Permalänk
Medlem

wii u bundle! Bra pris?

Funderar på att köpa ett Nintendo Wii U Premium - Mario Kart 8 + Splatoon Premium Pack då jag varit ganska sugen på ett wii u ganska länge. Det är ju dock tre laxar och då jag är väldigt sparsam och försiktig med mina köp hur små de än är så jag ville bara se om ni som kanske äger ett wii u tycker det är värt det och vilka spel som kommit ut och kan vara intressanta för mig förutom typ monster hunter, splatoon, wonderful 101 och kirby.

Permalänk
Avstängd

Då Nintendo troligen kommer att släppa sin nya konsol under nästa år, och därmed döda Wii U helt, tycker jag att du borde vänta och se om deras nya konsol är bakåtkompatibel eller ej.

Bara ett tips.

Permalänk
Medlem

Det nya Xenoblade spelet som kom ut nyligen kanske. Du kan lägga hundratals med timmar på Monster hunter och Xenoblade, sedan om du tycker det är värt det är väl kanske ett personligt val.

Permalänk
Skrivet av Vlandza:

Funderar på att köpa ett Nintendo Wii U Premium - Mario Kart 8 + Splatoon Premium Pack då jag varit ganska sugen på ett wii u ganska länge. Det är ju dock tre laxar och då jag är väldigt sparsam och försiktig med mina köp hur små de än är så jag ville bara se om ni som kanske äger ett wii u tycker det är värt det och vilka spel som kommit ut och kan vara intressanta för mig förutom typ monster hunter, splatoon, wonderful 101 och kirby.

Jag tycker det är definitivt värt ett köp, den nya konsolen alla pratar om är inte officiellt bekräftat av nintendo och kommer förmodligen inte vara bakåtkompatibel. Wii U har otroligt bra spel och är en grym underhållningsmaskin, så jag tycker verkligen att du borde köra på det, jag är supernöjd med min och har spenderat hundratals timmar på Mario Kart. Om du har upplevt nintendospel förut så är det bara ett plus

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry:
En ny konsol när wii u bara varit aktiv på marknaden i 3-4 år? Vad finns det för spel förutom de som jag redan nämnt? Vill ju ogärna ge tre laxar och sedan sitta med en konsol som jag bara har 3-5 spel till, är ärligt talat inte jätteintresserad av de mesta stora nintendo serierna som mario, zelda och metroid då jag hunnit tröttnat något på de genom åren. Hur är onlineutbudet till wii u då jag bäst skulle beskriva 3ds eshop's utbud på bra spel som någorlunda magert?

Permalänk
Skrivet av Vlandza:

@CrazyBlueberry:
En ny konsol när wii u bara varit aktiv på marknaden i 3-4 år? Vad finns det för spel förutom de som jag redan nämnt? Vill ju ogärna ge tre laxar och sedan sitta med en konsol som jag bara har 3-5 spel till, är ärligt talat inte jätteintresserad av de mesta stora nintendo serierna som mario, zelda och metroid då jag hunnit tröttnat något på de genom åren. Hur är onlineutbudet till wii u då jag bäst skulle beskriva 3ds eshop's utbud på bra spel som någorlunda magert?

Förutom Donkey Kong Tropical Freeze, The Legend of Zelda Wind Waker HD, Twilight Princess HD (Ute i början av Mars nästa år), Mario Kart 8, Super Smash Bros, Super Mario 3D World, New Super Mario Bros U, Hyrule Warriors, och det berömda Mario Maker, finns det även Bayonetta 1 & 2, Monster Hunter Ultimate 3, Pikmin 3, Splatoon, Xenoblade Chronicles X, Yoshi's Woolly World, Shovel Knight (Bästa versionen till Wii U), Fast Racing Neo, Project Zero 5, Minectaft: Story Mode (Ute snart), LEGO City Undercover, Rayman Legends, Captain Toad: Treasure Tracker, Teslagrad, Pokkén Tournament (Release nästa år), Star Fox (Nästa år), Mighty No 9 (Nästa år) och Zombie U.

Jag har hittills nämnt nästan bara storslagna spel, det finns massvis av tredjeparts spel sen två år tillbaka så som Mass Effect, Assassin's Creed serien, Fifa 13 osv. Sedan ska du inte glömma att du även har gamepaden med konsolen som ger dig off-tv upplevelsen, dvs spela kvalitetiva konsolspel utan att använda dig av TV:n, vilket kan vara användbart när TV:n är redan upptagen eller om du vill ligga i sängen och lira. Funkar även samma sak med Netflix, Youtube och surfande (Vilket enligt mig är supersmidigt med tanke på inbyggda tangentbordet.

