Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Ja, den har jag också sett såg denna bild på facebook också, från mediamarkt i Nacka forum (Sthlm) igår. Tjejen som posta bilden säger att det är samma art nr men reflektionerna gör att de ser olika ut.

http://imgur.com/vTh611d

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av farnebr1nk:

http://www.aliexpress.com/store/product/Chuwi-Hi10-Dual-OS-Wi...

170 dollar för en padda är inte så pjåkigt, man blir dock smått äcklad när de vill att man skall betala 53 dollar för en tangentbordsdocka.

Men Ali har numera statens granskande öga på sig och vill helst transportera grejerna med DHL vilket betyder DHL-glesbygdsavgift på 250 kr om man inte bor i en storstad + 100-150 kr för pappersexercis hos tullen + importmoms på 25%.

Summa: 2 000 - 2 300 kr beroende vart man bor.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Men Ali har numera statens granskande öga på sig och vill helst transportera grejerna med DHL vilket betyder DHL-glesbygdsavgift på 250 kr om man inte bor i en storstad + 100-150 kr för pappersexercis hos tullen + importmoms på 25%.

Har det hänt något speciellt med ali? Har nämligen väntat på ett paket i typ en månad nu. Vet att det inte är konstigt med så långa leveranstider, men om det är något annat som spelar in vore det intressant att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Jag vet inte om den här är bra eller om den bryter mot någon regel här på forumet men om den är bra och inte bryter mot någon regel känns det ju som ett redigt bra pris, eller?

Professional Automatic Wire Striper Cutter Stripper Crimper Pliers Terminal Tool för typ en hunka

Bryter mot någon regel låter jag vara osagt. Däremot brukar man strukturera tips ungefär som följande:

Produkt:
Pris:
Närmsta återförsäljares pris:

I ditt fall är det svårt då det är en amerikansk webbshop. Då bör man även informera om att moms, tull och eventuella fraktavgifter kan påverka totalpriset.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Precis min tanke. ali och dx.com samt liknande sajter och appar är det ju knappt nån ide att 'tipsa' om, i stort sett allt som finns där är nån form av kinakopior och det kommer givetvis ständigt ligga bättre till i pris.
Sen om man vill chansa på moms och avgifter är ju från fall till fall.

Jag beställer ofta saker för under 200:- från asien/us och inget har fastnat de tre senaste åren.
Tror till och med folket på tullen insåg orimligheten i att moms + avgifter överstiger varans värde, dom få gånger jag fick sånt fast var det bättre att chansa på att göra en ny beställning

Halvt OT, men intressant att groupon lagt ner i sverige. folk ledsnade väl på att betala överpris för massbeställningar av kina-importer som beställdes när tillräckligt många gjort ett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Vilken stat menar du? Det jag noterat är att en del affärer försvunnit. På vilket sätt reglerar de numera enskilda affärsverksamheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Jag vet inte om den här är bra eller om den bryter mot någon regel här på forumet men om den är bra och inte bryter mot någon regel känns det ju som ett redigt bra pris, eller?

Professional Automatic Wire Striper Cutter Stripper Crimper Pliers Terminal Tool för typ en hunka

Går fint att annars beställa direkt istället för att göra det genom en mellanhand som tar några kronor.
Tar ungefär samma pris för produkten men Wish har en "fraktkostnad" som exempelvis inte finns på Aliexpress.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1371590-wish-com-trovar...

http://www.aliexpress.com/store/product/Professional-Automati...

http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-Profess...

Oavsett så får man nog vad man betalar för!
Billigt skit brukar vara billigt skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sassa46:

Har det hänt något speciellt med ali? Har nämligen väntat på ett paket i typ en månad nu. Vet att det inte är konstigt med så långa leveranstider, men om det är något annat som spelar in vore det intressant att veta.

Lite spekulerande från min sida: http://www.ehandel.se/Amazon-och-Ebay-ansvariga-for-miljarder... och man kan köpa med snigefrakt också men det konstiga är att det blivit dyrare än med DHL som alltid tullar sina varor. Tror också de är de enda som tar 250 kr extra om du inte bor i en storstad. Billigare för mig att få det genom PostNord eller UPS fast DHL har ombud i närheten av mig.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Går fint att annars beställa direkt istället för att göra det genom en mellanhand som tar några kronor.
Tar ungefär samma pris för produkten men Wish har en "fraktkostnad" som exempelvis inte finns på Aliexpress.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1371590-wish-com-trovar...

http://www.aliexpress.com/store/product/Professional-Automati...

http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-Profess...

Oavsett så får man nog vad man betalar för!
Billigt skit brukar vara billigt skit.

Eller i princip samma pryl fast på biltema:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Kab...

129kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creeper6:

Haha precis, ännu bättre, för då kan man köpa korvar och kaffe för några 5:or samtidigt!
Såg väldigt lika ut också...

Permalänk

Vet ej om erbjudandet är kvar men vilket klipp jag gjorde under helgen

Jag behövde en stationär dator och har tidigare ägt en slö Mac Mini. Jag kikade runt vid premiären av black friday hos Elgiganten. Sedan tidigare hade jag bestämt mig för att bygga en dator på egen hand. Jag såg en dator som var lite små intressant:

Lenovo Erazer X310:
Intel i3-4160 (4th gen)
GTX 750ti 2GB
8GB Ram
1000GB SSHD

7590:-

Men jag avvaktade med denna och det är jag så glad över. 2 timmar senare kommer netonnet och kontrar med:

Lenovo Erazer X310:
Intel i7-4490 (4th gen)
GTX 750ti 2GB
8GB Ram
120GB SSD + 1000GB HDD

6999:-

Jag plockade ihop någorlunda samma komponenter på egen hand och stannade på 9300:- så jag är kanon nöjd. Nu har min värstingmodell i denna serie återgått till normalpris igen: 9990:-

Datorn är tyst och snabb som attan jämfört med min förra mac mini med i3, intel hd 5000 och 1000gb 5400rpm disk

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av samispringsteen:

Lenovo Erazer X310:
Intel i7-4490 (4th gen)
GTX 750ti 2GB
8GB Ram
120GB SSD + 1000GB HDD

6999:-

Jag plockade ihop någorlunda samma komponenter på egen hand och stannade på 9300:- så jag är kanon nöjd. Nu har min värstingmodell i denna serie återgått till normalpris igen: 9990:-

Är det inte dyrt för en gammal processor, gammalt budgetgrafikkort och liten SSD?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Dunder:

Kanske för de som verkligen kräver mycket men för mig som egentligen bara vill ha en bra dator för Photoshop fick nu en dator som klara allt som jag kräver på toppnivå + spel på hög nivå

Inte så dyrt jämfört med vad de kostar att plocka ihop allt själv och då har jag tagit billigast på allt! Chassit man får från Lenovo är desto trevligare än de i detta kitet:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@DunderKlumpen:

Kanske för de som verkligen kräver mycket men för mig som egentligen bara vill ha en bra dator för Photoshop fick nu en dator som klara allt som jag kräver på toppnivå + spel på hög nivå

Inte så dyrt jämfört med vad de kostar att plocka ihop allt själv och då har jag tagit billigast på allt! Chassit man får från Lenovo är desto trevligare än de i detta kitet:
http://www.inet.se/kundvagn/bild/8829941/2015-11-30

Känns som ett ganska rättvist pris, men visst rensar de lagret samtidigt. Får ha i åtanke att dessa märkesdatorer generellt sett håller lägre kvalite på delar där det inte syns för att spara in, t ex nätagget.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8830031/2015-11-30

2.5k mer men ger dig bättre komponenter över hela systemet.

Kvittar windows licenses rakt av med att du troligtvis sparar in den där tusenlappen genom köp från olika återförsäljare, t ex finns 4790k för 2890kr någonstans, EVO disken för 100-150kr mindre de senaste dagarna osv.

Men du kom helt klart undan med en låg absolut summa för en dator du är nöjd med, och det är det viktiga.

Permalänk
Medlem

Måttligt besviken på MaxFPS...

Köpte deras Ducky Premier MX blue på Black Friday får följande mail idag.
"Vi måste tyvärr meddela att vi inte kommer kunna leverar "Ducky premier Blue & Grey PBT [MX Blue]" då vi sålt flera än vad vi fick in från Ducky - något som vi verkligen beklagar för."

Man bler erbjuden 1000:- pressentkort eller pengarna tillbaka. Vilket mekansikt kvalitetstangentbord kan man ersätt för 1000:-... BAHH

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Måttligt besviken på MaxFPS...

Köpte deras Ducky Premier MX blue på Black Friday får följande mail idag.
"Vi måste tyvärr meddela att vi inte kommer kunna leverar "Ducky premier Blue & Grey PBT [MX Blue]" då vi sålt flera än vad vi fick in från Ducky - något som vi verkligen beklagar för."

Man bler erbjuden 1000:- pressentkort eller pengarna tillbaka. Vilket mekansikt kvalitetstangentbord kan man ersätt för 1000:-... BAHH

Var glad att dom inte drar en CDON iaf och skickar ett helt annat tangentbord utan att fråga

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Var glad att dom inte drar en CDON iaf och skickar ett helt annat tangentbord utan att fråga

Jo visst ska de inte heller göra det, men att inte erbjuda likvärdig produkt (i detta fallet mest kvalitet då det är det som definerar Preimier serien med PBT tangenter) känns också snopet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Jo visst ska de inte heller göra det, men att inte erbjuda likvärdig produkt (i detta fallet mest kvalitet då det är det som definerar Preimier serien med PBT tangenter) känns också snopet...

Förstår det, riktigt fint tangentbord det där. Men ett presentkort på 1000kr lät ju inte fyskam heller

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Keeper of Traditions

@DunderKlumpen:

Nja, jag är tveksam, men är du nöjd så kör i vind. Gillar du chassit är väl det värt lite extra kanske.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

En fråga om Cdon+, det står att man kan förnya det 12 mån innan det går ut. Betyder det att man kan betala 2x99:- idag och därmed ha tjänsten i två år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

En fråga om Cdon+, det står att man kan förnya det 12 mån innan det går ut. Betyder det att man kan betala 2x99:- idag och därmed ha tjänsten i två år?

Känns ens CDON+ värt priset?

Fri frakt över 100kr, vilket ligger bara på 29kr.
Smått återbäring

Om inte man beställer riktigt mycket så tjänar man ju knappt på det. Kan knappt se det som lönsamt nu när den kostar 99kr, värre när dess ordinariepris ligger på 299kr.

Deras andra förmån är ska tydligen vara snabbare eller bättre kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Känns ens CDON+ värt priset?

Fri frakt över 100kr, vilket ligger bara på 29kr.
Smått återbäring

Om inte man beställer riktigt mycket så tjänar man ju knappt på det. Kan knappt se det som lönsamt nu när den kostar 99kr, värre när dess ordinariepris ligger på 299kr.

Deras andra förmån är ska tydligen vara snabbare eller bättre kundservice.

Man får återbäring, inte mycket men lite.
Man får presentkort på 100 kr när man fyller år och när man har namnsdag.
Man får 50 kr när man handlar för minst 800 kr.
Jag har fått 50 kr rabbkoder vid några tillfällen till.
Får ibland erbjudande bara till cdon+ kunder.
Det är trevligt att slippa frakt om man beställer en film för 149 kr.
För 299 kr tveksamt, men för 99 kr tycker jag att det är kanon.
Det har varit med i julkalendern några år nu, så inte lönt att betala flera år i förskott om nu det skulle gå.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zap73:

Det har varit med i julkalendern några år nu, så inte lönt att betala flera år i förskott om nu det skulle gå.

Finns det några villkor för dessa presentkort och har de lång giltighet? 2x100kr för 99kr känns just som en no brainer så länge man åtminstone handlar 2ggr hos de per år, och det gör väl alla som överväger detta.

Permalänk
Medlem

hur lång tid tare tills den träder i kraft? cdon+ tänkte jag på, väntat i 30 min, e det nån kod man får som man ska skriva in elr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zap73:

Rabattkoder när man fyller år brukar man få ändå. Fick en nu i november i alla fall, visserligen bara på 50 kr då.
Gäller fri frakt oavsett hur lite man beställer för?
Går det att kombinera fri frakt med rabattkoderna tro?

Permalänk
Medlem

du måste handla för över 100 kr för att få fri frakt och ja det fungerar med en annan rabattkod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zap73:

Återbäringen är knappt värd namnet.
Alla får 50kr kod vid köp över 800kr, och hur ofta sker det ett köp över 800kr på CDON? Inte ofta, CDON använder folket till spel, filmer mm och då är således i merparten under 800kr.
Någon då och då, knutna till "handla för minst 200 kr" exempel, och kommer du under 100kr i ordervärde så får du betala frakt....
CDON+ erbjudandena har inte varit något att ha, någonsin sista åren.
Du betalar ju frakten i förskott (för CDON+ medlemskapet) så det är ju egentligen inte "fri frakt" fören du kommer över 99/199/299 eller vad som betalats för CDON+.

Skrivet av kronwalled:

Finns det några villkor för dessa presentkort och har de lång giltighet? 2x100kr för 99kr känns just som en no brainer så länge man åtminstone handlar 2ggr hos de per år, och det gör väl alla som överväger detta.

Står i mailet som kommer med koden hur länge de är giltiga.

Skrivet av Godsfist:

hur lång tid tare tills den träder i kraft? cdon+ tänkte jag på, väntat i 30 min, e det nån kod man får som man ska skriva in elr?

Kika in på http://cdon.se/customer/cdonplus så står det om det är aktivt eller inte.

Skrivet av ProVista:

Rabattkoder när man fyller år brukar man få ändå. Fick en nu i november i alla fall, visserligen bara på 50 kr då.
Gäller fri frakt oavsett hur lite man beställer för?
Går det att kombinera fri frakt med rabattkoderna tro?

CDON är väldigt påtryckande om deras rabattkoder mm, bättre att ha erbjudanden och inte behöva kod alls för att det ska vara rättvist mot alla köpare.
Nej, minst 100 kr måste beställningen vara innan det blir fri frakt, så har du handlat för ex 99 kr så blir det billigare att lägga till en godisbit för 8-10kr än att betala 29 kr frakt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Haha... hoppas man får en hundrings rabatt då... jag köpte ju cdon+ igår, och det är min namnsdag idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Står i mailet som kommer med koden hur länge de är giltiga.

Hur tänker du här? Jag, som icke cdon+ kund, ställde en fråga till en cdon+ kund angående en av deras förmåner.

/går och kikar i mailet som jag aldrig har fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

du måste handla för över 100 kr för att få fri frakt och ja det fungerar med en annan rabattkod.

Skrivet av PowerNet:

Nej, minst 100 kr måste beställningen vara innan det blir fri frakt, så har du handlat för ex 99 kr så blir det billigare att lägga till en godisbit för 8-10kr än att betala 29 kr frakt.

Ok, tack!

Brukar förresten använda refunder för att få lite återbäring här o där när jag handlar. Funkar även på cdon där man får 1,25% tillbaka
http://www.refunder.se/butiker/cdoncom-23

***bort/moderator***

§9