Muskampen 2025: Segraren korad!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Påminnelse: Ej tillåtet att tipsa om mjukvara i digital form. Tänkte på Nova Launcher. Var nån tidigare idag som tipsat om det men det raderades.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta framgår ju dock inte någonstans i tipstråden.

Citat:

6. Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

Ovanstående är den enda information som finns angående digitala produkter och handlar ju uppenbarligen enbart om spel. Klart att detta kan tillämpas analogivis på övrig mjukvara men denna lösning känns aningen långsökt och osmidig.
När det nu uppenbarligen inte verkar vara tillåtet att tipsa om mjukvara kanske någon administratör istället bör redigera första inlägget så att det faktiskt tydligt framgår där?
Varför är det för övrigt ej tillåtet att tipsa om mjukvara? Finns det en farhåga om att tråden kommer att överösas av tips till den grad att det blir svårt att urskilja hårdvarutipsen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fastback:

Detta framgår ju dock inte någonstans i tipstråden.

Ovanstående är den enda information som finns angående digitala produkter och handlar ju uppenbarligen enbart om spel. Klart att detta kan tillämpas analogivis på övrig mjukvara men denna lösning känns aningen långsökt och osmidig.
När det nu uppenbarligen inte verkar vara tillåtet att tipsa om mjukvara kanske någon administratör istället bör redigera första inlägget så att det faktiskt tydligt framgår där?
Varför är det för övrigt ej tillåtet att tipsa om mjukvara? Finns det en farhåga om att tråden kommer att överösas av tips till den grad att det blir svårt att urskilja hårdvarutipsen?

Sweclockers borde ha en liknande lista som de hade på Black Friday / Cyber Monday för "Dagens Fynd" tråden.
Så det blir en överskådlig lista, och inte som nu att det ska bläddras igenom flera sidor i en tråd för att se ett eventuellt fynd.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Sweclockers borde ha en liknande lista som de hade på Black Friday / Cyber Monday för "Dagens Fynd" tråden.
Så det blir en överskådlig lista, och inte som nu att det ska bläddras igenom flera sidor i en tråd för att se ett eventuellt fynd.

Kommer ca 0-10 tips om dagen. Det blir inte så många sidor att bläddra igenom

Ett tips är att lägga till http://www.prisjakt.nu/dagens_deals/?cat=328 som favorit.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Om någon undrar så är Logitech G710 som finns på electroworld just ett G710 med nordisk layout. Jag var i kontakt med supporten och de skulle uppdatera bilden, som var G710+ med ANSI layout.

De 710+ är nyare med tysta brytare?

Kolla man mer info så står de Modellnamn Logitech G710+ 920-006971

Beställde ett men avboka nog de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Jag köpte först ett Razer Ultimate Stealth 2014 som jag sålde då jag ändå tyckte det slamrade för mycket. Nu köpte jag ett G710+ istället som jag är nöjd med. Det är mycket bättre känsla i brytarna! Det ända problemet är att knappraden längst ner inte är helt enligt standard. Verkar tyvärr vara mer regel än undantag att tillverkare ska lägga sig i och trixa med en 50 år gammal standard! På Razer var det avståndet mellan f-knapparna som inte följde standard...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Nu såg jag dessutom att jag tolkat deras mail lite fel. Allt de i slut ända sa var att där är med nordiska layout. Så om det är G710 eller G710+ är inte bekräftat... Rubriken säger G710 medans bilder och spec säger G710+.

Jag väntar på svar från dem igen...

Editt: Fått det bekräftat det är G710 (utan +!). Så tangentbordet kör med blå brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Nu såg jag dessutom att jag tolkat deras mail lite fel. Allt de i slut ända sa var att där är med nordiska layout. Så om det är G710 eller G710+ är inte bekräftat... Rubriken säger G710 medans bilder och spec säger G710+.

Jag väntar på svar från dem igen...

Editt: Fått det bekräftat det är G710 (utan +!). Så tangentbordet kör med blå brytare.

Okej, Makulera nog min order då.

Kolla man på sidan på själva den blå stora annonsen på deras start sida så står de 710+
Men de står iofs Blåa brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Western Digital Elements Portable USB 3.0 3 TB för €119 hos WD Store (OBS, 2 TB är dyrare!)

Med rabattkod 2pbufef6n blir priset €95 (ca 880 kr) med fri frakt. Billigaste svenska butik vill ha 1550 kr men har inga i lager, inte heller Dustin (1890 kr, beräknad lev imorgon 10 dec)

Prisjakt

Edit: Rabattkoden gäller visst inte längre. Fortfarande ett bra pris dock, 1100 kr med fri frakt.

