BOOTMGR is missing. Hur ska jag lösa detta??

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter " universal usb installer" har alltid funkat för mig, fungerar lika bra för windows som för Linux.

Lycka till

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem

Fortfarande så behövs inte Windows ominstalleras och det är mycket onödigt att börja formatera och installera windows. Kolla mitt inlägg. Fungerar på 3min. Som jag tidigare sagt är det bootloadern som saknas på din hdd. Inget annat problem. Det betyder att du behöver en ersättare till den, därav iBoot.
EDIT: Finns säkert andra bootloaders som kan köras via usb och cd. iBoot är praktisk eftersom jag har duelbootat Mac och Windows.

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem

Jag försöker även lösa detta på min laptop som har CD-läsare, så jag kör utifrån Windws 7 skivan. Den söker efter fel och startar om för att reparera men då får jag ett felmeddelande om att en fil vid namn WMILIB.SYS saknades eller var korrupt, några förslag?

EDIT: När jag kör bootrec /RebuildBcd så blir det antal Windows-installationer = 0, varför då?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Testade göra detta precis som du skrev, men när jag sen skulle boota från usb minnet så ville det inte nu heller :/ jag extrahera dockISO filen mer winrar, men det ska ju inte spela ngn roll om jag gör det med power iso eller winrar?
men ska testa igen när jag kommer hem i eftermiddag

Har du kollat guiden på PowerISO.com
http://www.poweriso.com/tutorials/how-to-make-win7-bootable-u...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

får tacka alla för hjälpen
Det har löst sig nu, fick tag i en OS skiva och en CD-läsare

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Felpost!

Permalänk
Medlem

Fick precis felet efter en omstart, men drar jag ut alla 3 hårddiskar utom C ssdn så bootar den fin fint in i windows. Ska jag köra nåt program som reparerar bootfilen när jag har alla hårddiskar utom ssdn utdragna och jag kommer in i windows? Eller vad borde jag göra, har inget usbminne kvar...

Edit: Hade läst fel i bios, var bara fel i boot-ordningen

Permalänk
Medlem

Eller så installerar man bara om Windows, går 10x snabbare istället för allt det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Eller så installerar man bara om Windows, går 10x snabbare istället för allt det här.

eller så öppnar man inte en två år gammal tråd

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Jag fick detta när jagv ensade burken helt o skulle lägga in Win7, så hur gör jag om jag inte kan ladda ned något från nätet, eftersom datorn är rensad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Om det inte fungerar med FORMAT FS=NTFS så kan du testa med FORMAT FS=FAT32, och jag tror det är viktigt att använda ett USB minne som inte har någon extra funktion installerad, jag har Sandisk Cruzer Titanium och har tagit bort U3 funktionen på alla mina Sandisk USB minnen.

Edit: Du skrev i ditt första inlägg att din laptop bara stödjer 32Bit och om du försöker att skapa en bootbar USB minne med W7 64Bit på den så är det kanske detta som orsakar problem.

Edit 2: Du kan även läsa denna tråd som beskriver hur man kan skapa ett bootbart USB minne och mounta .iso-filen http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/893716-...

Kan rekommendera det här programmet som är mycket bra och dessutom enkelt att använda:

RUFUS - Skapa enkelt startbara USB-enheter:

http://rufus.akeo.ie/

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@sp1k3n:
Fundera lite hur jag ska kunna göra det, då jag inte har en dator som kan bota upp ens
Det var ju mitt problem.

Men det lösta sig ändå.

Jag installerade win7 på en annan HD, startade om installationsprogrammet, formaterade HD, installerade win7 igen på den första HD, gick ur, startade installationen igen, formaterade om den tillfälliga HD.
Startade win7, sökte uppdatering till win10, laddade ned och installerade.
Tog hela snabla kvällen/natten igår, allt bara för att win10 fetkrashade så jag inte ens kunde köra startrepair.

