Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Hjälp vid val av gsync skärm!

Hejsan!

Har nu fixat mig en riktigt bra dator och jag känner att jag vill dra nytta av mitt grafikkort (980ti). Letar efter en 27" gsync skärm med 144Hz och har väl lite funderingar över valet.

Denna känns som ett bra val, dock i det dyrare laget : ASUS 27" ROG SWIFT

Vad tror ni om detta billigare alternativ? Acer 27" Predator

Går jag miste om mycket genom detta billigare val? / har ni någon annan rekommendation?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Nä, nog är det allt bara spara till en 1440p skärm..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

jag sitter med SWIFTen på ett 980ti. Den är primär/spel, och så kör jag en dell wide gamut som grafik/sekundär (båda 27" 2560*1440). Jag är ganska nöjd. Pröjsade ca 6k för SWIFTen (någon rea), men jag önskar att jag köpt en IPS variant istället. TN är snabbt, men färgerna är helt enkelt sämre särskilt med tanke på betraktningsvinklar (men absolut inget som stör vid spel/desktop utom när jag jämför med skärmen bredvid).

Det är nog en hel del waste att sitta med HD upplösning på ett 980ti, imo. Vill du få sådana framerates så kan du ändå köra HD på en wqhd skärm, men du kan inte köra wqhd på en hd skärm....

g-sync är riktigt skönt för att slippa stutterings. Väldigt värt! Skärmen hade lite flimmer för sig ibland under första två veckorna (några loadingscreens etc) men efter det har den stabiliserats och jag får inga sådana artefakter längre.

Jag är också av åsikten att skärm håller längre än datorkomponenter, och således är det bra att köpa lite fetare skärmar som fortfarande är bra efter datoruppgradering. Min Dell skärm har varit utmärkt över 2 builds, och det är bara tangentbordet och joysticken som har funnits med längre. Hoppas Swiften hänger med minst lika länge.

god jul!

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera PG279Q - 2560x1440 med IPS ocg G-sync, fast den kostar ju en slant

@ox4 flimmer vid laddning av spel är inte så konstigt efter framerate ofta droppar ordentligt då, vissa spel har under 10fps när det laddar

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-g...

Detta är nog en av de bästa skärmarna jag någonsin testat. Alla säger bra saker om den, den har bra specifikationer och den ser bra ut. Det enda dåliga är att den svider en aning i plånboken.

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk

Tack för er hjälp! Drog en yolo och köpte Asus 27" rog swift. Med tanke på det grafikkort jag haft tidigare och den lilla skärm, så kan jag nog garantera att jag inte blir missnöjd. Ser detta som en långsiktig investering. Förra skärmen och datorn som gick på max 10k tillsammans klarade sig i 7år. (dock blev man irriterad mot slutet). Nu dock är jag rejält nöjd och kan inte bärga mig tils jag får testa allt. (väntar på min köpta dator som ska monteras hos inet)

God jul alla!

Permalänk
Medlem

@Pathway: du har rätt, såklart!

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op