SweClockers drop!

Buggrapporter och diskussion runt SweClockers videospelare

Permalänk
Medlem

Buggrapporter och diskussion runt SweClockers videospelare

Utrbrutet från nyhetskommentarerna! //EÅ

Skrivet av emilakered:

Vi kommer framåt använda oss av en annan videotjänst fullt ut för redaktionellt material. Vad vi själva testat fungerar det mycket bra, bland annat kan vi (äntligen) få ut en HTML5-baserad spelare ordentligt. Eventuella frågor och diskussion runt detta hör hemma i Feedback.

Gick in på Youtube och sökte reda på panelen och där fungerade det..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DaBone:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/SC-spelare.jpg

Gick in på Youtube och sökte reda på panelen och där fungerade det..

Tack för rapporten! Jag lyckas inte reproducera ditt problem. Vad använder du för webbläsare? Fungerar det i andra webbläsare på datorn?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelaren är för svår att använda med pekskärm. Jag hamnar på eset sidan varje gång jag försöker spola,, pausa eller bara byta grepp om min enhet. dealbreaker för min del.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lanfranc:

Jag tycker spelaren är för svår att använda med pekskärm. Jag hamnar på eset sidan varje gång jag försöker spola,, pausa eller bara byta grepp om min enhet. dealbreaker för min del.

Bekräftar och antecknar att hela spelaren ligger kvar som "länk" till Eset, även efter preroll (Chrome i Android för mig) – tack! Vilken konfiguration med webbläsare och operativsystem kör du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har problem med youplay, i varje browser jag provar och även på olika datorer här hemma (har även mac o prova på)

Det buffrar något överjäkligt långsamt i 1080p, har BBB 250/100 som tjänsteleverantör, jag provade till och med att dra ur kabeln ur routern , koppla direkt in i ena laptopen och ändå får samma elände

Får hoppas att det blir bättre framöver!

För övrigt jäkligt kul o se så mycket nya ansikten numera i panelerna, kör hårt!:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för rapporten! Jag lyckas inte reproducera ditt problem. Vad använder du för webbläsare? Fungerar det i andra webbläsare på datorn?

Körde/kör med IE 11..

I Chrome fungerade det först inte, då den bara laddade om och stannade efter reklamen när man först tryckte på playknappen. Men den gick igång andra gången jag tryckte..
Uppdaterade Chrome sedan och då gick den igång direkt.

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

YouTube är mycket bättre där kan man se vad som finns med och klicka på tiden för att komma dit.

01:41 CES-eftersnack
12:12 Polaris är AMD:s nya grafikarkitektur
16:30 JEDEC spikar HBM2-specifikationen
19:28 Tung årsstart för AMD ekonomiskt
22:32 Gemensam sockel för kommande processorer från AMD
24:28 Radeon R9 Nano prissänks rejält
27:34 Intel fimpar Tick-Tock, fastnar länge på 10 nm
29:46 Intel Skylake fryser vid komplexa beräkningar
31:28 Microsoft stöder endast Windows 10 för Skylake och kommande CPU:er
33:32 Windows 10 "Redstone" får färre nya finesser
35:33 Seagate rullar ut heliumfyllda hårddiskar
37:16 Fixstars gör världens största SSD på 13 TB
38:42 Seasonic introducerar Prime med 80 Plus Titanium
40:37 Netflix får hårdare regionskontroll

Den här youplay.se skiten suger!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DaBone:

Körde/kör med IE 11..

I Chrome fungerade det först inte, då den bara laddade om och stannade efter reklamen när man först tryckte på playknappen. Men den gick igång andra gången jag tryckte..
Uppdaterade Chrome sedan och då gick den igång direkt.

Hm, jag kan inte reproducera i varken IE11 eller Edge. Vad ligger du på för operativsystem?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andropen:

Hur svårt är det att gå in på youtube.com/swecab manuellt och trycka på den senaste uppladdade videon?

Svårare än om det vore länkat via en så kallad URL man kan klicka på. Kom för ett tag sen, ganska praktiskt faktiskt. Tro mig, det kommer bli stort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Stöd för chromecast?

Permalänk
Medlem

Även om den nya spelaren blir standard så hade jag önskat en länk till YouTube.
För mig fungerar YouTube väldigt bra och jag kan välja att använda Theater mode, ett sätt att få videon större utan att "få fullskärm".

Enkelt att ha videon spelande på halva skärmen och en webbläsare på andra halvan för att kolla länkar och så om ämnet som diskuteras.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Även om den nya spelaren blir standard så hade jag önskat en länk till YouTube.

Håller med. När ni körde med förra spelaren fanns det en länk till Youtube i klippet (om än att den låg bakom spelarens panel och alltså var lite knölig att nå). Jag brukade alltid sätta igång klippet på Sweclockers för att se hur långt det var och om tiden stämde klickade jag vidare till Youtube för att se innehåll.
För min del är det kapitelindelningen på Youtube som gör att jag hellre kollar där.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hm, jag kan inte reproducera i varken IE11 eller Edge. Vad ligger du på för operativsystem?

Win7Ultimate, men har vägrat installera SP1 och senare. Vill inte ha Win10 skiten..
Det har ju dock fungerat utan problem tidigare..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Youtube och sen dina premunationer för er som gnäller över att youtube inte är förstahandsspelare här på sidan. Dessutom får man ju en notifikation från sin Youtube-app varje gång det släpps ett nytt klipp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Hm, spelaren går inte chromecasta. Var lättare med YouTube.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi kommer framåt använda oss av en annan videotjänst fullt ut för redaktionellt material. Vad vi själva testat fungerar det mycket bra, bland annat kan vi (äntligen) få ut en HTML5-baserad spelare ordentligt. Eventuella frågor, buggrapporter och diskussion runt detta hör hemma i Feedback.

Funkar mycket bra, men skulle gärna ha funktionen som hoppar direkt till olika avsnitt, som ni har på youtube

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte se videon i Opera? Alla andra videoklipp jag tittar på, t.ex youtube mm funkar men denna får bara browsern att hänga sig så jag får avsluta processen?

Permalänk
Relik 📜

Tack för rapporterna! Jag har skickat vidare till vår tjänsteleverantör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Bekräftar och antecknar att hela spelaren ligger kvar som "länk" till Eset, även efter preroll (Chrome i Android för mig) – tack! Vilken konfiguration med webbläsare och operativsystem kör du?

Det var samma problem med min Android/Chrome telefon som med min Win10/Chrome Surface.
Jag vill tacka för de många timmar med väldigt bra läsning och videos som ni ger oss! Jag uppskattar framförallt den höga kvaliteten på era tester och nyhetssammanfattningar.

Permalänk
Medlem

Försökte se denna recension på min telefon, men den nya spelaren gör ju avbrott en gång i minuten och verkade sedan ge upp helt... Störigt att man inte kan ta bort listen längst ner heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Försökte se denna recension på min telefon, men den nya spelaren gör ju avbrott en gång i minuten och verkade sedan ge upp helt... Störigt att man inte kan ta bort listen längst ner heller.

Jag hade då aldrig några problem med förra spelaren så jag förstår inte bytet. Den här nya är bara jobbig

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av PeeWee90:

Tack för rapporten, den är vidarebefordrad till tjänsteleverantören!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för rapporten, den är vidarebefordrad till tjänsteleverantören!

Jag har för övrigt en OnePlus One och testade över både min 100/100-lina över 802.11AC samt full 4G-täckning om det hjälper!

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt.
Tråkigt med den idiotiska lösningen för dammfiltret i fronten, annars verkar det vara ett fint chassi.
--
Jag förstår att Youplay har bättre skydd mot adblockerare och på så vis kan leverera mer pengar till er. Men för oss 550 som hittills har kollat på Youtube för istället kan ni väl kosta på er de 20 sekunderna det kan ta och slänga in en länk i artikeln?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Bra recension som vanligt.
Tråkigt med den idiotiska lösningen för dammfiltret i fronten, annars verkar det vara ett fint chassi.
--
Jag förstår att Youplay har bättre skydd mot adblockerare och på så vis kan leverera mer pengar till er. Men för oss 550 som hittills har kollat på Youtube för istället kan ni väl kosta på er de 20 sekunderna det kan ta och slänga in en länk i artikeln?

Ligger som alltid en länk till tillhörande artikel i videons beskrivning

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Dålig Ljudkvalitén på nya Video Tjänsten (Youplay)

Märkte att ni har bytt Video Tjänst till något annat istället för Youtube.

Tänkte bara fråga om det möjligen går att öka ljudkvalitén?
Tyckte det lätt väldigt krasligt och undrade först om det kanske var mikrofonerna eller något,
men efter jag drog ner filen såg jag att era Videos på Youplay är på ca 59kbps AAC, vilket är fruktansvärt lågt.

Det kanske är vad ni har original dock och den inte encodar om.
Kan vara så att jag helt inbillar mig att det låter sämre också, Youtube har ofta en tendens att smälta ljudet så det krassliga döljs lite.

Permalänk

den nya spelaren är lika bra på att visa video som påse med hundskit.
pausar man eller spolar så kraschar skiten 8 av 10 gånger...

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Det går inte att se på klippet i Opera v.34.0.2036.50 . Spelaren som dyker upp är "yojo" eller "yoyo"?. Antingen så tuggar spelaren bara på utan att buffra/starta klippet, eller så fryser hela sidan och muspekaren blir till "menyhand". Man måste stänga fliken då som skrivet hela sidan fryser. Har testat ~6ggr, samma resultat.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Napster91:

Det går inte att se på klippet i Opera v.34.0.2036.50 . Spelaren som dyker upp är "yojo" eller "yoyo"?. Antingen så tuggar spelaren bara på utan att buffra/starta klippet, eller så fryser hela sidan och muspekaren blir till "menyhand". Man måste stänga fliken då som skrivet hela sidan fryser. Har testat ~6ggr, samma resultat.

Jag testade precis under 35.0.2066.37, och där fungerar klippet bra. Vad kör du för operativsystem? Några plugins som möjligen kan ställa till problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@emilakered: Har själv även testat med Opera 35.0.2066.37 och det fungerar. Antingen var det förra versionen, eller mer troligen något på min sida som strulade

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom