Permalänk

@PjompN: du kommer aldrig kunna maxa bf4 med en dator för 5000kr, synd men så är det tyvärr, jag skulle tipsa dig om att slänga ihop ett eget paket för 8000kr +- och då kan du säkert få ihop en dator som maxar bf4, kolla SweC marknad!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem

"Jag och min polare"

Ska ni dela dator?

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av imthatbeatz:

@PjompN: du kommer aldrig kunna maxa bf4 med en dator för 5000kr, synd men så är det tyvärr, jag skulle tipsa dig om att slänga ihop ett eget paket för 8000kr +- och då kan du säkert få ihop en dator som maxar bf4, kolla SweC marknad!

Ah men tror ni att ni kan hjälpa till att bygga en rimlig dator för de priset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@PjompN: Får bli imorgon, ska iväg och träna och sedan plugga!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Köp begagnat tycker jag! Du kan it maxa bf4 med den datorn direkt, haha

Men tror du att du kan hjälpa att bygga en hyffsad dator för runt 8 tusen eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PjompN:

Men tror du att du kan hjälpa att bygga en hyffsad dator för runt 8 tusen eller så?

Du kan väl åtminstone försöka lite själv istället för att prompt be någon annan göra jobbet åt dig?
Plockade ihop en åt dig lite snabbt men för en lite högre slant, du får försöka komma med egna modifikationer för att få ner priset. Har du t.ex. en hårddisk så kan du få ner priset, har du ett gammalt ATX-chassi kan du får ner priset ytterligare, osv osv. Snåla däremot inte på grafikkortet, det är där de flesta slantarna ska läggas. Processorn som jag valt kan även den bytas ut, men nu har du iaf överklockningspotential.

Sen så finns det MÅNGA trådar här som frågar exakt samma sak som du (mig inkluderad), så kolla runt lite på forumet i din prisklass och som sagt gör egna modifikationer.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9060631/leetpro1338

Som någon redan nämnt, kolla på en begagnad dator och gör ett klipp om du verkligen inte kan lägga lite mer på datorn. Jag förmådde mig inte att bygga ihop ett åbäke för knappa 8k, det skulle ha stuckit i ögonen... Förlåt.

Skrivet av alex5555:

Här har du en lista med delar som går på 7k. Resten av pengarna får du lägga på OS.

http://www.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg=on&l...

edit: Kör på ovanstående, lite mer budgetsaker, och jag hade helt glömt bort AMD då de är billigare. Det gör bara så ont när folk köper billigt för jag har varit där och visst är vi alla olika kräsna när det kommer till lagg och så, men jag har alltid köpt budget och har alltid ångrat det enormt. ^^

Permalänk
Medlem

Här har du en lista med delar som går på 7k. Resten av pengarna får du lägga på OS.

Edit:

Typ 200 kr mer så får du ett lite modernare Skylake-system:

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Edit:

Typ 200 kr mer så får du ett lite modernare Skylake-system:

Tack men jag kan inte se delarna ): kan du lägga ihop den på inet? Kanske för jag är på mobilen :0

Permalänk
Medlem
Skrivet av PjompN:

Tack men jag kan inte se delarna ): kan du lägga ihop den på inet? Kanske för jag är på mobilen :0

Det ska gå bra att se på mobilen, men antar att det beror på om du visar mobil sida/öppnar i prisjakts app. Måste nog vara "desktop view". Samma delar som i listorna går på 500-1000 kr mer hos Inet än om du sprider ut köpet.

Edit:

Exempellista hos Inet (tog bara delar som fanns i lager):
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9060795/2016-01-24-1

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av onekind:

edit: Kör på ovanstående, lite mer budgetsaker, och jag hade helt glömt bort AMD då de är billigare. Det gör bara så ont när folk köper billigt för jag har varit där och visst är vi alla olika kräsna när det kommer till lagg och så, men jag har alltid köpt budget och har alltid ångrat det enormt. ^^

Du menade att du tyckte att han skulle köra på min lista? Är lite osäker på vad du menar. Hur som helst håller jag med om att man inte ska snåla in allt för mycket på datorer. Man får vad man betalar för. Samtidigt får man en helt ok speldator för 8K. Man kan definitivt köra på höga inställningar i 1080p och få 60 fps i de flesta spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Du menade att du tyckte att han skulle köra på min lista? Är lite osäker på vad du menar. Hur som helst håller jag med om att man inte ska snåla in allt för mycket på datorer. Man får vad man betalar för. Samtidigt får man en helt ok speldator för 8K. Man kan definitivt köra på höga inställningar i 1080p och få 60 fps i de flesta spel.

Såg att du hade några intressanta listor på prisjakt så, ja. Ta en komplimang va!

Helt OK speldator är väldigt relativt. Jag håller också på att bygga nytt men är väldigt kluven på om jag ska köpa ett 970 eller ett 980 Ti i dagsläget då "high-end" pascal-kort antagligen kommer ut till +/- nästa vinter och vill således inte lägga 7-8k på en komponent som jag kommer att byta ut inom ca. ett år. Samtidigt vill jag ha en M.2-SSD som OS-disk och en 1440p ISP 144hz G-sync-skärm. Det jag helst vill uppnå är en totalt laggfri miljö i Fallout 4 med allting på Ultra-inställningar i 1440p. Laggfritt i min mening är en (bra) bit över 60 fps. Vad jag förstått så är 980 Ti det jag ska köpa isåfall... Har även fått nys om 970 i SLI men vet inte riktigt där heller... Kluven är jag, det är ett som är säkert!

Men det här är väl en diskussion som bör tas i min köpråds-tråd och inte här. Välkommen in på en kopp kaffe om man nu får pilla på hjärnbalken din hueheueuh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onekind:

Såg att du hade några intressanta listor på prisjakt så, ja. Ta en komplimang va!

Helt OK speldator är väldigt relativt. Jag håller också på att bygga nytt men är väldigt kluven på om jag ska köpa ett 970 eller ett 980 Ti i dagsläget då "high-end" pascal-kort antagligen kommer ut till +/- nästa vinter och vill således inte lägga 7-8k på en komponent som jag kommer att byta ut inom ca. ett år. Samtidigt vill jag ha en M.2-SSD som OS-disk och en 1440p ISP 144hz G-sync-skärm. Det jag helst vill uppnå är en totalt laggfri miljö i Fallout 4 med allting på Ultra-inställningar i 1440p. Laggfritt i min mening är en (bra) bit över 60 fps. Vad jag förstått så är 980 Ti det jag ska köpa isåfall... Har även fått nys om 970 i SLI men vet inte riktigt där heller... Kluven är jag, det är ett som är säkert!

Men det här är väl en diskussion som bör tas i min köpråds-tråd och inte här. Välkommen in på en kopp kaffe om man nu får pilla på hjärnbalken din hueheueuh.

Haha, var inte meningen att låta otrevlig! Komplimanger är alltid nice

När jag sa helt ok speldator så menade jag för den stora massan. Vi entusiaster har såklart högre krav. Om jag skulle köpa en ny dator idag (och inte hade den jag har i sign) hade jag tänkt precis som dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar denna datorn?

undrar om dessa komponenterna funkar ihop, är inte så kunnig på datorer kanske behöver 550w agg istället för 450? kan ingenting om detta

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9061250/2016-01-24

Permalänk
Medlem

Funkar kommer den göra, kanske skulle valt ett annat chipset på moderkortet dock.

Sen antar jag att du redan tänkt över vad du ska använda datorn till, och lite mer avancerade spel kommer rulla på low/medium bara.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Hedersmedlem

@PjompN *Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (ex. flera trådar om samma datorköp). Passade även på att plocka bort några inlägg som stred mot §7 (piratkopiering.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PjompN:

undrar om dessa komponenterna funkar ihop, är inte så kunnig på datorer kanske behöver 550w agg istället för 450? kan ingenting om detta

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9061250/2016-01-24

Byt ut chassit mot det jag hade i mina listor. Du kommer behöva köpa en 92 mm chassifläkt till det chassit för utblås, och då hamnar du på samma pris som Core 1300 iaf.

Annars så fungerar det väl, men grafikkortet är inte direkt högpresterande om man säger så. Kraftigare nätagg behöver du inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@alex5555: ah okej men bytte grafikkort, funkar detta eller jag behöver nu annat nätagg? 550w istället för 450?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9061655/2016-01-24

btw mena du att jag skulle använda 1300 chassi eller 1000? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PjompN:

@alex5555: ah okej men bytte grafikkort, funkar detta eller jag behöver nu annat nätagg? 550w istället för 450?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9061655/2016-01-24

btw mena du att jag skulle använda 1300 chassi eller 1000? xD

1300 menade jag att du skulle byta till. Du har fortfarande samma grafikkort i den listan?

Visa signatur