Skeppar dom till Sverige? Kan inte byta från UK

Permalänk
Permalänk
Medlem

Japp, fick det att funka, tack

Permalänk
Medlem

Sony MDR-NC750 verkar intressanta. Hur mycket brukar Sony-butiken ta i frakt? Verkar annars finnas för 599:- på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:
Skrivet av SupakmeGusta:
Skrivet av kronwalled:
Skrivet av Grönahunden:
Skrivet av Yorg:

Godmorgon era kaffesupare!

Tänkte bara uppdatera er, ni som var med i kaffedebatten under black friday (I think). Okej, nu är helt osäker, det var någon jag pratade kaffe med!

Blev till slut en Dolce Gusto Piccolo för 199kr från Netonnet samt ett gäng kapslar från Inkclub.

Fyfan vad missnöjd jag är!

Kaffe är sviiiindyrt! För det mest krävs det dubbla kapslar för att få t.ex en cappuccino, 200ml mjölk och 40ml kaffe.

Annars är kopparna suuuuper småååå. Espresso (vet att de är små, men ändå) 70ml. En "oboy" 150ml.

De smakar precis ingenting, varmt brunt vatten. Spelar ingen roll hur lite vatten man har, de är extremt smaklösa.

Nae, fyfan, låt er inte luras! Trodde det skulle bli en dunder succé men ack så fel man kan ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tänkte bara uppdatera er, ni som var med i kaffedebatten under black friday (I think). Okej, nu är helt osäker, det var någon jag pratade kaffe med!

Blev till slut en Dolce Gusto Piccolo för 199kr från Netonnet samt ett gäng kapslar från Inkclub.

Kaffe är sviiiindyrt! För det mest krävs det dubbla kapslar för att få t.ex en cappuccino, 200ml mjölk och 40ml kaffe.

Annars är kopparna suuuuper småååå. Espresso (vet att de är små, men ändå) 70ml. En "oboy" 150ml.

De smakar precis ingenting, varmt brunt vatten. Spelar ingen roll hur lite vatten man har, de är extremt smaklösa.

Nae, fyfan, låt er inte luras! Trodde det skulle bli en dunder succé men ack så fel man kan ha!

Antingen har du extremt höga krav eller så är det något fel på din maskin.
Henrik Sandén, svensk mästare i kaffeprovning ger Dolce Gusto (och en annan) godkänt betyg. De bryggde god espresso, saknar det lilla extra som man bara får med mycket finare kaffe.
http://www.testfakta.se/guider-och-artiklar/hem-och-hush%C3%A...
Kanske värt att kolla så det inte är något fel, för så dåligt har jag svårt att se att det blir.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Antingen har du extremt höga krav eller så är det något fel på din maskin.
Henrik Sandén, svensk mästare i kaffeprovning ger Dolce Gusto (och en annan) godkänt betyg. De bryggde god espresso, saknar det lilla extra som man bara får med mycket finare kaffe.
http://www.testfakta.se/guider-och-artiklar/hem-och-hush%C3%A...
Kanske värt att kolla så det inte är något fel, för så dåligt har jag svårt att se att det blir.

Är verkligen inte kräsen när man levt på en simpel kaffebryggare hela livet

"Kaffemaskinen" trycker ju bara varmt vatten. Det gäller i stort sett alla kapslarna - espresson är de iaf smak på - men resten är verkligen brunt varmvatten, uäh.

Har skickat ett mail till Inkclub ang. Nesquikchokladen då det var den första jag testade.

Permalänk

@eucalyptus

Förmodligen för att du köpte en piccolo för 199kr.

Tror fan man blir missnöjd med en Fiat Uno när man jämför med en Ferrari.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur pass relevant men Elgiganten ska köra nattöppet ikväll, de säger att 70% av hela sortimentet ska prissänkas. Vilket mest troligt blir att en vara prissänks enormt medan resten av produkterna pendlar mellan 10 - 20 %
Men kanske någon lyckas hitta något:
http://www.elgiganten.se/cms/nattoppet-pa-elgiganten/nattoppe...

*Edit, vet inte hur tidigt arbetarna på Elgiganten går och lägger sig men deras "nattöppet" är mellan 20-22 i butik och 20-24 på nätet

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Eftersom Func har blivit uppköpta så lär detta vara en slutförsälning som webhallen gör på dessa produkter

Permalänk
Entusiast

Kan Sennheiser PC 350 Special Edition 2015 vara någonting att hänga i granen? Använder för nuvarande HD558 + Modmic 4.0.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Kan Sennheiser PC 350 Special Edition 2015 vara någonting att hänga i granen? Använder för nuvarande HD558 + Modmic 4.0.

Njä, ljudet kommer lida.

Vill inte vara en tråkmåns, men så mycket av en deal är det nog inte. De vill flytta på sina PC 350 SE som de har haft på lager i åratal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av farnebr1nk:

Njä, ljudet kommer lida.

Vill inte vara en tråkmåns, men så mycket av en deal är det nog inte. De vill flytta på sina PC 350 SE som de har haft på lager i åratal.

