Nytt surroundsystem - knastrande ljud från vänster fram?

Permalänk
Medlem

Nytt surroundsystem - knastrande ljud från vänster fram?

Hejsan!

Kunde inte motstå att köpa ett surroundsystem under black friday, ett Sony N5200W för att vara exakt.

Kopplade upp allt, följde instruktionerna till 100% i förrgår. Idag startar jag Apple TVn och bläddrar runt bland apparna som skapar mer ljud på höger högtalare när man rör vid dessa och mer ljud vid vänster när man rör vid dem. Då tyckte jag att det låter ju inte likadant? Knepigt. Testar igen och det låter som om att det knastrar vid höga toner. Spelade upp lite musik med höga toner och visst fan så knastrar den till, men endast i vänster högtalare? Ingen annan, höger fram, båda bak och centern låter toppen!

Spelade in ett klipp som ni ska se på här - Youtube video
Har också lokaliserat vart oljudet kommer ifrån. På detta fotot så kommer oljudet från den i mitten (den med mest ljus på sig). Vet inte vilken del eller vad just precis den delen är till för, är inte så kunnig inom högtalare området ännu!

Vad kan det vara för oljud som spökar?

LÄS
- Vägguttaget till förstärkaren är jordat och "kabeln" från högtalare till förstärkare nuddar inte vid andra kablar.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk

Det är inte alldeles otroligt att ett högtalarelement tagit stryk under transport. Byter felet sida om du byter plats på fronthögtalarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Det är inte alldeles otroligt att ett högtalarelement tagit stryk under transport. Byter felet sida om du byter plats på fronthögtalarna?

Nej, felet stannar kvar i samma högtalare. Tyvärr. Får säkerligen lämna tillbaka sakerna igen som jag förstår det. Jaja, bättre det än att ha den trasig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Nej, felet stannar kvar i samma högtalare. Tyvärr. Får säkerligen lämna tillbaka sakerna igen som jag förstår det. Jaja, bättre det än att ha den trasig!

Ja då låter det ju som att det är något problem med förstärkardelen, bara att lämna tillbaka :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Ja då låter det ju som att det är något problem med förstärkardelen, bara att lämna tillbaka :/

Han skrev att felet låg i högtalaren, inte förstärkaren.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Du har rätt, missförstod totalt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Skrivet av KKay:

Du har rätt, missförstod totalt

Skulle precis skriva detsamma, haha!

Hur som, pratade Elgigantis förut och de konstaterade att jag lämnar in rubbet i butik så ska de kika på det direkt. Går det ej att laga i butik skickar de vidare sakerna till nästa reperatör, går inte det heller så får jag nytt system! Har ju knappt ägt sakerna i två veckor, så garantin kickar ju in och gör sitt!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Skulle precis skriva detsamma, haha!

Hur som, pratade Elgigantis förut och de konstaterade att jag lämnar in rubbet i butik så ska de kika på det direkt. Går det ej att laga i butik skickar de vidare sakerna till nästa reperatör, går inte det heller så får jag nytt system! Har ju knappt ägt sakerna i två veckor, så garantin kickar ju in och gör sitt!

Vad drygt att de inte bara byter rakt av när de konstaterat att produkten är trasig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad drygt att de inte bara byter rakt av när de konstaterat att produkten är trasig

Håller med till fullo! Men det "kostar väl pengar"..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •