World of Warcraft låg fps med bra grejor ?

Permalänk

World of Warcraft låg fps med bra grejor ?

hejsan jag undrar lite om fps i World of Warcraft, jag fattar seriöst inte varför jag får så låg fps i wow vid stor population(kör på high settings). Jag klarar Starwars battlefront, cod bo3 och witcher 3 på ultra kvalite hur smooth som helst men wow som igentligen inte har någon snygg grafik laggar.

BILD1!:
https://gyazo.com/a1137e7325c34565772dcabb386fd186

(120 fps på ett lite mer normalt ställe, kan komma upp till 350 fps på high settings)

BILD2!:
https://gyazo.com/66c0a418be7a990f3f16d2e700b7e1c2

(30 fps vilket är det lägsta jag får ifall jag är i stormshield (i mitten av allt) på servern outland)

mina komponenter är :
https://gyazo.com/d1e864f017b609f75524d3f58f48ee8a

(helt nytt gtx 970)

(btw så använder jag program som ccleaner för att hålla datorn fräsch, bara wow som kan lagga i högpopulerade ställen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludakrishy:

hejsan jag undrar lite om fps i World of Warcraft, jag fattar seriöst inte varför jag får så låg fps i wow vid stor population(kör på high settings). Jag klarar Starwars battlefront, cod bo3 och witcher 3 på ultra kvalite hur smooth som helst men wow som igentligen inte har någon snygg grafik laggar.

BILD1!:
https://gyazo.com/a1137e7325c34565772dcabb386fd186

(120 fps på ett lite mer normalt ställe, kan komma upp till 350 fps på high settings)

BILD2!:
https://gyazo.com/66c0a418be7a990f3f16d2e700b7e1c2

(30 fps vilket är det lägsta jag får ifall jag är i stormshield (i mitten av allt) på servern outland)

mina komponenter är :
https://gyazo.com/d1e864f017b609f75524d3f58f48ee8a

(helt nytt gtx 970)

(btw så använder jag program som ccleaner för att hålla datorn fräsch, bara wow som kan lagga i högpopulerade ställen)

Om jag inte missminner mig, är inte Wow mest processor-intensivt och inte så värst grafik-korts dito?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

@Dockland: verkar som att det är något åt det hållet men vafan kolla min processor den är ju väldigt bra

Permalänk
Medlem

Ser ut som du kör med vsynk ?
Slå på Adaptive vsynk istället för att tjäna lite FPS.
Men WoW på en high pop server kan få vilken dator som helst att knäa.

Permalänk

@Svensktiger: har suttit på (anpassad) nu och antar att det funkar lite bättre men kommer ändå ner till 30 fps som allra lägst när jag hoppar runt i mitten av smeten

https://gyazo.com/3eda23fb84613b1c9dcc2cef3c1758aa

Permalänk
Medlem

efter alla trådar m.m som jag läst, Så spelar det ingen roll vad du har för dator, Så kommer du ALDRIG kunna ligga på 100fps -> i Stormwind/Orgrimmar m.m.. Allt beror på nätet, cpu m.m.. WoW är ett rätt så ooptimerat spel, Så tror ärligt talat de alltid kommer va så (Om dom mot förmodan inte skulle byta grafikmotor, Vilket ja inte tror de kommer göra).. Däremot, Så kan du tweaka inställningar m.m för att få så bra prestanda som möjligt..

Jag med min burk ligger på 40 - 60fps i LFR bossar @ 1080p,Däremot ligger ja på 3 - 400fps i min Garrison..

Edit: Prova o åka till Ashran med highinställningar..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Tbh så är det helt onödigt att spela WoW på Ultra, jag menar från Medium till Ultra så är det minimal skillnad. Jag tar hellre 60 - 120 - 144+ fps stabilt än att få FPS-drops som orsakas av dålig optimering. Jag själv spelar med min setup på Medium utan shadows och jag ligger 200 stabilt förutom i raids/ashran där ligger jag på kanske 150.

Mvh

Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Inaktiv

Knappast bra grejor med din fps. Jag antar att ditt moderkort är ASUS Z87-C. Den integrerade nätverkskretsen Realtek® 8111GR är skit. Knappt någon avbelastning alls för prollen. Blir knappast förvånad om spelet måste vänta.

Med din budget så blir det nog en Intel Gigabit CT Desktop Adapter. Ställer du in det rätt så får du mer fps. Man brukar oftast lägga mer pengar på moderkortet för att få en kompotent krets från början.

Ha det bra och god jul!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon185723:

Knappast bra grejor med din fps. Jag antar att ditt moderkort är ASUS Z87-C. Den integrerade nätverkkretsen Realtek® 8111GR är skit. Ingen avbelasning alls. Blir knappast förvånad om spelet måste vänta.

Med din budget så får det bli en Intel Gigabit CT Desktop Adapter. Ställer du inte det rätt så får du mer fps.

Ehm... nätverkskortet har knappt något att göra med det här...

Som tidigare har sagt så förväntade sig Blizzard aldrig att WoW skulle bli den hit det blev från början och därmed är spelmotorn inte den bästa egentligen och är inte riktigt gjord för den massan av spelare som ofta kan befinna sig på en plats i WoW.
Det man däremot kan göra är att sänka vissa grafiska effekter som tar väldigt mycket obefogad prestanda jämfört med hur det ser ut och därmed nästan alltid ha hyfsad prestanda.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Glöm inte att stänga av Interrupt moderation, flow control och Nagle's algorithm. Vill du inte köpa något nytt så måste du överklocka processorn för att minska dropsen.

Permalänk
Medlem

När jag spelade WoW (det var under WotLK) så var det bättre att ha äldre komponenter eftersom spelet var optimerat för det.
Tror fortfarande WoW är rätt kasst optimerat.

Permalänk
Medlem

När jag bytte processor från en 4kärnig haswell med hyperthreading (4790K) till en åttakärnig haswell med hyperthreading som körs i samma frekvens per kärna (5960X) så ökade min minimum fps i garrison från 35 till 70 i 4k@ ultra. Tycker det är en hyfsad skalning... Får fortfarande runt 40 fps som minimum i ashran med så mycket folk som möjligt på liten yta, vilket är bättre än med 4790K då det droppade till 30. Tror det är svårt att få en minimum FPS över 60 i WoW med tanke på att en 5960X@4625MHz inte klarar det. Kanske att man kan komma upp i 60fps om man kör en 5960X i 5GHz, men det är typ 1% av dom cpuerna som klarar det utan att överhetta pga volten som krävs.

Permalänk

har för mig att skuggorna äter upp oaceptabelt mycket processorkraft prova att sänka till medium/low på skuggorna.

speciellt när det är mycket som ska ha skuggor som i bild 2.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Som många tidigare sagt så beror det inte på din dator, det går helt enkelt inte få samma fps i lowpop som highpop areas i WoW. Kolla din GPU-usage och CPU-usage när du är ensam i någon zon och jämför sedan i highpop area, spelet kommer då inte ens utnyttja 100% GPU, CPU-usage kommer gå upp en del men ändå inte maxa.

Det är bara att inse att det är så det är.

Jag får heller inte 60 fps+ i Warspear när det är mycket folk där, t.ex. på nätter när det inte är så mycket folk får man ju givetvis mer fps.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beta:

Som många tidigare sagt så beror det inte på din dator, det går helt enkelt inte få samma fps i lowpop som highpop areas i WoW. Kolla din GPU-usage och CPU-usage när du är ensam i någon zon och jämför sedan i highpop area, spelet kommer då inte ens utnyttja 100% GPU, CPU-usage kommer gå upp en del men ändå inte maxa.

Det är bara att inse att det är så det är.

Jag får heller inte 60 fps+ i Warspear när det är mycket folk där, t.ex. på nätter när det inte är så mycket folk får man ju givetvis mer fps.

Anledningen varför cpu usage inte når 100% i Wow är för att spelet inte använder sig utav alla kärnor/trådar. Det räcker med att en kärna når 100% för att bli en bottleneck för grafikkortet. Byte och överklockning av processor hjälper mycket i WoW då man får kraftigare kärnor.

Anledningen varför jag rekommenderade ett bättre nätverkskort tidigare var för att avbelasta proccessorn i från beräkningar som kan användas till fler fps. För i övrigt så får man en liten fps boost i WoW igenom att stänga av hyperthreading. Rekommenderar starkt att man använder sig utav hyperthreading i nya titlar som stödjer fler trådar än man har kärnor.

God jul : )

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Anledningen varför cpu usage inte når 100% i Wow är för att spelet inte använder sig utav alla kärnor/trådar. Det räcker med att en kärna når 100% för att bli en bottleneck för grafikkortet. Byte och överklockning av processor hjälper mycket i WoW då man får kraftigare kärnor.

Anledningen varför jag rekommenderade ett bättre nätverkskort tidigare var för att avbelasta proccessorn i från beräkningar som kan användas till fler fps. För i övrigt så får man en liten fps boost i WoW igenom att stänga av hyperthreading. Rekommenderar starkt att man använder sig utav hyperthreading i nya titlar som stödjer fler trådar än man har kärnor.

God jul : )

har för mig att wow stödjer upp till 16 trådar eller om det var t.om. 255 mins inte riktigt. efter patch 3.2 eller nått åt hållet dock så är stödet lite njae och 90% av den totala belastningen kommer ändå hamna på kärna 1 och de andra tugga wow i max 10-20% spelet

så håller delvis med om att wow är otroligt dåligt optimerat för flera kärnor stödet finns där men används på ett oeffektivt sätt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Som sagts flera gånger. Wow går inte att få att flyta bra då det är mycket folk och saker som händer. Min prolle knäar på 1 core och dom andra 7 trådarna belastas typ 3%.

Det du kan prova sänka är shadows och viewdistance eller vad det heter, kan få upp fpsen en del.
Hjälper dock inte om du står vid AH med 9000 andra men kan hjälpa lite i BGs.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger. Vill du köra på ultra och ha så hög fps som möjligt bör du ta bort två saker. Det första är ground clutter density, det andra är shadows. Även water quality bör du ta bort men detta spelar enbart in då du befinner dig nära vatten så inte i en raid tex. View distance hjälper också att ändra på, men spelare kommer inte att zonas in och därför är detta mer en grafikgrej. Ditt grafikkort är tillräckligt potent för att ha hög view distance.

Rent generellt kan du tänka spelare=processorkraft. Blingbling=grafikkort. Vissa grafikinställningsr verkar dock krama processorn onödigt hårt.

Sen som separat punkt. Överklocka din processor. 4,5ghz+. Skriver från telefon så kan ej se dina specs.
Jag har provat lite olika konfigurationer för att försöka optimera min wow fps. Jag upplever att nvidia kort fungerar väldigt mycket bättre än Radeon korten gör i wow. Kanske drivrutiner eller annat vad vet jag. Jag har gjort test mellan 750ti, R9 280, R9 290, gtx 960 och 780 ti. Detta i samma system. Nvidia fungerar bättre. Så är det. Har testat mellan processorerna 4770K och 4690K och får nästan exakt samma fps i samma klockfrekvens. Klockfrekvens spelar dock in en hel del, så därför kan du prova att överklocka din processor. Meddela gärna dina resultat !
(Jag har ej testat alla grafikkort med båda processorerna utan hade 780 ti i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@albieh:
jag har Intel Core i7 4770S @ 3.10GHz
jag har för mig att man inte kan /inte ska överklocka dem som har ett "S" som jag har.

Permalänk
Medlem

Lås din FPS på 60 och använd inte SSAO.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludakrishy:

hejsan jag undrar lite om fps i World of Warcraft, jag fattar seriöst inte varför jag får så låg fps i wow vid stor population(kör på high settings). Jag klarar Starwars battlefront, cod bo3 och witcher 3 på ultra kvalite hur smooth som helst men wow som igentligen inte har någon snygg grafik laggar.

BILD1!:
https://gyazo.com/a1137e7325c34565772dcabb386fd186

(120 fps på ett lite mer normalt ställe, kan komma upp till 350 fps på high settings)

BILD2!:
https://gyazo.com/66c0a418be7a990f3f16d2e700b7e1c2

(30 fps vilket är det lägsta jag får ifall jag är i stormshield (i mitten av allt) på servern outland)

mina komponenter är :
https://gyazo.com/d1e864f017b609f75524d3f58f48ee8a

(helt nytt gtx 970)

(btw så använder jag program som ccleaner för att hålla datorn fräsch, bara wow som kan lagga i högpopulerade ställen)

Har samma problem, och har kört med SLI, men verkar som WoW inte stödjer SLI överhuvudtaget, alla andra spel flyter hur bra som helst, men i wow får jag runt 30-50 FPS rätt så ofta i raids med 20 pers. Har frågat om råd tidigare här på Sweclockers hur jag ska få högre FPS men inget av dom råd jag har fått har fungerat.
Ni kan se vad jag har för dator i min signatur, WoW måste vara det mest ooptimerade spelet som Blizzard någonsin gjort.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Har samma problem, och har kört med SLI, men verkar som WoW inte stödjer SLI överhuvudtaget, alla andra spel flyter hur bra som helst, men i wow får jag runt 30-50 FPS rätt så ofta i raids med 20 pers. Har frågat om råd tidigare här på Sweclockers hur jag ska få högre FPS men inget av dom råd jag har fått har fungerat.
Ni kan se vad jag har för dator i min signatur, WoW måste vara det mest ooptimerade spelet som Blizzard någonsin gjort.

