Permalänk

Blåskärm problem

Hej.

Checkar över en väns dator. Han får pixelsträck samt bluescreen när han spelar eller random ibland på skrivbordet och datorn "dumpar" filerna från 0-100.

Jag har checkat raminnena även provat andra minnen med samma problem.
Moderkortet är Gigabyte GA-X58A-UD3R
Grafikkort Gigabyte GTX 470.

Är det värt att prova göra en ominstallation?

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schnuggles:

Hej.

Checkar över en väns dator. Han får pixelsträck samt bluescreen när han spelar eller random ibland på skrivbordet och datorn "dumpar" filerna från 0-100.

Jag har checkat raminnena även provat andra minnen med samma problem.
Moderkortet är Gigabyte GA-X58A-UD3R
Grafikkort Gigabyte GTX 470.

Är det värt att prova göra en ominstallation?

Mvh

Prövat med annat grafikkort eller integrerad grafik med dedikerad GPU urplockad?

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Prövat med annat grafikkort eller integrerad grafik med dedikerad GPU urplockad?

Modekortet har ingen integrerad grafik. Men hör ett enorm coilwhine ifrån nätdelen så min teori är att det skickar ut fel ström så grafikkortet "crashar" och meddelar blåskärm. Vad tror du?

Mvh

Permalänk
Medlem

Gammal burk så agget är nog kasst låter det som, men det kan mkt väl vara graffakortet oxå. Allt är ju gammalt i burken

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Gammal burk så agget är nog kasst låter det som, men det kan mkt väl vara graffakortet oxå. Allt är ju gammalt i burken

jo men personen vill ha den kvar pga dålig ekonomi .

Permalänk

På skärmen vid olika tillfällen blir bilden ungefär som man slår på skärmen och de ser ut som färgerna flyter runt. Så min teori är att grafikkortet är pajjt. Så rekomenderade honom att köpa ett nytt Grafikkort