Min fråga nu, vart klan man ladda ned win10 på ISO som man kan köra ned den direkt istälet.
Och hur gör man då med med koden för att autentisera win10 om man uppgraderat från 7?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

@sp1k3n:
Fundera lite hur jag ska kunna göra det, då jag inte har en dator som kan bota upp ens
Det var ju mitt problem.

Men det lösta sig ändå.

Jag installerade win7 på en annan HD, startade om installationsprogrammet, formaterade HD, installerade win7 igen på den första HD, gick ur, startade installationen igen, formaterade om den tillfälliga HD.
Startade win7, sökte uppdatering till win10, laddade ned och installerade.
Tog hela snabla kvällen/natten igår, allt bara för att win10 fetkrashade så jag inte ens kunde köra startrepair.

Min fråga nu, vart klan man ladda ned win10 på ISO som man kan köra ned den direkt istälet.
Och hur gör man då med med koden för att autentisera win10 om man uppgraderat från 7?

Här har du:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Du börjar med att ladda ned verktyget Media Creation Tool, startar det från datorn och väljer "Skapa installationsmedia för en annan dator". Då kan du välja att få ned en ISO

Har du väl fått uppgraderingen till Windows 10 aktiverad så kan du göra en ren installation från USB eller ISO och då göra valet "Hoppa över" där nyckeln ska skrivas in. Aktivering sker automatiskt när installationen är klar.

Från sidan för Windows 10:

Så här uppgraderar du till Windows 10:
Kör verktyget för att skapa media.
Om du uppgraderar enheten som du har laddat ned verktyget till väljer du Uppgradera den här datorn nu.
– eller –
Om du vill skapa media för att uppgradera en annan enhet väljer du Skapa installationsmedia för en annan dator.
Välj språk, utgåva och arkitektur (32-bitars eller 64-bitars) för Windows 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanon, tackar och bugar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bootmgr missing

Hej!
Jag hittade denna tråd alldeles för sent.
Hann att beställa CD-skivor fr Packard bell, för att köra de och senare upptäcka att det fortfarande inte går att fixa problemet.
CD-skivorna läses in. Och det är 5 punkter som ska gås igenom: 1. Välj återställningstyp (då jag har valt att behålla innehållet i datorn); 2. Kontroller lösenord (inga problem, då skivorna inte är låsta); 3. Anmärkning (inga); 4. Återställningsmapp (fixat, nu har jag kört skivorna så många ggr så att jag är uppe i nr7!); 5. återställningsförlopp (den senaste har pågått i 15 timmar! Det är två förlopp; den ena är "Återställer systemet" som är klart 100% och den andra är "Uppdaterat systemet" som går till 99% och sedan allt fastnar.
Jag kommer ingen vart. Det är bara klockan som tickar. Har försökt att lägga in alla skivorna en efter en utan att det händer något mer.
Om jag TVINGAR datorn till stängning så börjar den och visar den berömda Windowsloggan och sedan fastnar den då den saknar BOOTMGR!!
Är det någon av er snälla själar som kan hjälpa mig?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@JBjb:
Du anger inte vilket operativsystem det gäller, men här har du tre lösningar som kanske hjälper dig.

BOOTMGR is missing System Restore HOW TO FIX
https://www.youtube.com/watch?v=MmAbyGFSatg

Fix: "bootmgr is missing" in Windows 10 (without formatting and reinstalling)
https://www.youtube.com/watch?v=HvZIPox2a-k

How To Fix BOOTMGR is Missing Errors
A Troubleshooting Guide for BOOTMGR Errors in Windows 10, 8, 7, and Vista
http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/bootmgr-is...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BOOTMGR is missing. Press Ctrl+Alt+Del to restart

Tack för ditt svar.
Datorn är 5 år gammal med W7 och i5, som jag senare uppgraderade till W10. Men skivorna jag fick är W7.
Det första alternativets länk har jag kollat, men det ser inte ut i min dator. Jag kan bara ändra vilket alternativt (CD, Hårddisk, ..) som ska vara först.
Försöker läsa det 3:e alternativet. Vet inte om jag kommer att kunna avgöra vilken av de många beskrivningar som står där kan vara lösningen. Ska läsa lite till.
Stort tack!