Tävla och vinn hemautomation med m.nu

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn hemautomation med m.nu

Det har blivit dags för ytterligare en tävling för SweClockers medlemmar. Den här gången är det m.nu som tävlar ut hemautomation, presentkort och en duo Raspberry Pi 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med tävlingar men är det bara jag eller ser Fibaro Motion Sensor ut som nåt helt annat?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Råkade trycka på skicka bidrag innan jag hann skriva hur många produkter.

3524 stycken produkter har dom just nu iaf. Jag räknade i onödan..

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk

När slutar tävlingen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kul med tävlingar men är det bara jag eller ser Fibaro Motion Sensor ut som nåt helt annat?

Ett öga från en katt! Tänkte väl att jag inte var den enda som tyckte så!

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Rolig tävling!
Hemautomation är riktigt nice, har själv haft det i många år och uppdaterat hårdvaran efterhand.

Skulle inte kunna leva utan det, min sambo älskar det med.
Hon hade som krav att, när vi flyttade till stötte boyta, ska all hemautomation anpassas och funka.

Det roliga är att i början tyckte hon det var lite löjligt och ett "i-landsproblem" fick jag höra
Finns väldigt smarta o roliga lösningar att "leka" med.

Kommer inte att delta, men önskar alla lycka till

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kul med tävlingar men är det bara jag eller ser Fibaro Motion Sensor ut som nåt helt annat?

Antingen är du lite för kreativ, eller så är jag tråkig, för jag ser det inte.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Antingen är du lite för kreativ, eller så är jag tråkig, för jag ser det inte.

Men om du tittar på den igen, och tänker på en slidöppning, fast med coola färger.....Vad ser du då

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

När slutar tävlingen?

Det står i artikeln.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Dimmer 2.0 kom i somras och relä samt wallplugg kom i våras nya. Hade de varit farliga så hade de återkallas detta handlade enligt rykten om en återförsäljare som inte fick sälja och anmälde dem för granskning. Jag lovar dig att det säljs många saker idag som elsäkerhetsverket inte skulle godkänna om de testades. Ta bara som excempel där ett känd butikskedja sålde jordade förgreningskablar där kabeln bara hade två ledare...

Permalänk
Skrivet av Oggs:

Det står i artikeln.

Nu ja!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men om du tittar på den igen, och tänker på en slidöppning, fast med coola färger.....Vad ser du då

En köttgrotta som har tagit LSD?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jhun104:

Råkade trycka på skicka bidrag innan jag hann skriva hur många produkter.

3524 stycken produkter har dom just nu iaf. Jag räknade i onödan..

Antingen räknar du med arslet eller vill du verkligen vinna

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fraction_91:

Antingen räknar du med arslet eller vill du verkligen vinna

Haha! Det var ju inte så svårt egentligen. 10 av 16 produkter visas på denna sidan (hint hint)

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem

Motion Sensor är ju helt klart inspirerat från Sagan om Ringen serien.. Saurons öga

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jhun104:

Haha! Det var ju inte så svårt egentligen. 10 av 16 produkter visas på denna sidan (hint hint)

Hehe !

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kimpur:

Motion Sensor är ju helt klart inspirerat från Sagan om Ringen serien.. Saurons öga

Eller fleshlight mini x2000 nimbus vibration series

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

"Tävlingen pågår till och med den 17 december"
Trots det står det "Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut." fast det fortfarande är den 17:e. Rätta mig om jag har fel, men "till och med" inkluderar angett datum.
Där fick man för att man väntade till sista dagen med att räkna produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgpg:

"Tävlingen pågår till och med den 17 december"
Trots det står det "Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut." fast det fortfarande är den 17:e. Rätta mig om jag har fel, men "till och med" inkluderar angett datum.
Där fick man för att man väntade till sista dagen med att räkna produkterna.

Ja va fan rent ut sagt!!! jag har också suttit och väntat in i det sista också.
Suttit med taben öppen i browsern i 1,5 vecka för att sen bli lurad på att få va med, riktigt pinsamt detta ju.

Permalänk
Medlem

Sweclockers så här kan ni inte göra!
Skulle precis skicka in mitt bidrag och så har ni stängt tävlingen redan!
Öppna tävlingen igen och stäng den vid midnatt som man ska göra!

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk

Herre gud vad mycket tjat det blev, som jag uppfattade så skulle tävlingen vara till den 17. Alltså enligt mig så ska tävlingen egentligen ha avslutas när klockan slog över tolv igår natt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av pgpg:

"Tävlingen pågår till och med den 17 december"
Trots det står det "Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut." fast det fortfarande är den 17:e. Rätta mig om jag har fel, men "till och med" inkluderar angett datum.
Där fick man för att man väntade till sista dagen med att räkna produkterna.

Skrivet av Ortovox:

Ja va fan rent ut sagt!!! jag har också suttit och väntat in i det sista också.
Suttit med taben öppen i browsern i 1,5 vecka för att sen bli lurad på att få va med, riktigt pinsamt detta ju.

Skrivet av Jenus:

Sweclockers så här kan ni inte göra!
Skulle precis skicka in mitt bidrag och så har ni stängt tävlingen redan!
Öppna tävlingen igen och stäng den vid midnatt som man ska göra!

Hej! Det blev tyvärr en miss med klockslaget. Tävlingen är därför förlängd till imorgon och avslutas vid midnatt.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack för att ni gör rätt Jacob

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk

Hur går detta till? Rätt ny här på swec men hur långt kan väntan på jury ta?

Permalänk
Medlem

@Jacob:
Nu har det gått ett bra tag sen tävlingen slutade, hur går det för er?

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@CryingCat @ehallq Julledighet och CES kom i vägen, vi siktar på att kunna tillkännage vinnarna inom de kommande dagarna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@CryingCat @ehallq Julledighet och CES kom i vägen, vi siktar på att kunna tillkännage vinnarna inom de kommande dagarna!

Ja nu har det gått en vecka till.... Just sayin

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Jenus:

Ja nu har det gått en vecka till.... Just sayin

För varje gång någon tjatar drar vi ut på det en vecka till... Just sayin'

Skämt åsido så har vinnarna utsetts och nyheten om detta dyker upp under veckan!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner