Permalänk

Paypal kostnader?

Kostar det något att föra över pengar från ett paypalkonto till en konto på en svensk bank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av papperstorn:

Kostar det något att föra över pengar från ett paypalkonto till en konto på en svensk bank?

Din bank -> PayPal -> Vännens bank. Det kommer en avgift då, men minns inte hur mycket.
Du kan kolla det innan du gör överföringen tror jag, vad det kommer kosta.

EDIT:
Kom på nu, jag tänkte på din bank -> PayPal -> vännens paypal. Sorry, vet inte hur det är med till en bank. Men skulle tro det kommer kosta en liten slant.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Tricket med paypal är att dom tar hiskeligt betalt för valutaomvandling. Så du ska alltid se till att din bank gör valutaomvandlingen och inte paypal.

Så ska du köpa något i dollar se till att ha dollar tillgängligt på paypal. Man kan ställa in så att man kan ha både euro och dollar samtidigt i depån, iaf har jag det.

Och om du överför till bank i sverige se till att överföra i den valutan du har på paypal och låt banken göra omvandlingen.

Till annans paypal kan du överföra gratis med paypal gift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Tricket med paypal är att dom tar hiskeligt betalt för valutaomvandling. Så du ska alltid se till att din bank gör valutaomvandlingen och inte paypal.

Så ska du köpa något i dollar se till att ha dollar tillgängligt på paypal. Man kan ställa in så att man kan ha både euro och dollar samtidigt i depån, iaf har jag det.

Och om du överför till bank i sverige se till att överföra i den valutan du har på paypal och låt banken göra omvandlingen.

Till annans paypal kan du överföra gratis med paypal gift.

Det går väl bara att ta ut i svenska kronor till ett svenskt bankkonto.
Det är i alla fall vad som står samt vad PayPals kundtjänst säger.

Eller kan du berätta hur man gör annars?

/Micke

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowfang:

Det går väl bara att ta ut i svenska kronor till ett svenskt bankkonto.
Det är i alla fall vad som står samt vad PayPals kundtjänst säger.

Eller kan du berätta hur man gör annars?

/Micke

Jag tror bara det är paypals kundtjänst som fular sig? Jag har dollar och euro i min depå och om jag överför till min bank så överför jag euro eller dollar direkt utan att paypal omvandlar, omvandlingen gör banken.

Däremot har jag ett ganska gammalt paypal konto så om du reggat nyligen så kanske dom försöker med nya dirty tricks? Paypal är bra när det funkar och det är smidigt att "gifta" pengar när man köper saker av privatpersoner utomlands. Dock så är paypal som sagt jävligt kåta på sin valutaomvandling och tar bra betalt för den, så dom är rätt fula också.

Iaf - på mitt konto har jag en knapp där det står banköverföring. Där kan jag gå in och överföra usd eller dollar direkt till min bank. Så funkar det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag tror bara det är paypals kundtjänst som fular sig? Jag har dollar och euro i min depå och om jag överför till min bank så överför jag euro eller dollar direkt utan att paypal omvandlar, omvandlingen gör banken.

Däremot har jag ett ganska gammalt paypal konto så om du reggat nyligen så kanske dom försöker med nya dirty tricks? Paypal är bra när det funkar och det är smidigt att "gifta" pengar när man köper saker av privatpersoner utomlands. Dock så är paypal som sagt jävligt kåta på sin valutaomvandling och tar bra betalt för den, så dom är rätt fula också.

Iaf - på mitt konto har jag en knapp där det står banköverföring. Där kan jag gå in och överföra usd eller dollar direkt till min bank. Så funkar det för mig.

Jävligt irriterande. Jag handlar regelbundet med eur och usd men även om jag för över till mina valutakonton skickar PayPal SEK ...... Nu blir jag ju arg .

Skickades från m.sweclockers.com