The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

51h.. varvat Wild Hunt två gånger + HoS nyss.
Tyckte ändå att jag mjölkade på rätt bra på första kampanjen som slutade på 28h.. Kör på enklaste dock :>

Heart of Stone var jävligt bra. Kommer nog köra klart en save på WH så min gubbe är lvl +60 sedan köra om Heart of Stone och göra andra val.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Svårighetsgraden kan nog påverka en hel del hur lång tid det tar, körde på Death March och tog cirka 110 timmar för en genomspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Svårighetsgraden kan nog påverka en hel del hur lång tid det tar, körde på Death March och tog cirka 110 timmar för en genomspelning.

Ungefär hur många gånger dog du på de 110 timmar?

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Min första genomspelning tog ca 100 timmar på Sword and Story eller vad det heter.
Men då gjorde jag allt jag kunde hitta, inkl alla quests för att hitta plans för crafting osv. Konversationerna med NPC´s kanske spelar in också, om man bara klickar sig vidare utan att lyssna alltså.

Helt underbart spel i varje fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interpx:

Ungefär hur många gånger dog du på de 110 timmar?

Jag har spelat 110 timmar nu och har kommit 35% enligt GOG galaxy. Visst jag har jag gjort mycket vid sidan. För jag fick lära mig "the hard way" att om man avancerar i storyn för mycket kan man inte klara av vissa uppdrag och det gillar jag inte. Så första gången det hände blev jag ännu mer nitiskt och skulle göra alla uppdrag jag hade innan jag gick vidare i storyn.
Men insåg snabbt att man kan inte klara alla uppdrag. Vissa uppdrags lösning gör att ett annat inte går att genomföra. Så listan med misslyckade uppdrag har blivit längre.

Angående din fråga. Jag kan bara svara för mig själv genom att ge ett exempel. Jag spelar på den första svåra svårighetsgraden där man inte längre healar sig genom meditation. Näst svåraste?
Jag hade ett uppdrag som innebar att jag skulle döda 6 vita vargar. Jag själv var i lvl 22-23 och vargarna i lvl 15. Jag dog så många gånger att jag inte riktigt kan räkna ut det nu i efterhand. Frustrerande! Jag hade potions, bomber och provade både Quen, Igni och Yrden för att ge mig ett övertag.
Lika frustrerad blev jag när jag fann lösningen. Den var så simpel att jag nästan ville gråta. Gå in, använd Aard, alla vargar slås omkull sen var det bara att gå fram och ge dödsstöten. Det tog 15 sekunder. Jag hade lagt minst 30 minuter på försöken innan.

Men det är det som är tjusningen med spelet. Är man inte rätt förberedd så blir det så mycket svårare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag har spelat 110 timmar nu och har kommit 35% enligt GOG galaxy. Visst jag har jag gjort mycket vid sidan. För jag fick lära mig "the hard way" att om man avancerar i storyn för mycket kan man inte klara av vissa uppdrag och det gillar jag inte. Så första gången det hände blev jag ännu mer nitiskt och skulle göra alla uppdrag jag hade innan jag gick vidare i storyn.
Men insåg snabbt att man kan inte klara alla uppdrag. Vissa uppdrags lösning gör att ett annat inte går att genomföra. Så listan med misslyckade uppdrag har blivit längre.

Angående din fråga. Jag kan bara svara för mig själv genom att ge ett exempel. Jag spelar på den första svåra svårighetsgraden där man inte längre healar sig genom meditation. Näst svåraste?
Jag hade ett uppdrag som innebar att jag skulle döda 6 vita vargar. Jag själv var i lvl 22-23 och vargarna i lvl 15. Jag dog så många gånger att jag inte riktigt kan räkna ut det nu i efterhand. Frustrerande! Jag hade potions, bomber och provade både Quen, Igni och Yrden för att ge mig ett övertag.
Lika frustrerad blev jag när jag fann lösningen. Den var så simpel att jag nästan ville gråta. Gå in, använd Aard, alla vargar slås omkull sen var det bara att gå fram och ge dödsstöten. Det tog 15 sekunder. Jag hade lagt minst 30 minuter på försöken innan.

