@Pimpmobile:
Hej!
Fick samma problem med vårt nya Tele2 mobila bredband, på denna ZyXel LTE3301-Q222 med senaste firmwaren "V1.00(AAYE.5)C0".
Hade provat med Hallons kontantlösning först, för att utvärdera modemet och det funkade över förväntan. Men kopplade vi in Tele2 och ändrade "WAN"-inställningarna enligt Tele2's sida, så funkade det inte.
Här är sidan med inställningarna:
http://www.tele2.se/foretag/support/uppkoppling/mobilt-bredba...
Enda lösningen var att återställa till fabriksinställningar ('Maintance'>'Backup/Restore' och klicka på 'Reset')
och sedan använda sig av "Wizard"-guiden (ikonen uppe till höger). I guiden väljer man sedan Tele2(4g) med APN: "4g.tele2.se". (Notera använd inte "CHAP" som Authentication i "WAN"-inställningen , utan "Auto" även om Tele2 föreslå detta, för då funkar det inte.)
Man måste vänta ca 3-5 minuter efter att man har utfört "Wizard"-guiden, innan uppkopplingen börjar fungera.
Vid spänningsbortfall kan man eventuellt behöva göra om proceduren med att fabriksåterställa modemet. Vi fick det problemet när vi flyttade på modemet till sin rätta plats.
Hoppas detta hjälper!