Du skojar?

Det är inget "de vill flytta på sina PC 350 SE för att de har haft på lager i åratal".

PC 350 SE 2015 är en ny modell, med grunden i PC 350 SE, så den är inte "på lager i åratal".

http://en-us.sennheiser.com/pc-350-special-edition-gaming-hea...

"The sound of the PC 350 Special Edition 2015 Noise Blocking gaming headset has been specially developed to provide an extremely game realistic soundscape.

Like its predecessor; the PC 350, it features our EAR “Ergonomic Acoustic Refinement” technology, which delivers ultimate sonic accuracy and clarity by channeling signals directly into your ears."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag har ingen erfarenhet av PC 350 men jag har erfarenhet av HD558.
Från vad jag ser när det kommer till siffrorna så är det ingen jätte skillnad emellan dem och vilken som faktiskt är bättre är svårt att säga.
Men största skillnaden är att HD558 är öppna och PC 350 är slutna & har noise cancelling, osv.

Jag personligen skulle inte ha köpt dom iom att det inte är direkt någon uppgradering om du inte har ett jätte stort behov av ljudisoleringen från de slutna hörlurarna.

Sedan om man jämför HD558, HD598 och PC 350 i deras original priser utan rabatter så är HD558 och HD598 bättre & billigare.

Permalänk
Medlem

@Terrell: sitter också i tankar på att köpa mig ett par. Jag kör själv med ett par Qpad som funkar ok.
Men känns som detta va ett väldigt bra pris eller?

Permalänk
Medlem

@mattemaz: Om du pratar om Func muserna så har jag hört att de är bra men att sladden brukar gå av efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

@Terrell: sitter också i tankar på att köpa mig ett par. Jag kör själv med ett par Qpad som funkar ok.
Men känns som detta va ett väldigt bra pris eller?

Sitter i precis samma tankar som dig, dock har jag ett par low-end Corsairs.

Skrivet av Terrell:

@mattemaz: Om du pratar om Func muserna så har jag hört att de är bra men att sladden brukar gå av efter ett tag.

Köpte en MS3-2 (som var bundlad med en musmatta) och knapparna var så extremt känsliga, kunde inte vila handen för fem öre, var tvungen att spänna fingrarna konstant. Lämnade tillbaka musen och behöll musmattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

SOUND BLASTERX G5 tror det släpptes idag, finns inte på prisjakt ännu.

http://en.europe.creative.com/p/sound-blaster/sound-blasterx-...

pris: 149€ men 40€ rabatt med PROMO CODE: BLASTG5 samt fri frakt, koden gäller till 18:e dec

Vad tycker ni - är denna något att ha gentemot ett Sound Blaster ZxR?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Sitter i precis samma tankar som dig, dock har jag ett par low-end Corsairs.

Köpte en MS3-2 (som var bundlad med en musmatta) och knapparna var så extremt känsliga, kunde inte vila handen för fem öre, var tvungen att spänna fingrarna konstant. Lämnade tillbaka musen och behöll musmattan

Har en MS-2 som fungerar prima, inga problem med känsliga knappar eller lösa kablar hittills, köptes i oktober så den är relativt ny. I början tyckte jag att den kändes stor jämfört med min gamla Razer Imperator men nu har jag vant mig och är väldigt nöjd med den!

Permalänk
Medlem

@Terrell: blev nog ett missförstånd där menade hörlurarna:)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av farnebr1nk:

Njä, ljudet kommer lida.

Skrivet av Terrell:

Jag har ingen erfarenhet av PC 350 men jag har erfarenhet av HD558.
Från vad jag ser när det kommer till siffrorna så är det ingen jätte skillnad emellan dem och vilken som faktiskt är bättre är svårt att säga.
Men största skillnaden är att HD558 är öppna och PC 350 är slutna & har noise cancelling, osv.

Jag personligen skulle inte ha köpt dom iom att det inte är direkt någon uppgradering om du inte har ett jätte stort behov av ljudisoleringen från de slutna hörlurarna.

Sedan om man jämför HD558, HD598 och PC 350 i deras original priser utan rabatter så är HD558 och HD598 bättre & billigare.

Dold text

Tack & bock för svaren, då låter jag bli att handla och kör vidare på den äldre trotjänaren. Sen gillar jag öppna lurar, så där skar det sig också.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@mattemaz: Haha. Var lite osäker där.
För det priset så skulle jag säga att dom är värda det, speciellt om du inte har några andra redan runt den prisklassen.

Men jag såg även att CDON har i sin dagens julkalender denna här
http://cdon.se/hemelektronik/akg-k545-fullsize-svart-p2653202...

Kan vara värt att kolla. Båda är slutna men denna AKG är inget headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Det var ju tråkigt. Då får vi jaga vidare, hoppas det dyker upp några fina deals till juletid.