Men det är det som är tjusningen med spelet. Är man inte rätt förberedd så blir det så mycket svårare.

Mm.
Jag orkar inte heller dra ut för att söka alla "skattkistor" och sånt där jävla dravel. Däremot så spelar jag om spelet och gör andra val! Det blir nästan som att man spelar en helt ny kampanj! Du kör ju bara New Game + och så kan du ju skippa uppdrag som du gjorde förra kampanjen så blir det bra!

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Jag har lirat igenom spelet 100% två gånger.
Båda gånger tog det ungefär 100h. Med expansionen nu så har jag 220h spelat

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Är uppe i 95 timmar och har väl ca 25% "?" och 20% av mainstoryn kvar.

Lätt GOTY 2015 för min del, och antagligen även top3 på personligt favoritspel genom tiderna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Er det noe forskjell på kjøpe Witcher 3 Wild Hunt på Steam? De har jo en kampanje gående for tilfellet, så vil gjerne ha svar innen den er slut om ca 1-2 timer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Er det noe forskjell på kjøpe Witcher 3 Wild Hunt på Steam? De har jo en kampanje gående for tilfellet, så vil gjerne ha svar innen den er slut om ca 1-2 timer.

Jämfört med vad? Om man köper spelet i butik? Nej, det ska det inte vara.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jämfört med vad? Om man köper spelet i butik? Nej, det ska det inte vara.

Tenkte mere på alle DLC GOG publiserer etc...og dersom det er noen forskjell på Steam versjon vs andre versjoner.
Fra hva jeg hørt er Elder Scrolls Online TU versjonen ikke helt identisk når det gjelder kjøp av Crowns for eksempel, så jeg vil bare unngå å havne i en slik sitasjon med Steam, dersom det er noe lignende...

Wild Hunt koster jo € 29.99 og Hearts of Stone € 8.99. Er det ok priser eller bør en vente?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Tenkte mere på alle DLC GOG publiserer etc...og dersom det er noen forskjell på Steam versjon vs andre versjoner.
Fra hva jeg hørt er Elder Scrolls Online TU versjonen ikke helt identisk når det gjelder kjøp av Crowns for eksempel, så jeg vil bare unngå å havne i en slik sitasjon med Steam, dersom det er noe lignende...

Wild Hunt koster jo € 29.99 og Hearts of Stone € 8.99. Er det ok priser eller bør en vente?

Det ska inte vara någon skillnad vad jag vet och €30 tycker jag är ett helt OK pris, kommer förmodligen inte att bli så värst mycket billigare den närmaste tiden. Ang. DLC så kan du köpa dem separat eller köpa ett s.k. 'season pass' som ger dig Hearts of Stone och även nästkommande expansion (Blood and Wine).

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det ska inte vara någon skillnad vad jag vet och €30 tycker jag är ett helt OK pris, kommer förmodligen inte att bli så värst mycket billigare den närmaste tiden. Ang. DLC så kan du köpa dem separat eller köpa ett s.k. 'season pass' som ger dig Hearts of Stone och även nästkommande expansion (Blood and Wine).

Takk for hjelpen, Ågren!

Nå er Witcher serien komplett på Steam! En litt tidlig fødseldags gave til en selv...hehe...

Når priset på Heart of Stones enda var nede på ca 90 kr, så var det like godt å legge til den også...

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Svårt att säga hur du skulle uppfatta skillnaden, men för mig är den väldigt stor. Dock älskar jag Skyrim (stort fan av Elder Scrolls-serien) och jag älskar Witcher-serien, men de är helt olika spel som har lyckats enormt bra på sina olika håll. I Skyrim skapar du ju din egen karaktär i form av ras, kön, utseende, skills, men även de val du bemöts av på dina äventyr. I Witcher får du då aldrig möjligheten att välja mellan vissa av dessa då din karaktär redan är producerad till en viss del, men detta kompenseras med en mycket större detaljrikedom när det främst kommer till karaktärer - speciellt Geralt. Skyrim hålls ganska skuggigt och nedtonat för att alla olika möjligheter/vägar ska få en så pass balanserad smak som möjligt. Det blir aldrig något mer djup än det du själv i din fantasi skapar, vilket har sina för och nackdelar. Witcher ger mycket mer än så. Du får en story som är väldigt intressant, huvud- och -sidkaraktärer som är väldigt djupa och på detta så får du fortfarande möjligheten att, som i Skyrim, påverka din omvärld med dina egna val.

