nVidia drar tillbaka 364.47

Permalänk
Hedersmedlem

nVidia drar tillbaka 364.47

Den finns inte längre tillgänglig för nedladdning.

http://www.tomshardware.com/news/nvidia-driver-364-47-pulled,...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nvidia verkar inte kunna släppa annat än ostabila drivrutiner, det är alltid ett helsike när man uppdaterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

nvidia verkar inte kunna släppa annat än ostabila drivrutiner, det är alltid ett helsike när man uppdaterar.

Du trollar va?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du trollar va?

Jag köpte AMD senast pga problem med kraschar och frysningar orsakat av drivrutinerna. Är helt klart beredd att hålla med @Gustav.Henrik

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Den finns inte längre tillgänglig för nedladdning.

http://www.tomshardware.com/news/nvidia-driver-364-47-pulled,...

Ja använder man express install så ska man ha problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Jag köpte AMD senast pga problem med kraschar och frysningar orsakat av drivrutinerna. Är helt klart beredd att hålla med @Gustav.Henrik

Jo men tjena.. En gång hade jag ett AMD kort som kraschade i Far cry 3, fick även artefakter ibland. Måste nog dra slutsatsen att alla AMD kort samt drivrutiner är rätt dåliga. Blir aldrig mer AMD för mig.

Nog för att jag på allvar har haft det felet, men jag förtydligar att jag är sarkastisk med kontentan. Kan ju kanske varit så att just det kortet var defekt eller potentiellt just den versionen av drivrutinen inte var finslipad, men varför tänka logiskt när man inte behöver?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag har haft lika mycket problem med ATI/AMD som Nvidia, en tumregel för problemfri drivrutinsmigration är att köra DDU och ta bort Nvidia mappen på C:/ sedan köra installern i advance och välja clean installation och skippa GFE.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jo men tjena.. En gång hade jag ett AMD kort som kraschade i Far cry 3, fick även artefakter ibland. Måste nog dra slutsatsen att alla AMD kort samt drivrutiner är rätt dåliga. Blir aldrig mer AMD för mig.

Nog för att jag på allvar har haft det felet, men jag förtydligar att jag är sarkastisk med kontentan. Kan ju kanske varit så att just det kortet var defekt eller potentiellt just den versionen av drivrutinen inte var finslipad, men varför tänka logiskt när man inte behöver?

När ungefär varannan uppdatering blev ostabil så tog det för mycket energi för att fortsätta bråka med. De uppdateringar som inte var ostabila så gick kortet som en klocka, men det var lite av ett lotteri att uppdatera drivarna.

För övrigt så hade jag Nvidia förut pga trubbel med dåvarande drivare från AMD, men just nu känns deras stabilare.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gustav.Henrik:

Har du sådana problem, så vänta ett litet tag med att uppdatera. Jag har aldrig haft en misslyckad uppdatering (Ta i trä...) som kan ha att göra med att jag inte uppdaterar dag 1.