Vad gäller online har jag hittills bara testat Mario Kart 8, fungerar helt utan problem och jättekul att spela mot folk från hela världen. Sedan ska Xenoblade Chronicles X ha onlinestöd, samt Super Smash Bros och Splatoon vilket jag har hört är jätteroligt. Det finns även online med Monster Hunter Ultimate 3 där du kan spela upp till .. tre eller fyra personer samtidigt och utforska världen samt möta monster tillsammans och har också funktion för att prata genom mikrofonen. Det är nog Monster Hunter och Minecraft som jag är nästan helt säker på att man kan mikrofona med, resten är jag osäker på.

Men jag föreslår att du besöker el-giganten eller media markt och testar deras visnings exemplar. Hoppas detta besvarade dina frågor, lycka till med köpet

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry:
Jo jag fick lite och tänka på, bara Synd bara att ingen av mina nära butiker har visningsexemplar. Undrar bara hur du menar med shovel knight. Vart lite sugen köpa det men hur är det bäst på wii u då den enda skillnaden jag är medveten om är att det är dyrare?

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa Wii U Premium med Super Mario Maker under Back Friday på Webhallen för 2590, men trodde det skulle bli lika billigt/billigare på mellandagsrean, men så blev det tyvärr inte. Ångrar mig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

...Twilight Princess HD (Ute i början av Mars nästa år)...

Lite dumt med en tredje upplagan av samma spel. De hade ju gärna kunnat göra något nytt.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Lite dumt med en tredje upplagan av samma spel. De hade ju gärna kunnat göra något nytt.

Det är på väg Men varför inte låta folk som gillade det eller inte har spelat det förut spela det i en high-res-version på nuvarande konsolen?

Permalänk
Medlem

@m4gnify:
Typ min position då jag aldrig spelade originalet men är intresserad av att pröva och inte har lust att leta upp en äldre version.

Permalänk
Skrivet av Vlandza:

@CrazyBlueberry:
Jo jag fick lite och tänka på, bara Synd bara att ingen av mina nära butiker har visningsexemplar. Undrar bara hur du menar med shovel knight. Vart lite sugen köpa det men hur är det bäst på wii u då den enda skillnaden jag är medveten om är att det är dyrare?

Shovel Knight kom ut i tre olika versioner, nu vet jag inte hur det ser ut på PC men jag kan räkna upp de tre till konsolerna. Den till PS4 får God of War tema med Kratos, Xbox One får Battletoads tema men Wii U får det mest exklusiva enligt mig eftersom det är Nintendo som äger företaget bakom Shovel Knight och det är att Nintendo lanserar en Shovel Knight amiibo som ger dig tillgång till nya banor, uppdrag och andra tillägg, men bäst av allt, ger tillgång till local multiplayer där man kan spela som två samtidigt, vilket inte finns på någon annan version. Du kan läsa mer om det av att googla upp det. Jag kan hålla med om att det blir dyrare då du måste köpa till amiibo figuren, men det är en snygg figur som blir en samlarfigur och ett snyggt dekoration på hyllan men däremot är prisskillnaden på själva spelen inte stora, det skiljer sig bara tio kronor mellan Wii U och PS4 versionen till exempel.

Skrivet av ArcticFire:

Jag tycker att det är superbra att de gör en HD remake av spelet eftersom det knappt gick att spela pga den fruktansvärda grafiken, allting kändes så suddigt och grumligt på Wii versionen, nästan som att du hade grus i ögonen hela tiden. Men vad jag fick se på trailern gjorde mig direkt sugen på att spela igen, det ser mycket bättre ut än första spelet. Däremot önskade jag att de satsade mer på att förfina spelet än att bara skala upp upplösningen, som till exempel de gjorde med Wind Waker HD

Permalänk

Hej,

Jag och fästmön passade på att köpa Wii u nu när den är billig pga. de exslusiva Nintendoreliserna. Vi har en kraftfull pc för de andra. Är väldigt nöjda, mario3d, kart samt super smash brothers är skitbra. Vill bara få tag i ZombieU.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Hej,

Jag och fästmön passade på att köpa Wii u nu när den är billig pga. de exslusiva Nintendoreliserna. Vi har en kraftfull pc för de andra. Är väldigt nöjda, mario3d, kart samt super smash brothers är skitbra. Vill bara få tag i ZombieU.

Hej, grattis till er nya Wii U! Vad kul att ni är nöjda Oj, visste inte att Zombi U har utgått ur sortimentet. Jag köpte min på elgiganten för 50kr, häromdagen såg jag ett speciellt Batman spel för Wii U i elgiganten butik nära mig och det spelet fanns inte att hitta på hemsidan så ibland kan vissa spel finnas trots att man inte finner det i systemet. Jag föreslår att du går till närmaste butik och letar ändå