Riktigt besviken på Webhallen.
Hej,
I fredags förmiddag under Black Friday så beställde jag en spelkonsol på Webhallen som det fanns "fler än 50 st" av på postorderlagret. I dag är det tisdag, snart onsdag, och Webhallen har ännu inte skickat det jag beställt och betalat för. Jag har varit kund i snart 10 år och handlat för över 125,000 kr.
Min arbetskamrat beställde samma konsol av Webhallen fast i går måndag, och då fanns den inte ens i postorderlagret utan bara i enstaka fysiska butiker, men trots detta så lyckades Webhallen skicka hans beställning samma dag. I dag tisdag kunde han hämta ut försändelsen hos hans lokala postombud. Detta var hans första köp från Webhallen och han har spenderat under 4,000 kr.
Jag ringde till Webhallens kundtjänst i dag tisdag och kom efter många, många försök fram och fick prata med en där som tog mitt ordernummer och som skulle "kolla upp min beställning". Han återkom efter 10-15 sek, ja sekunder, med ett "man har mycket att göra nu så därför har det tagit lite extra tid men beställning kommer skickas i dag". Hur mycket hinner man "kolla upp" på knappa 15 sek? Hur som helst. När jag berättade om min arbetskamrat så kunde han bara säga "det var ju tråkigt". Ingen som helst servicekänsla i vare sig röst eller bemötande. Han kunde ha erbjudit mig en kompensation eller gjort något för att försöka få mig som kund att vilja handla av Webhallen igen, men icke. Det enda han förmedlade med sin röst och svarsattityd var "*gäsp* jag bryr mig inte om ditt problem, jag vill bara avsluta samtalet *gäsp*".
Vad vill jag då med denna tråd? Vill egentligen bara ventilera mig och delge er min åsikt att jag är riktigt besviken på Webhallen. Trodde man var mer värd som långvarig kund men icke. Två gånger tidigare har beställningar strulat. Detta är den tredje gången och ni vet vad man säger om tredje gången. Kommer inte handla av Webhallen något mer, inte ens vid reor som Black Friday.
Om tråden har ett existensberättigande får en moderator avgöra.
Lev väl och drick en kopp kaffe.
Mvh
Kaffedropp