Hur fort får jag internet om jag beställer direkt genom fiber.

Permalänk
Medlem

Hur fort får jag internet om jag beställer direkt genom fiber.

Hos telia? Och gäller test perioden på 30 dagar då?

Permalänk
Skrivet av jsf:

Hos telia? Och gäller test perioden på 30 dagar då?

Om du menar genom att plugga in datorn i fiberkonvertern och välja vad du vill ha så brukar det vara inom någon timme men oftast omedelbart.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Om du menar genom att plugga in datorn i fiberkonvertern och välja vad du vill ha så brukar det vara inom någon timme men oftast omedelbart.

Precis,min förening har bara avtal med telia så det är bara dom jag får upp på bredbandswebben. Men såg att man kan testa tjänster i 30 dagar och funderar om det går om man beställer såhär?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt luddig fråga, som dessutom är bättre att ställa till telias kundtjänst, då dom säkerligen har ett bättre svar än oss här på swec.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Väldigt luddig fråga, som dessutom är bättre att ställa till telias kundtjänst, då dom säkerligen har ett bättre svar än oss här på swec.

Aa du har nog rätt, får väl ta och ringa dom men tack för svaren!

Permalänk
Skrivet av jsf:

Precis,min förening har bara avtal med telia så det är bara dom jag får upp på bredbandswebben. Men såg att man kan testa tjänster i 30 dagar och funderar om det går om man beställer såhär?

Det vet jag inte, om det inte framgår där du ska beställa föreslår jag du kontaktar dem och frågar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Om du beställer via portal tar det vanligtvis ca 5min innan internet är påkopplat.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Beställde nu genom luren, ringde för att fråga och helt plötsligt är jag där och beställer. Sen tänkte jag efter igen och frågade om jag får en IP redan idag om jag inte beställde genom sidan och han sa att det stod på torsdag men det kan hända redan, så får hålla tummarna.

Permalänk

Om man beställer genom uppkopplingen så brukar det vara nästkommande dag man kan välja som tidigast. Men det tar några minuter så får du en ny IP och kan börja använda nätet.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.