Sony w808c 50" eller Samsung J275 50" (lr 55")

Permalänk
Medlem

Sony w808c 50" eller Samsung J275 50" (lr 55")

Hej!

Som titeln lyder, vilken av dessa två TV-appareterna rekommenderar ni?

* Sony Bravia KDL50W808CBAEP https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/46-50tum/sony-bravia-...
(6999kr)

* Samsung 50" Smart LED-TV UE50J6275XXE http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50J6275XXE/sa...
(7490kr)

* Samsung 55" Smart LED-TV UE55J6275XXE http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55J6275XXE/sa...
(7999kr)

Lutar inte mot 55" med tanke på att jag inte känner att den storleken behövs i min 28m2 lägenhet, men om det är extrem skillnad på prestanda/det känns mycket bättre med 55" kan jag tänka mig att lägga in de extra.

Har ganska limiterad budget så lutar åt Sonyn om prestandan är ungefär samma för de båda, men är Samsungen bättre är det värt 500kr extra. Vad är eran åsikt? Har ni någon annan rekommendation på en TV i 48-50" för samma prisklass som ni anser är bättre?

Permalänk
Medlem

Köp Sonyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Agile:

Får jag fråga vad du anser talar i fördel för Sonyn? Egen erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Har en Sony Bravia 55". Helt klart den bästa jag har haft hittills och även när jag jämför med vänner som har Samsung. Sonys har den bästa bilden tycker jag och de står sig länge jämfört med andra märken.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

@COith90: Vilken Bravia har du, 4k eller den jag skickade med 1080p?

Permalänk

Sonyn! Klart bättre bild på sony, känns också mer som en kvalitetsprodukt än samsungs plastiga tv apparater....
Också Android TV på sonyn. Du kan ladda ner appar osv tex kodi tror jag finns där om man gillar sånt.

Även om du ska spela tv spel så brukar sony har betydligt minde input lag än andra märken, vet dock inte hur det är nu ruktigt, men så var det för ca 2 år sedan. Skulle inte tro det har ändrats så mkt

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

@Hanssun: Jag har en Bravia 55" 3D smartTV. Vet inte exakt vad modellen heter. En vän till mig har en 55" FullHD 1080p SmartTV. Både min och hans har utmärkt skärpa och fina färger.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

@Hanssun: Jag har en Bravia 55" 3D smartTV. Vet inte exakt vad modellen heter. En vän till mig har en 55" FullHD 1080p SmartTV. Både min och hans har utmärkt skärpa och fina färger.

Lider dem av någon clouding eller bleeding?

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Sony, av lång erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TobaWan: Jag har inte märkt av något sådant på någon av dom.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"