Permalänk
Medlem

Dxracer vs Akracing

Hallo! Jag tänkte köpa en ny stol och undrar vad ni har för erfarenheter av akracing och dxracer.
Länka gärna den stol du har.

Permalänk

tror det var denna jag köpte förut. https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Big mistake. Hård och går inte att tilta basen(något som faktiskt många av dessa racing-stolar kan). Tror dxracer har något bättre rykte, men man undrar ju ibland om det är samma tillverkare för alla dessa stolar...dom ser ju likadana ut.

Att kunna tilta basen är ganska viktigt för slösurf och filmkollande.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Bara att söka runt lite på forumet. Det har gjorts x antal trådar med denna fråga

Permalänk
Medlem

Måste du ha en dxracer? Kolla upp en begagnad Kinnarps är mitt råd.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mitt råd är dxracer hellre än kinnarps.
Har en dxracer iron och en kinnarps 8-serien här i samma rum..
Föredrar dxracern alla gånger... Stor och skön men BRA fotölj i stort sett... Kinnarpsen kräver 3 års utbildning i ergonomi för att ställa in varenda reglage för att få riktigt bra. Och då kan den säkert bli bättre än dxracer.
Men dxracer slår man sig ner, sätter fötterna på fotpallen (rekommenderar starkt att köpa den till!!), och man sitter bekvämt som fan..
Kinnarpsen ändra jag inställningar varannan dag.. aldrig helt nöjd me den..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Den största skillnaden mellan t.ex. olika DX Racer stolar är just passformen utefter din kroppsbygd. Är du en större person så är du ute efter IRON/KING serien - Det gäller inte enbart vikt utan även höjd/bredd.
Så kolla runt lite på t.ex. MaxGaming.se som har ett riktigt bra lager med just DX Racer, där står det max vikt, höjd o.s.v. på pappret så du enkelt kan följa och välja mellan samtliga stolar.

Tänk på att välja en stol som är menad för datorn och inte tvn.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Har själv en sådan här: https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...
Otroligt skön stol! Kvalités känlsan flödar rakt igenom.

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem

Jag har en dxracer R series, är väldigt nöjd