Permalänk
Medlem

Kabeldragning.

God dag!
Jag håller på att planera inför min blivande datormöbel och jag håller just nu på med kabeldragningen utanför chassit. Har ni några tips? Jag är sugen på en böjbar kabelkanal och kanske lite kabelhållare osv. LED-belysning under skrivbordet kanske?

Permalänk
Medlem

@NjoelN

Jag skaffa ett sånt här paket och en sån här samt dessa små pluppar.

Ta en titt här med finns lite olika kabelkanaler.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Belysning under bordet är bra. Jag tröttnade på att krypa under med ficklampa så jag satte dit en lampa. Ta nått billigt eller det Du har. Inte ofta den används. Jag har datorn på en hylla som är fäst i bordsbenen. Bättre plats på bordet och lättare att städa när golvet är fritt. Hur Du fäster hyllhakarna beror ju på vilka bordsben Du har. Jag har runda stålrör och använder därför rörklammor. Sådana man har på avgasrör. Grenkontakter har jag skruvat fast på undersidan av bordet. Kabelupphängning har jag tillverkat av 40 mm plaströr. Såga av stumpar på ca 20 mm. Borra hål på ena sidan för skruv och på andra sidan för skruvmejseln. Såga sedan en öppning i rörstumpen som Du trär kabeln igenom.

Permalänk
Medlem

Tack!
Har ni koll på några coola setups när det gäller själva datormöbeln?