Känner att detta var fel tid på dygnet att skriva, haha, men här har du det! Witcher och Skyrim är som att jämföra äpplen och bananer; de är båda frukt, men passar olika bra för olika ändamål.

TL;DR?

Witcher vs Skyrim Pros

  • Intressanta karaktärer (mycket djup)

  • Bra story (inte lika platt och gråtonigt)

  • Vacker spelvärld (rentav realistiskt (snackar inte grafikmässigt, men ja, även grafikmässigt))

Witcher vs Skyrim Cons

  • Inte samma utformning av karaktär

  • Inte samma mängd val, men detta kompenseras väl

  • Ingen Fus Ro Dah

Dold text

Witcher är mer "Här har ni A och målet är C - gör B till er egen upplevelse" medan Skyrim kör på "Här har ni A och gör vad ni vill med det".

Dold text

En rätt bra sammanfattning, vill bara lägga till att jag inte heller tycker det nödvändigtvis är en negativ grej med att inte få utforma en karaktär själv, bara annorlunda. Att man spelar som Geralt istället för "the Dragonborn" eller "The lone wanderer" eller något annan platt karaktär man får välja utseendet på helt själv tycker jag själv snarare gör att man blir mycket mer indragen i historien. Sen får man ju inom gränser göra honom till sin egen Geralt.

Min poäng är att jag tycker det kan kännas många gånger bättre att rollspela som en badass karaktär, som man får göra lite till sin egen, istället för att spela som en tyst, okänd person, spela som en ingenting. Gör att det känns som något större än det är, att man är en mytomspunnen karaktär, istället för en som bokstavligen ingen i spelet någonsin sett eller hört talas om förr.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

En rätt bra sammanfattning, vill bara lägga till att jag inte heller tycker det nödvändigtvis är en negativ grej med att inte få utforma en karaktär själv, bara annorlunda. Att man spelar som Geralt istället för "the Dragonborn" eller "The lone wanderer" eller något annan platt karaktär man får välja utseendet på helt själv tycker jag själv snarare gör att man blir mycket mer indragen i historien. Sen får man ju inom gränser göra honom till sin egen Geralt.

Min poäng är att jag tycker det kan kännas många gånger bättre att rollspela som en badass karaktär, som man får göra lite till sin egen, istället för att spela som en tyst, okänd person, spela som en ingenting. Gör att det känns som något större än det är, att man är en mytomspunnen karaktär, istället för en som bokstavligen ingen i spelet någonsin sett eller hört talas om förr.

Det största problemet jag alltid haft med Elder Scrolls/Fallout. Är att när man väl når den här "legendariska" sfären, då får man nästan ingen respons på det.
Ta Dragonborn... hur många i spelvärlden bryr egentligen? Det är jävligt få.

Med det sagt, är det fortfarande spel som jag älskar och föredrar över Witcher, just för att det är så pass mycket mer frihet i de spelen, och med mods blir det helt enkelt så pass mycket bättre.

(Läst Witcher serien och spelat spelen och de är stört bra fortfarande.)

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Det största problemet jag alltid haft med Elder Scrolls/Fallout. Är att när man väl når den här "legendariska" sfären, då får man nästan ingen respons på det.
Ta Dragonborn... hur många i spelvärlden bryr egentligen? Det är jävligt få.

Med det sagt, är det fortfarande spel som jag älskar och föredrar över Witcher, just för att det är så pass mycket mer frihet i de spelen, och med mods blir det helt enkelt så pass mycket bättre.

(Läst Witcher serien och spelat spelen och de är stört bra fortfarande.)

Älskar också Bethesdas spel, som så många andra, men tycker att de är rätt värdelösa att rollspela i numera. Sure, man har friheten att vara en badguy om man vill, men spelet är typ inte kapabelt att reagera på ett vettigt sätt, man kan bli legendarisk inom nästan vilket område man vill, men spelet är inte kapabelt att reagera på ett vettigt sätt till det heller. Spelet är inte ens kapabelt till att reagera på att man räddat världen, något som är att spela klart huvudstoryn.

Det finns sällan konsekvenser för man gör osv. osv.

Frihet finns det, men rollspel? Njaaa... då behöver nog det mesta hända i ens fantasi.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Min poäng är att jag tycker det kan kännas många gånger bättre att rollspela som en badass karaktär, som man får göra lite till sin egen, istället för att spela som en tyst, okänd person, spela som en ingenting. Gör att det känns som något större än det är, att man är en mytomspunnen karaktär, istället för en som bokstavligen ingen i spelet någonsin sett eller hört talas om förr.

Håller helt med; spelar hellre en färdig karaktär som Geralt (som fortfarande går att forma till viss del, man kan vara ett girigt rövhål eller relativt altruistisk) än en no-name generisk "hjälte" som ingen har hört talas om 5 minuter in i spelet, och nästan ingen har hört talas om 30 timmar in i spelet.

Jag har spelade aldrig Witcher 1* och 2*, men Witcher 3 blev omgående ett av de bästa RPG-spelen jag någonsin spelat. Storyn är bra, världen är inte bara snygg utan den är även levande (på ett sätt som inget Bethesda-spel hittills varit), nästan alla sidequests är involverande och man *vill* göra dom även om man kanske inte bryr sig om belöningen/XP:n, och spelet svämmar över av intressanta karaktärer, inte minst Geralt själv. Att världen dessutom reagerar på din karaktär/dina val är också fantastiskt, och är något som jag saknar i t.ex. Skyrim. Där finns helt enkelt ingen respons.

Jag gillar Skyrim, men jag ska inte vara lika diplomatisk som Crazy och säger istället att Witcher 3 är ett bättre spel på nästan alla sätt och vis, även om Skyrim har sina stunder.

(*Ganska snabbt i Witcher 3 så började jag dock läsa upp på loren ifrån de tidigare spelen.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tjena!
Jag har på sista tiden fått problem med att när jag spelar Witcher 3 så stängs spelet av helt plötsligt... Har en nvidia gtx 970, 16 GB ram, en ny i5:a och kör på Windows 10.... Kollade tempen på grafikkortet och den var ju inte allt för hög tyckte jag. Så... What 2 do?

Mycket tacksam för svar!

(kan tillägga att det ej spelar roll om jag sänker från ultra till low... samma sak händer över allt och kunde köra på ultra innan)

Permalänk
Hedersmedlem

@offendaman: Det låter som ett hårdvarufel i datorn. Skapa en separat tråd i Stationär - Support om du vill ha hjälp. Denna tråden handlar om själva spelet, inte felsökning av krånglande dator. Glöm inte att läsa den klistrade tråden i den avdelningen om tips vad som bör vara med.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@offendaman: Det låter som ett hårdvarufel i datorn. Skapa en separat tråd i Stationär - Support om du vill ha hjälp. Denna tråden handlar om själva spelet, inte felsökning av krånglande dator. Glöm inte att läsa den klistrade tråden i den avdelningen om tips vad som bör vara med.

Vad får dig att tro att det skulle vara just ett hårdvarufel?

Permalänk
Medlem

Något som stör mig med W3 är att det är på tok för lätt att bara levla ifrån alla quests/områden. Gör du lite för mycket i ett område eller lägger för mycket tid på contracts så är du helt plötsligt på tok för hög level för main quest och det finns ingen anledning att gå tillbaka och göra allt du missade när du levlade ifrån. Finns en mod som syncar alla mobs level till din egen som räddar det hela lite men ändå synd med en massa grå quests. I övrigt 10/10.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Priserna har börjat trilla in nu.

Gamespot: https://www.vg247.com/2015/12/04/the-game-awards-2015-winners...
*Game of the year.
*Best RPG.
*Developer of the year.

Golden Joystick Award: http://www.gamesradar.com/golden-joysticks-all-winners-year/
*Ultimate game of the year.
*Best storytelling.
*Best visual design sponsored by 3D world.
*Best gaming moment sponsored by Absolute Radio.
*Studio of the year sponsored by Hype (Edge Conference).

Global Game Awards 2015: http://www.game-debate.com/awards/2015
*Game of the year.
*Best developer.
*Best open world.
*Best audio.
*Best story.

Inte illa för en så pass liten studio som CDPR.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Priserna har börjat trilla in nu.

Gamespot: https://www.vg247.com/2015/12/04/the-game-awards-2015-winners...
*Game of the year.
*Best RPG.
*Developer of the year.

Golden Joystick Award: http://www.gamesradar.com/golden-joysticks-all-winners-year/
*Ultimate game of the year.
*Best storytelling.
*Best visual design sponsored by 3D world.
*Best gaming moment sponsored by Absolute Radio.
*Studio of the year sponsored by Hype (Edge Conference).

Global Game Awards 2015: http://www.game-debate.com/awards/2015
*Game of the year.
*Best developer.
*Best open world.
*Best audio.
*Best story.

Inte illa för en så pass liten studio som CDPR.

Inte förvånad alls! Trots att de vart lite mer mainstream i år med en sådär release på vissa aspekter...

Skämt-å-sido förtjänar de alla priser. Ett otroligt väldesignat spel, med en fantastiskt vacker spelvärld och som idag flyter på väldigt bra! Kul att det finns developers med rätt inställning till industrin som sedan också lyckas väldigt bra.

Som sagt; inte bristfritt, men vafan, de är väl också människor.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Priserna har börjat trilla in nu.

Gamespot: https://www.vg247.com/2015/12/04/the-game-awards-2015-winners...
*Game of the year.
*Best RPG.
*Developer of the year.

Golden Joystick Award: http://www.gamesradar.com/golden-joysticks-all-winners-year/
*Ultimate game of the year.
*Best storytelling.
*Best visual design sponsored by 3D world.
*Best gaming moment sponsored by Absolute Radio.
*Studio of the year sponsored by Hype (Edge Conference).

Global Game Awards 2015: http://www.game-debate.com/awards/2015
*Game of the year.
*Best developer.
*Best open world.
*Best audio.
*Best story.

Inte illa för en så pass liten studio som CDPR.

Väl förtjänat, fortfarande årets spel för mig. Många bra spel har släppts men inget har riktigt nått hela vägen och förbi. Lite förvånad då jag personligen älskade första spelet men hatade den andra och så blev det tredje spelet ändå så otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Dem blir väl uppköpta nu av EA snart och sen kan kyssa ytterligare en BRA spelserie farväl.
Dra åt helvete EA. (Även fast de nu lagt witcher serien på is på obestämd tid så kommer de göra andra spel)

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Priserna har börjat trilla in nu.

Gamespot: https://www.vg247.com/2015/12/04/the-game-awards-2015-winners...
*Game of the year.
*Best RPG.
*Developer of the year.

Golden Joystick Award: http://www.gamesradar.com/golden-joysticks-all-winners-year/
*Ultimate game of the year.
*Best storytelling.
*Best visual design sponsored by 3D world.
*Best gaming moment sponsored by Absolute Radio.
*Studio of the year sponsored by Hype (Edge Conference).

Global Game Awards 2015: http://www.game-debate.com/awards/2015
*Game of the year.
*Best developer.
*Best open world.
*Best audio.
*Best story.

Inte illa för en så pass liten studio som CDPR.

Fantastiskt och välförtjänt! CDPR visar verkligen de stora drakarna (BioWare med flera) vart skåpet skall stå.

Nu kan inte Cyberpunk komma fort nog

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interpx:

Dem blir väl uppköpta nu av EA snart och sen kan kyssa ytterligare en BRA spelserie farväl.
Dra åt helvete EA. (Även fast de nu lagt witcher serien på is på obestämd tid så kommer de göra andra spel)

Deras nästa spel kommer förmodligen vara Cyberpunk 2077
Se teasern dom släppte för 2(?) år sedan.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Skrivet av Xyze:

Deras nästa spel kommer förmodligen vara Cyberpunk 2077
Se teasern dom släppte för 2(?) år sedan.

Hoppas det blir grymt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första screenshotsen från Blood and Wine:

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

De verkar inte spara på krutet.