Precis, det blir inte bättre FPS av SLI, ibland blir det tom sämre (vilket jag själv upplevt). Alltid bättre att köra single GPU, sänka skuggor till High eller Medium, köra lite mindre AA, testa High istället för Ultra osv om man inte har bra FPS.
Sen är det bara att glömma 144fps i storstäderna (under peak hours) eller i LFR under bossfighter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Har samma problem, och har kört med SLI, men verkar som WoW inte stödjer SLI överhuvudtaget, alla andra spel flyter hur bra som helst, men i wow får jag runt 30-50 FPS rätt så ofta i raids med 20 pers. Har frågat om råd tidigare här på Sweclockers hur jag ska få högre FPS men inget av dom råd jag har fått har fungerat.
Ni kan se vad jag har för dator i min signatur, WoW måste vara det mest ooptimerade spelet som Blizzard någonsin gjort.

SLI/CF hjälper ju bara när det faktiskt är GPU'n som begränsar.
Men raidande i WoW slukar ju CPU istället, så SLI med sitt ökade CPU overhead kan ju faktiskt ge sämre FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

SLI/CF hjälper ju bara när det faktiskt är GPU'n som begränsar.
Men raidande i WoW slukar ju CPU istället, så SLI med sitt ökade CPU overhead kan ju faktiskt ge sämre FPS.

Det är vad jag har upplevt, att man får sämre prestanda med SLI än ett singel kort. Tråkigt att Blizzard vägrar att stödja SLI.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det är vad jag har upplevt, att man får sämre prestanda med SLI än ett singel kort. Tråkigt att Blizzard vägrar att stödja SLI.

Du måste komma ihåg att spelet släpptes 2004 och SLi/crossfire kom 04/05 respektive. Spelet har inte utvecklats med dom i åtanke alltså. Som många andra redan skrivit så är det absolut enklaste sättet att öka på fps:en att köra en stark single/dual core cpu som typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2681878 (som lätt överklockas). Gpu:n spelar nästintill ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EAK85:

Du måste komma ihåg att spelet släpptes 2004 och SLi/crossfire kom 04/05 respektive. Spelet har inte utvecklats med dom i åtanke alltså. Som många andra redan skrivit så är det absolut enklaste sättet att öka på fps:en att köra en stark single/dual core cpu som typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2681878 (som lätt överklockas). Gpu:n spelar nästintill ingen roll.

5820K 4,2 GHz borde räcka gott och väl, men ändå får jag bara ut 30-50 FPS i raids vid många situationer. Enda jag kan skylla på är att spelet är dåligt optimerat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

5820K 4,2 GHz borde räcka gott och väl, men ändå får jag bara ut 30-50 FPS i raids vid många situationer. Enda jag kan skylla på är att spelet är dåligt optimerat.

Det är en grym processor, men dock så använder inte WoW alla kärnor då det inte är optimerat för det. Nästan all belastning läggs på 1-2 kärnor. Därför är en stark dualcore bättre lämpad för speltet (vilket suger). Och ja, spelet är dåligt optimerat för dagens datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

efter alla trådar m.m som jag läst, Så spelar det ingen roll vad du har för dator, Så kommer du ALDRIG kunna ligga på 100fps -> i Stormwind/Orgrimmar m.m.. Allt beror på nätet, cpu m.m.. WoW är ett rätt så ooptimerat spel, Så tror ärligt talat de alltid kommer va så (Om dom mot förmodan inte skulle byta grafikmotor, Vilket ja inte tror de kommer göra).. Däremot, Så kan du tweaka inställningar m.m för att få så bra prestanda som möjligt..

Jag med min burk ligger på 40 - 60fps i LFR bossar @ 1080p,Däremot ligger ja på 3 - 400fps i min Garrison..

Edit: Prova o åka till Ashran med highinställningar..

Efter cirka 15 sek när allt har laddat in så ligger jag på mellan 80 - 100fps i Org/strom ..
O jag har ingen monster cpu direkt, i5 3570k @ 4.4Ghz

All grafik på max

EDIT: Dra upp din powerlimit till max på ditt 970, brukar höja "minimum" fpsen endel

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd:

Vilken realm?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

@hakd:

Vilken realm?

Ahn'Qiraj
Bladefist
Boulderfist

Inte spelet på två månader men tvivlar på att grafiken har ändrat sig.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället