-kittet kostar dessvärre från 579kr just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022627

Går ju alltid köpa den löst för 119kr från Komplett då de har bra pris där nu: https://www.komplett.se/product/806840/spel-konsol/xbox-one/t...

Permalänk
Avstängd

Köpte xbox one från NoN för 2290:- fifa 16 bundle, vet ni om man får med den nya kontrollern som har 3.5mm jack?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jettison:

Köpte xbox one från NoN för 2290:- fifa 16 bundle, vet ni om man får med den nya kontrollern som har 3.5mm jack?

Antar att det är 500GB-utgåvan med tanke på priset.
Frågan om, försökte kolla men verkar vara lite oklart. 3,5mm modellen listas under "Innehåll" för 500GB-modellen på Xbox.com så kanske. Det lär vara en hel del som köpt just detta paket som kan bekräfta samtidigt: http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/consoles/500gb-fifa-16

EDIT:
@Dejch bekräftade det tidigare i tråden, bör vara nya kontrollen med 3,5mm jack.
#15794106

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Antar att det är 500GB-utgåvan med tanke på priset.
Frågan om, försökte kolla men verkar vara lite oklart. 3,5mm modellen listas under "Innehåll" för 500GB-modellen på Xbox.com så kanske. Det lär vara en hel del som köpt just detta paket som kan bekräfta samtidigt: http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/consoles/500gb-fifa-16

Precis, 500gb! Tänkte köpa kontrollen från komplett för 349:- men sen blev jag osäker och lät bli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jettison:

Precis, 500gb! Tänkte köpa kontrollen från komplett för 349:- men sen blev jag osäker och lät bli

Se edit ovan, frågan hade varit uppe innan och hade bekräftats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Se edit ovan, frågan hade varit uppe innan och hade bekräftats.

Gött! Tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jettison:

Gött! Tack

Passar på att länka Prisjakts Black Friday-listning för Xbox One-titlar med, kanske finns något som intresserar dig eller någon annan: http://www.prisjakt.nu/blackfriday/?cat=1713&sort=best_popula...

Det lär ha blivit en hel del nya Xbox One-ägare de senaste dagarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Passar på att länka Prisjakts Black Friday-listning för Xbox One-titlar med, kanske finns något som intresserar dig eller någon annan: http://www.prisjakt.nu/blackfriday/?cat=1713&sort=best_popula...

Det lär ha blivit en hel del nya Xbox One-ägare de senaste dagarna.

Tack! Kan passa på å säga att MM har arkham knight för 249:- köpte själv ett ex

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Antar att det är 500GB-utgåvan med tanke på priset.
Frågan om, försökte kolla men verkar vara lite oklart. 3,5mm modellen listas under "Innehåll" för 500GB-modellen på Xbox.com så kanske. Det lär vara en hel del som köpt just detta paket som kan bekräfta samtidigt: http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/consoles/500gb-fifa-16

EDIT:
@Dejch bekräftade det tidigare i tråden, bör vara nya kontrollen med 3,5mm jack.
#15794106

Köpte samma paket från Electroworld för 2290, kunde inte hålla mig från Halo 5. Farligt billigt.

Men någon som vet om konsollen är matt som 1 TB versionen eller blank?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Microsoft själva kör ju lite Black Friday-erbjudanden över helgen också: http://www.xbox.com/sv-SE/black-friday/xbox-one

Far Cry 4 för drygt 180kr om man har Live Gold.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Någon som spelat metro redux? Bra spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fler som har problem att få igång Geometry Wars: Retro Evolved? Får upp ett meddelande om att jag bör sätta i skivan eller logga in med rätt användareID. Köpte det digitalt för typ 8 år sedan och blev riktigt glad över att man kunde köra det igen på XO

BTW helt sjukt att MCC är 100 kr dyrare att köpa digitalt om man jämför mot fysisk.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettison:

Någon som spelat metro redux? Bra spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja helt klart värt att skaffa om man gillar singelplayer FPS med bra story. Har bara spelat igenom Last Light dock men det var ett av dom bättre spelen jag lirat på länge. Som jag förstått inkluderar Redux både Orginalet 2033 och Last Light.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Orkar du eller någon annan tipsa om en bra extern (ssd 128GB) som passar?

Fungerar fint för mig. Använder just nu den i min Wii U

https://www.komplett.se/product/831449/datorutrustning/hrddis...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Igår köpte jag Xbox One 1TB Rise Of The Tomb Raider +Tomb Raider Definitive Edition + Batman Arkham Knight för 3300:- på Gamestop.
Riktigt bra erbjudande tycker jag.
Direkt efter blev jag osäker pga av att dagen innan köpte jag Samsung 55" 4k tv och med Xboxens ofta betydligt lägre upplösning vet jag nu inte hur skarp bilden kommer att bli.
Samsungen kommer i veckan och jag vill inte packa upp konsolen innan jag vet vad jag ska göra med den.
Hade kanske Ps4an varit ett bättre köp i detta fallet?

Vad säger ni som har erfarenhet av Xbox One tillsammans med 55tum eller större med 4k tv??? Blir bilden tillräckligt skarp?

Önskar svar från alla som vet vad dom pratar om

Mvh Ola

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Ja helt klart värt att skaffa om man gillar singelplayer FPS med bra story. Har bara spelat igenom Last Light dock men det var ett av dom bättre spelen jag lirat på länge. Som jag förstått inkluderar Redux både Orginalet 2033 och Last Light.

Utmärkt, blir ett köp dirr :=)

Permalänk
Skrivet av prijar:

Igår köpte jag Xbox One 1TB Rise Of The Tomb Raider +Tomb Raider Definitive Edition + Batman Arkham Knight för 3300:- på Gamestop.
Riktigt bra erbjudande tycker jag.
Direkt efter blev jag osäker pga av att dagen innan köpte jag Samsung 55" 4k tv och med Xboxens ofta betydligt lägre upplösning vet jag nu inte hur skarp bilden kommer att bli.
Samsungen kommer i veckan och jag vill inte packa upp konsolen innan jag vet vad jag ska göra med den.
Hade kanske Ps4an varit ett bättre köp i detta fallet?

Vad säger ni som har erfarenhet av Xbox One tillsammans med 55tum eller större med 4k tv??? Blir bilden tillräckligt skarp?

Önskar svar från alla som vet vad dom pratar om

Mvh Ola

Jag själv tycker att spela på för stor skärm är jobbigt så just det har jag ingen erfarenhet av. Men PS4 hade varit exakt lika bra/dåligt i den frågan. Då bilden blir lika mkt "utdragen" på en 4k tv vilket som

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

@prijar:
Beror på vilka spel du hade tänkt dig, då xboxen har flera Full HD spel som fungerar riktigt bra! Hade kört på Xboxen

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag själv tycker att spela på för stor skärm är jobbigt så just det har jag ingen erfarenhet av. Men PS4 hade varit exakt lika bra/dåligt i den frågan. Då bilden blir lika mkt "utdragen" på en 4k tv vilket som

nja PS4 kör ju ofta med lite högre upplösning 1080p istället för lägre. Koppla den till dator är ju en lösning men nog lär det fungera bra. Nu så vet jag inte hur bra 4K monitorer skalar hade nog vart lite bättre med en 1080p 55" kanske. Kan ju få en med mindre input lag då också.

Själv lirar jag på 50" 1080p går alldeles utmärkt från 1,8 meters håll. Hade den närmare ett tag men då hamna den lite för högt och det blev för mycket nackvridande så det blev lite jobbigt. Men så länge du kan flytta bak tillräckligt så är det ju inga problem. Allt som oftast har man ju för liten bild snarare än för stor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:
Xbone kör ju dock också ofta i 1080p

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Lika ofta kör de inte i 1080p. Och någonstans måste de ju skarva lite om de ska hålla uppe frameraten som är mycket viktigare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettison:

Någon som spelat metro redux? Bra spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har lirat dom. Diggar dom skarpt.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@oqvist:
Xbone kör ju dock också ofta i 1080p

Det är snarare ett undantagsfall att den kör spelen i den upplösningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av oqvist:

nja PS4 kör ju ofta med lite högre upplösning 1080p istället för lägre. Koppla den till dator är ju en lösning men nog lär det fungera bra. Nu så vet jag inte hur bra 4K monitorer skalar hade nog vart lite bättre med en 1080p 55" kanske. Kan ju få en med mindre input lag då också.

Själv lirar jag på 50" 1080p går alldeles utmärkt från 1,8 meters håll. Hade den närmare ett tag men då hamna den lite för högt och det blev för mycket nackvridande så det blev lite jobbigt. Men så länge du kan flytta bak tillräckligt så är det ju inga problem. Allt som oftast har man ju för liten bild snarare än för stor

Skrivet av KKay:

Det är snarare ett undantagsfall att den kör spelen i den upplösningen

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Xone o PS4 kör spel i både 720 o 1080, men båda konsollerna är gjorda med en full-hd skärm i tanken. Så det blir inte sämre/bättre bild med en 720p skärm över en 1080p skärm på varken eller av konsollerna. Dock blir ju bilden skalad om du lirar på en 4k skärm, men det borde inte vara någon skillnad antar jag? Bara att flera pixlar lekar 1 pixel?

Undantagsfall? Varför hata så mkt på xone, vad är siffrorna, typ 40% 1080 o 60% 720? Och ps4 kör väl typ tvärtom? Lite fler spel i 1080p, fast fortfarande en hel del spel i 720p. Dock är det ju många gånger bevisat att ps4 har mer problem med fps drops etc. Så det hatat hör inte hit..

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Ok. Jag vet inte om jag uppfattar detta rätt, men det verkar som att de flesta inte tycker att det är så stor skillnad eller att det är något man stör sig på iaf.
Tack för alla svar.

Skulle någon annan ha nån åsikt om att Ps4an skulle vara betydligt bättre för 4k tv så ryt gärna till

Mvh Ola

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem

900p verkar va en populär upplösning på Xbox One. Skulle jag enbart bry mig om grafik skulle jag gå för PS 4 om du inte kan göra det rätta och skaffa en PC som fixar att köra i nativ 4K ;). Klart det blir viss skillnad dock så kan jag utan problem köra Wii spel på mina 50 tummare. Skulle låta spelen avgöra helt enkelt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på avståndet man normalt sett sitter från en TV så är det nog ändå rätt svårt att se någon direkt skillnad såvida man inte har två identiska TV-apparater framför sig med en PS4 och Xbox One. Och även då får man nog titta riktigt noga.