Permalänk

Vad kan jag få för min Sony Vaio

Hej! Jag går i tankar om att sälja min Sony Vaio VPCEB2M1E med Windows 10.
Då den blivit lite seg på sistone så funderar jag på att byta ut hårddisken mot en SSD (Kingston 3K 240GB).
Ökar detta värdet och vad kan jag då få för denna dator om jag säljer den med en SSD?

MVH M

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapidmace:

Hej! Jag går i tankar om att sälja min Sony Vaio VPCEB2M1E med Windows 10.
Då den blivit lite seg på sistone så funderar jag på att byta ut hårddisken mot en SSD (Kingston 3K 240GB).
Ökar detta värdet och vad kan jag då få för denna dator om jag säljer den med en SSD?

MVH M

Du får ju aldrig igen mer än värdet SSDn du satt i om du inte kör en kryddad blocket annons.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Du får ju aldrig igen mer än värdet SSDn du satt i om du inte kör en kryddad blocket annons.

Vad hade den då för värde utan en SSD?
Vi säger om jag skulle sälja den som den är nu med originalhårddisken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapidmace:

Vad hade den då för värde utan en SSD?
Vi säger om jag skulle sälja den som den är nu med originalhårddisken?

Svårt att säga, man får kolla på liknande datorer som säljs och se va de går för. Men en äldre laptop med i3a och HDD (makanisk disk) typ 1000-1500kr kanske beroende på skick och modell. Gissar bara nu. Den är ju typ 5-6år gammal.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Blocket/Köp & Sälj: 3000:-

Annars för de som vet värdet: 1000:-

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

MAX 1500kr skulle jag ge.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kanske 2K om den är i ett bra skick med hyffsat bra batteritid.
Annars Max 15-1700.

Permalänk

tyvärr är det väl så att värdet på datorer minskar pronto och mycket mer än 1500 skulle inte jag heller ge