Permalänk

Jobbdator 10 -15 k

Hej!

Ska hjälpa en kompis att hitta en lämplig jobblaptop. Används vid presentationer och vanligt skrivbordsarbete. Budget 10 - 15 k.

Krav:
- Driftsäker och bra batteritid.
- HDMI
- Stor disk, 256 - 500 GB SSD
- Kvalitetsmaskin
- Gärna lätt & tyst
- ~15"

Önskemål:
- 3G/4G

Lutar åt någon Dell Latitude från Dustin och köpa till förlängd garanti då jag endast har goda erfarenheter från Dell support. Är det någon som måhända sitter på en Dell Latitude E5550 eller liknande som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Kikar på bland annat denna: https://www.dustinhome.se/product/5010901560/latitude-e5550

Eller kanske denna
https://www.dustinhome.se/product/5010899393/latitude-e5570 + ny SSD och ev. 8gb minne.

Eller tror ni att det blir overkill med en i5a?

Håller mig helst till Dell eller möjligen HP/Lenovo.

Tacksam för assistans!

Permalänk
Avstängd

@Pimpmobile: Tillverkare är hugget som stucket då deras premium serier brukar hålla hög kvalité, försök dock välja en modell med SSD.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

XPS från dell är trevlig, men de har itne hdmi (vet itne om 15":arn har, kolla det).
HP:s nya serie av envy verkar vettiga också! En kompis köpte en 15" och är nöjd.
Ska du använda linux kolla upp vilka som har bäst drivare.
3G och 4G svårt att hitta på konsumentpremiumsegmentet. Lenovo har det som tillval på många modeller. De är lite väl dyra ibland bara.

Har inte känt på latitudeserien så där kan jag itne säga något.

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk

Tackar för input! SSD är givet Windows kommer rulla på maskinen.

Permalänk
Medlem

Kör de flesta olika dell latitude från 5250 till 7250 på jobbet, har en 7250 med i5:a som jag arbetar med mest där. Fungerar riktigt bra, tycker batteritiden är bra och är allmänt kvick och bra att arbeta med. Sitter oftast dock i docka med två 1080 skärmar den driver utan problem med mängder av program igång. Dock är väl disken det som brister men överlag så tycker jag latitude modeller fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Skrivet av NatureBoyyy:

Kör de flesta olika dell latitude från 5250 till 7250 på jobbet, har en 7250 med i5:a som jag arbetar med mest där. Fungerar riktigt bra, tycker batteritiden är bra och är allmänt kvick och bra att arbeta med. Sitter oftast dock i docka med två 1080 skärmar den driver utan problem med mängder av program igång. Dock är väl disken det som brister men överlag så tycker jag latitude modeller fungerar riktigt bra.

Härligt, det var det jag ville höra. Tack!!